Сторітелінг як інструмент комеморації в період російсько-української війни: вербальний контент

No Thumbnail Available

Date

2025

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Сумський державний університет
Bachelor’s paper

Date of Defense

Scientific Director

Speciality

061 - Журналістика

Date of Presentation

June 2025

Abstract

У контексті викликів, спричинених російсько-українською війною, збереження культурної пам’яті набуває особливого значення для формування стійких спільнот, зокрема в прикордонних регіонах і зонах бойових дій. Цілі сталого розвитку, прийняті ООН, визначають збереження культурної спадщини не лише як акт охорони, а й як дієвий механізм посилення соціальної згуртованості та ідентичності. У цьому контексті кваліфікаційна робота присвячена вивченню й практичному застосуванню мультимедійних засобів, зокрема візуального сторітелінгу, як інструменту комеморації в умовах війни. Медіа відіграють ключову роль у збереженні культурної пам’яті та формуванні стійких спільнот, особливо в умовах війни. З огляду на це, трансмедійний сторітелінг постає як ефективний інструмент залучення громадськості до процесів комеморації. Такий підхід дозволяє не обмежуватися єдиною медіаплатформою, а навпаки — активізувати потенціал різних каналів медіакомунікації. Кожна платформа у цьому процесі виступає носієм частини історії, що разом створює цілісний і взаємопов’язаний наратив, об'єднаний спільною темою, проблематикою та емоційним ядром. Актуальність теми зумовлена необхідністю створення сучасних, гнучких і доступних засобів фіксації, збереження та популяризації культурно-історичної пам’яті про події російсько-української війни. В умовах інтенсивної медіаекспансії та інформаційного перенасичення трансмедійний підхід дозволяє ефективніше комунікувати з різними аудиторіями, зокрема молоддю, активною онлайн-спільнотою та учасниками локальних громад. Мультимедійні наративи розглядаються як ефективний засіб передання історичного досвіду, що дає змогу поєднати індивідуальну пам’ять із 3 колективною, актуалізуючи гуманітарну перспективу осмислення війни. Мета кваліфікаційної роботи полягає у створенні вербального контенту як складової мультимедійного продукту, що виконує функцію комеморації. У процесі реалізації мети поставлено такі завдання: систематизувати та узагальнити теоретичні поняття теми комеморації й трансмедійного сторітелінгу; створити вербальну історію, що репрезентує досвід російсько-української війни; окреслити ключові принципи створення такого контенту та розкрити його структуру. Кваліфікаційна робота є частиною комплексної творчої ініціативи, присвяченої створенню мультимедійного продукту для комеморації війни. Вербальна історія, як складова інформаційного продукту, створена на основі сторітелінгових технік, які дозволяють емпатійно взаємодіяти з аудиторією та сприяти глибшому засвоєнню історичного досвіду. Створений контент може бути використаний у межах інформаційних кампаній, спрямованих на підтримку культурної пам’яті та національної ідентичності. Робота виконана в межах наукового проєкту «Формування сталої соціокомунікаційної моделі комеморації російсько-української війни на основі гуманітарної парадигми та штучного інтелекту», що реалізується на кафедрі журналістики та філології Сумського державного університету.

Keywords

інформаційний простір, information space, комеморація, commemoration, медіапродукт, media product, наратив, narrative, сторітелінг, storytelling

Citation

Шинкаренко З. В. Сторітелінг як інструмент комеморації в період російсько-української війни: вербальний контент : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 061 – журналістика / наук. кер. Т. В. Ковальова. Суми : Сумський державний університет, 2025. 42 с.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By