Browsing by Author Чуланова, Галина Валериевна


Showing results 1 to 20 of 83
Issue Year Title Author(s) Type Views Downloads
2014 Cпецифіка словотвірної комбінаторики основи слова Shchyglo, Larysa Volodymyrivna; Chulanova, Halyna Valeriivna Article 169973016 1200258588
2017 Emotive Means in Blurbs and Summaries Chulanova, Halyna Valeriivna; Strilko, A.L. Article 706231631 -1682554405
2016 Expressiveness of Blurbs: Syntactic Level Kobiakova, Iryna Karpivna; Kobуakova, Iryna Karpivna; Chulanova, Halyna Valeriivna Article 367011645 -468338773
2015 Expressiveness of Blurbs: Syntactic Level Kobiakova, Iryna Karpivna; Chulanova, Halyna Valeriivna Conference Papers 1215965054 337360876
2023 Gender asymmetry in modern mass media English Chulanova, Halyna Valeriivna Article 352826 95503
2017 Gender Marked Words in Advertising Texts: The Equivalence of Translation Chulanova, Halyna Valeriivna; Shevchenko, S.V. Article -835832188 1841267881
2020 Idioethnic Features of Multimodal Advertising Texts: a Case Study of Coffee Commercials Ushchapovska, Iryna Vasylivna; Movchan, Diana Vasylivna; Chulanova, Halyna Valeriivna Article 237088640 -762451501
2015 Lexicology in theory, practice and tests Chulanova, Halyna Valeriivna Schoolbook -1422958102 1759438852
2020 Lexicology of the English Language Chulanova, Halyna Valeriivna Learning Object -402822217 1722634611
2022 Linguistic Means of Creating Objectivity Effects in News Articles about the Coronavirus Chulanova, Halyna Valeriivna; Ivashchenko, V. Article 869729135 356232885
2014 Manipulation strategy and tactics of blurbs Chulanova, Halyna Valeriivna Article 692357937 1306501749
2019 Peculiarities and Difficulties in Translation of Compatative Advertising of Fast Food Restaurants Chulanova, Halyna Valeriivna; Artiukh, V.V. Article -1654637895 -410077554
2018 Strategy of Argument Impact in American Political Advertisement Chulanova, Halyna Valeriivna; Syzonenko, M.I. Article 1515574407 -775553002
2018 The realization of the language game on the lexical-semantic level in advertising english slogans Chulanova, Halyna Valeriivna; Voronko, A.V. Article 352773924 -1951485105
2007 Адресованість в офіційному та неофіційному дискурсі Chulanova, Halyna Valeriivna; Красільна, О. Conference Papers 1981652409 -205642375
2010 Аксиологічна прагмасемантика англомовного рекламного тексту Chulanova, Halyna Valeriivna; Черток, М. Conference Papers 649017061 473374541
2010 Англомовна реклама у віртуальному просторі Chulanova, Halyna Valeriivna; Виноградська, Ю.О. Conference Papers -1209340773 1385357351
2015 Анотація vs текст-відгук Chulanova, Halyna Valeriivna; Стрілко, А.Л. Article 1117265078 887665264
2007 Вербальні та невербальні аспекти дискурсу прощання в англійській мові Chulanova, Halyna Valeriivna; Скварча, М. Conference Papers 1493378552 2121191211
2014 Вербальні та невербальні компоненти приватного інтернет - оголошення Chulanova, Halyna Valeriivna; Домашенко, Т.В.; Анохін, Ю.Л. Article -1758746695 -879620232