Наукові видання (ІФСК)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Item
    Інноваційні тенденції в шкільній освіті Сінгапура: успішний досвід іншомовної підготовки
    (Сумський державний університет, 2025) Лимарь, О.; Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna
    Досконала освітня система у будь-якій країні може бути результатом прийняття цілеспрямованих рішень на загальнодержавному рівні щодо визначення шкільної освіти фундаментом розвиненої економіки та двигуном економічного зростання. Сінгапур є прикладом вражаючого освітнього прориву, якого країна досягла за короткий історичний проміжок часу після здобуття незалежності у 1965 році. Умови, в яких починалась ця трансформація, були складними: низький рівень грамотності, соціальна нерівність і нестача ресурсів. Завдяки стратегічним державним рішенням, освіту було визначено головним інструментом соціально-економічного зростання (Schleicher, 2018). Масове будівництво шкіл, централізована підготовка вчителів і довготривале фінансування забезпечили стабільне зростання якості освіти. Сьогодні Сінгапур посідає провідні місця в міжнародних освітніх рейтингах, зокрема в дослідженнях PISA.
  • Item
    Роль принципів комунікативного методу навчання англійської мови в Новій українській школі
    (Сумський державний університет, 2024) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Андрієвська, В.
    Актуальність дослідження. На сучасному етапі проведення реформи шкільної освіти «Нова українська школа» (НУШ) важливо враховувати ключові компоненти модернізації освітнього процесу та підготовки учнів до успішної комунікації в сучасному світі, зокрема під час навчання іноземної мови (ІМ). Використання комунікативного методу навчання ІМ залучає учнів до вирішення значущих і досяжних завдань, успішне виконання яких викликає задоволення та підвищує їх впевненість у собі. В наукових працях дослідників G. Brumfit, J. Harmer, K. Johnson, W. Littlewood, A. Wesley, G. Widdowson проаналізовано різні аспекти використання комунікативного підходу в навчанні ІМ. Проте особливості застосування цього підходу в ЗЗСО України на сучасному етапі вимагає його подальшого вивчення та актуалізації. Мета даної роботи полягає в аналізі особливостей застосування принців комунікативного методу навчання іноземної мови в сучасному освітньому процесі в ЗЗСО, зокрема в межах реформи «Нова українська школа» (НУШ).
  • Item
    Онлайн-ресурси для самостійної роботи з читання англійською мовою як засіб формування соціально емоційної компетентності учнів
    (Сумський державний університет, 2024) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Лимарь, О.
    Актуальність дослідження. У сучасному суспільстві в умовах швидкого доступу до будь-яких джерел інформації та стрімкого збільшення її обсягів, здатність застосовувати вміння читання стає життєво необхідною та актуальною для учнів. Читання є одним із видів мовленнєвої діяльності, що має велике пізнавальне значення і реалізує практичну, виховну і загальноосвітню цілі навчання. Воно застосовується у всіх класах ЗЗСО, але домінуючим видом мовленнєвої діяльності є на старшому етапі навчання [2, с. 8]. Більш того, актуальним є питання використання різних видів читання англійською мовою з метою забезпечення учнів психосоціальною підтримкою та розвитку їх соціально-емоційних навичок, зокрема і під час організації самостійної роботи. Метою даної роботи є аналіз шляхів використання онлайн-ресурсу Project Gutenberg для формування соціально-емоційної компетентності учнів старших класів ЗЗСО під час самостійної роботи з читання англійською мовою.
  • Item
    Врахування психологічних чинників під час навчання аналітичного читання англійською мовою
    (Сумський державний університет, 2024) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Донік, І.
    Актуальність дослідження. Вивчення англійської мови є багатогранним та захоплюючим процесом, що відкриває для учнів розуміння особливостей культури та способу мислення іншої національності. Окрім методів та стратегій навчання англійської мови (АМ), які використовує вчитель АМ, зокрема під час навчання аналітичного читання, існує широкий спектр психологічних чинників, які впливають на досягнення бажаних результатів у вивченні АМ. Відповідно, ефективність навчання залежить від своєчасного врахування вчителем багатьох психологічних факторів, таких як мислення, пам'ять, сприймання, увага, мотивація. Психологи називають мотивацію «запускним механізмом» будь-якої людської діяльності [3, с. 65]. Серед основних видів мотивації вивчення іноземної мови виділяються зовнішня та внутрішня. Перша знаходиться під впливом потреб суспільства, а друга зумовлена характером самої діяльності. Також слід пам’ятати, що мотивація може бути як негативною, так і позитивною [3, с. 66]. Для створення позитивної мотивації варто враховувати сучасні тенденції в методиці навчання АМ, які спрямовані на формування та розвиток в учнів умінь соціально-емоційного навчання (СЕН) та підтримку їх ментального здоров'я та благополуччя. Мета роботи полягає в аналізі впливу психологічних аспектів та стратегій формування соціально-емоційних умінь учнів на процес оволодіння іноземною мовою (ІМ), зокрема під час навчання аналітичного читання учнів старших класів ЗЗСО.
  • Item
    Серцем до дитини: концептуалізація змісту фахової підготовки вчителів іноземної мови з урахуванням теорії соціально-емоційного навчання
    (Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2023) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Зайцева, Інна Олексіївна; Zaitseva, Inna Oleksiivna
    У статті розглянуто проблему забезпечення психосоціальної підтримки учнів, яку можуть надати вчителі іноземної мови на уроці, та адаптації школярів до життя та навчання в Україні. У зв’язку з військовою агресію росії виникла необхідність готувати освітян, які здатні надавати таку підтримку школярам, мають знання про способи реагування дітей на стрес та психологічну травму, вплив цих чинників на їх поведінку та відношення до навчання, а також вміють застосовувати стратегії соціально-емоційного навчання під час проведення уроку іноземної мови. Тому мета даної статті полягає в обґрунтуванні необхідності інтеграції теоретичних та практичних аспектів соціально-емоційного навчання до фахового курсу методики навчання іноземних мов для підготовки майбутніх учителів. Проаналізовано тематичний модуль «Розуміння учнів та процесу учіння» типової програми з методики навчання англійської мови (освітнього ступень бакалавра), який присвячено ролі психологічних чинників під час навчання англійської мови, та в межах якого рекомендовано інтегрувати вивчення основ соціально-емоційного навчання. Охарактеризовано етапи створення навчальних програм для вивчення іноземної мови, роль психологічних чинників у ефективній організації зазначених етапів, а також рекомендації щодо варіювання характеристик моделей підготовки вчителів. Вказано, що етап оцінювання «об’єктивних» та «суб’єктивних» потреб учнів займає важливе місце серед етапів, яких необхідно дотримуватися під час створення навчального курсу. Оскільки зовнішні фактори, які впливають на організацію підготовки фахівців-освітян зазнали змін, необхідно їх враховувати під час оновлення змісту цієї підготовки. Розкрито сутність таких понять як базові принципи психосоціальної підтримки, компетентності та стратегії соціально-емоційного навчання. Наведено приклади завдань для розвитку компетенцій соціально-емоційного навчання на уроках англійської мови.