Наукові видання (ІФСК)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Item
    Responding to crisis: new elt resources for ukrainian learners in remote classrooms
    (Sumy State University, 2025) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Donik, I.
    The ongoing war in Ukraine has disrupted traditional modes of education, forcing teachers and learners to adapt to remote instruction under unprecedented conditions. In response to these challenges, new English language teaching (ELT) resources (textbooks, teacher’s guides etc.) have been developed to support Ukrainian pupils learning English from a distance. Based on principles of crisis-responsive pedagogy these materials address the challenges of engagement, continuity, and psychosocial support in English language instruction in times of crisis.
  • Item
    Інноваційні тенденції в шкільній освіті Сінгапура: успішний досвід іншомовної підготовки
    (Сумський державний університет, 2025) Лимарь, О.; Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna
    Досконала освітня система у будь-якій країні може бути результатом прийняття цілеспрямованих рішень на загальнодержавному рівні щодо визначення шкільної освіти фундаментом розвиненої економіки та двигуном економічного зростання. Сінгапур є прикладом вражаючого освітнього прориву, якого країна досягла за короткий історичний проміжок часу після здобуття незалежності у 1965 році. Умови, в яких починалась ця трансформація, були складними: низький рівень грамотності, соціальна нерівність і нестача ресурсів. Завдяки стратегічним державним рішенням, освіту було визначено головним інструментом соціально-економічного зростання (Schleicher, 2018). Масове будівництво шкіл, централізована підготовка вчителів і довготривале фінансування забезпечили стабільне зростання якості освіти. Сьогодні Сінгапур посідає провідні місця в міжнародних освітніх рейтингах, зокрема в дослідженнях PISA.
  • Item
    Teaching foreign languages in Finland: insights from a leading school system
    (Sumy State University, 2025) Andriievska, V.; Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna
    Finland is internationally recognized for its high-quality student-centered education system and its approach to foreign language learning reflects these core values. The Programme for International Student Assessment (PISA) tests give insights into how well education systems are preparing students for real life challenges and future success. Finland has been among the top-ranking countries in all PISA tests since 2000, but in recent years the Nordic country has shown decline in performance. In PISA test 2022, Finnish students performed well above the OECD average in reading, mathematics, and science knowledge scoring 490 points in reading, 484 points in mathematics, and 511 in science [4]. PISA test 2022 assessed the knowledge and skills of 690,000 15-year-old students across 81 countries and explored how well students can solve complex problems, think critically and communicate effectively [3]. In basic Finnish education, which covers grades 1 to 9, all students study their mother tongue, a second national language (either Finnish or Swedish), and at least one foreign language – most commonly English. Foreign language learning is organized into compulsory and optional syllabuses. However, since the 1990s, interest in optional foreign languages such as German, French, and Spanish has declined, primarily due to structural limitations and the high student numbers required to form new language groups. By the time students reach upper secondary education, most continue with only the compulsory languages, especially English.
  • Item
    Designing sel activities for teaching analytical reading: focus on self-awareness
    (Sumy State University, 2024) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Kozlova, V.V.
    Incorporating Social and Emotional Learning (SEL) into educational frameworks has gained significant attention in Ukraine for its role in holistic development of pre-service English language (EL) teachers and fostering their resilience. All Ukrainian educators need to change and adapt themselves to the present wartime conditions. The abstract explores the integration of SEL activities specifically designed to enhance analytical reading skills, with a particular emphasis on fostering self-awareness. By combining these two educational priorities, we aim to create a synergistic approach that not only improves reading comprehension and critical thinking but also nurtures students' ability to understand and regulate their emotions.
  • Item
    In-person participation in TESOL 2024 International Convention & Expo: discovering new trends in the TESOL field
    (Sumy State University, 2024) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna
    From the 20th to the 23rd of March, 2024, I was honored to attend the in-person international conference “TESOL-24 International Convention & Expo” in Tampa, Florida (USA) as an exchange participant of the Methods of Training Pre-Service English Teachers exchange program sponsored by the U.S. Department of State’s Bureau of Educational and Cultural Affairs Office of English Language Programs through the English Access Microscholarship Program. The Convention is the largest professional development event in the TESOL field. This year it united thousands of leading specialists in teaching English from different parts of the world with hundreds of education sessions, and more than 60 exhibitions. It offers professional development opportunities to English language educators at all levels from around the world. In lively interactive sessions, educators develop a global perspective through the exchange of ideas and practices. Participants integrate knowledge of current trends in the field while developing a professional network.
  • Item
    Роль принципів комунікативного методу навчання англійської мови в Новій українській школі
    (Сумський державний університет, 2024) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Андрієвська, В.
    Актуальність дослідження. На сучасному етапі проведення реформи шкільної освіти «Нова українська школа» (НУШ) важливо враховувати ключові компоненти модернізації освітнього процесу та підготовки учнів до успішної комунікації в сучасному світі, зокрема під час навчання іноземної мови (ІМ). Використання комунікативного методу навчання ІМ залучає учнів до вирішення значущих і досяжних завдань, успішне виконання яких викликає задоволення та підвищує їх впевненість у собі. В наукових працях дослідників G. Brumfit, J. Harmer, K. Johnson, W. Littlewood, A. Wesley, G. Widdowson проаналізовано різні аспекти використання комунікативного підходу в навчанні ІМ. Проте особливості застосування цього підходу в ЗЗСО України на сучасному етапі вимагає його подальшого вивчення та актуалізації. Мета даної роботи полягає в аналізі особливостей застосування принців комунікативного методу навчання іноземної мови в сучасному освітньому процесі в ЗЗСО, зокрема в межах реформи «Нова українська школа» (НУШ).
  • Item
    Онлайн-ресурси для самостійної роботи з читання англійською мовою як засіб формування соціально емоційної компетентності учнів
    (Сумський державний університет, 2024) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Лимарь, О.
    Актуальність дослідження. У сучасному суспільстві в умовах швидкого доступу до будь-яких джерел інформації та стрімкого збільшення її обсягів, здатність застосовувати вміння читання стає життєво необхідною та актуальною для учнів. Читання є одним із видів мовленнєвої діяльності, що має велике пізнавальне значення і реалізує практичну, виховну і загальноосвітню цілі навчання. Воно застосовується у всіх класах ЗЗСО, але домінуючим видом мовленнєвої діяльності є на старшому етапі навчання [2, с. 8]. Більш того, актуальним є питання використання різних видів читання англійською мовою з метою забезпечення учнів психосоціальною підтримкою та розвитку їх соціально-емоційних навичок, зокрема і під час організації самостійної роботи. Метою даної роботи є аналіз шляхів використання онлайн-ресурсу Project Gutenberg для формування соціально-емоційної компетентності учнів старших класів ЗЗСО під час самостійної роботи з читання англійською мовою.
  • Item
    Врахування психологічних чинників під час навчання аналітичного читання англійською мовою
    (Сумський державний університет, 2024) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Донік, І.
    Актуальність дослідження. Вивчення англійської мови є багатогранним та захоплюючим процесом, що відкриває для учнів розуміння особливостей культури та способу мислення іншої національності. Окрім методів та стратегій навчання англійської мови (АМ), які використовує вчитель АМ, зокрема під час навчання аналітичного читання, існує широкий спектр психологічних чинників, які впливають на досягнення бажаних результатів у вивченні АМ. Відповідно, ефективність навчання залежить від своєчасного врахування вчителем багатьох психологічних факторів, таких як мислення, пам'ять, сприймання, увага, мотивація. Психологи називають мотивацію «запускним механізмом» будь-якої людської діяльності [3, с. 65]. Серед основних видів мотивації вивчення іноземної мови виділяються зовнішня та внутрішня. Перша знаходиться під впливом потреб суспільства, а друга зумовлена характером самої діяльності. Також слід пам’ятати, що мотивація може бути як негативною, так і позитивною [3, с. 66]. Для створення позитивної мотивації варто враховувати сучасні тенденції в методиці навчання АМ, які спрямовані на формування та розвиток в учнів умінь соціально-емоційного навчання (СЕН) та підтримку їх ментального здоров'я та благополуччя. Мета роботи полягає в аналізі впливу психологічних аспектів та стратегій формування соціально-емоційних умінь учнів на процес оволодіння іноземною мовою (ІМ), зокрема під час навчання аналітичного читання учнів старших класів ЗЗСО.
  • Item
    Серцем до дитини: концептуалізація змісту фахової підготовки вчителів іноземної мови з урахуванням теорії соціально-емоційного навчання
    (Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2023) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Зайцева, Інна Олексіївна; Zaitseva, Inna Oleksiivna
    У статті розглянуто проблему забезпечення психосоціальної підтримки учнів, яку можуть надати вчителі іноземної мови на уроці, та адаптації школярів до життя та навчання в Україні. У зв’язку з військовою агресію росії виникла необхідність готувати освітян, які здатні надавати таку підтримку школярам, мають знання про способи реагування дітей на стрес та психологічну травму, вплив цих чинників на їх поведінку та відношення до навчання, а також вміють застосовувати стратегії соціально-емоційного навчання під час проведення уроку іноземної мови. Тому мета даної статті полягає в обґрунтуванні необхідності інтеграції теоретичних та практичних аспектів соціально-емоційного навчання до фахового курсу методики навчання іноземних мов для підготовки майбутніх учителів. Проаналізовано тематичний модуль «Розуміння учнів та процесу учіння» типової програми з методики навчання англійської мови (освітнього ступень бакалавра), який присвячено ролі психологічних чинників під час навчання англійської мови, та в межах якого рекомендовано інтегрувати вивчення основ соціально-емоційного навчання. Охарактеризовано етапи створення навчальних програм для вивчення іноземної мови, роль психологічних чинників у ефективній організації зазначених етапів, а також рекомендації щодо варіювання характеристик моделей підготовки вчителів. Вказано, що етап оцінювання «об’єктивних» та «суб’єктивних» потреб учнів займає важливе місце серед етапів, яких необхідно дотримуватися під час створення навчального курсу. Оскільки зовнішні фактори, які впливають на організацію підготовки фахівців-освітян зазнали змін, необхідно їх враховувати під час оновлення змісту цієї підготовки. Розкрито сутність таких понять як базові принципи психосоціальної підтримки, компетентності та стратегії соціально-емоційного навчання. Наведено приклади завдань для розвитку компетенцій соціально-емоційного навчання на уроках англійської мови.