Наукові видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116
Browse
11 results
Search Results
Item Developing Soft Skills in Ukrainian Higher Education: Challenges and ESP Integration Strategies(University of Constanța, 2025) Таценко, Наталія Віталіївна; Tatsenko, Nataliia Vitaliivna; Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia VolodymyrivnaУ відповідь на поточні соціально-економічні зміни, українські університети прагнуть подолати розрив між якісною освітою та ринком праці. Зі зростанням попиту на кваліфікованих випускників, ЗВО інтегрують м’які навички (soft skills) у свої навчальні програми, щоб задовольнити потреби ринку праці. Автори надають описовий аналіз визначень та характеристик м’яких навичок, а також шляхів їх розвитку для підвищення працевлаштування випускників у певних контекстах вищої освіти. Хоча українські випускники демонструють сильні сторони в комунікації та адаптивності, існує помітний дефіцит таких навичок, як вирішення проблем, управління стресом та критичне мислення. Стаття зосереджена на проблемах в політиці вищої освіти України, інноваційних змінах у навчальних програмах (наприклад, розробка портфоліо, спільні проєкти) та стратегіях розвитку soft skills на заняттях з англійської мови для спеціальних цілей, які можна впровадити в академічне середовище на національному рівні, щоб забезпечити студентів цими важливими навичками. Дослідження теоретично обґрунтоване та окреслює концептуальні рекомендації щодо модернізації української системи професійної підготовки відповідно до європейських стандартів.Item Responding to crisis: new elt resources for ukrainian learners in remote classrooms(Sumy State University, 2025) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Donik, I.The ongoing war in Ukraine has disrupted traditional modes of education, forcing teachers and learners to adapt to remote instruction under unprecedented conditions. In response to these challenges, new English language teaching (ELT) resources (textbooks, teacher’s guides etc.) have been developed to support Ukrainian pupils learning English from a distance. Based on principles of crisis-responsive pedagogy these materials address the challenges of engagement, continuity, and psychosocial support in English language instruction in times of crisis.Item Інноваційні тенденції в шкільній освіті Сінгапура: успішний досвід іншомовної підготовки(Сумський державний університет, 2025) Лимарь, О.; Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia VolodymyrivnaДосконала освітня система у будь-якій країні може бути результатом прийняття цілеспрямованих рішень на загальнодержавному рівні щодо визначення шкільної освіти фундаментом розвиненої економіки та двигуном економічного зростання. Сінгапур є прикладом вражаючого освітнього прориву, якого країна досягла за короткий історичний проміжок часу після здобуття незалежності у 1965 році. Умови, в яких починалась ця трансформація, були складними: низький рівень грамотності, соціальна нерівність і нестача ресурсів. Завдяки стратегічним державним рішенням, освіту було визначено головним інструментом соціально-економічного зростання (Schleicher, 2018). Масове будівництво шкіл, централізована підготовка вчителів і довготривале фінансування забезпечили стабільне зростання якості освіти. Сьогодні Сінгапур посідає провідні місця в міжнародних освітніх рейтингах, зокрема в дослідженнях PISA.Item Teaching foreign languages in Finland: insights from a leading school system(Sumy State University, 2025) Andriievska, V.; Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia VolodymyrivnaFinland is internationally recognized for its high-quality student-centered education system and its approach to foreign language learning reflects these core values. The Programme for International Student Assessment (PISA) tests give insights into how well education systems are preparing students for real life challenges and future success. Finland has been among the top-ranking countries in all PISA tests since 2000, but in recent years the Nordic country has shown decline in performance. In PISA test 2022, Finnish students performed well above the OECD average in reading, mathematics, and science knowledge scoring 490 points in reading, 484 points in mathematics, and 511 in science [4]. PISA test 2022 assessed the knowledge and skills of 690,000 15-year-old students across 81 countries and explored how well students can solve complex problems, think critically and communicate effectively [3]. In basic Finnish education, which covers grades 1 to 9, all students study their mother tongue, a second national language (either Finnish or Swedish), and at least one foreign language – most commonly English. Foreign language learning is organized into compulsory and optional syllabuses. However, since the 1990s, interest in optional foreign languages such as German, French, and Spanish has declined, primarily due to structural limitations and the high student numbers required to form new language groups. By the time students reach upper secondary education, most continue with only the compulsory languages, especially English.Item Best Practices of SEL from U.S. Schools: Insights for English Language Teachers in Ukraine(Запорізький національний університет, 2024) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Козлова, В.В.У статті розглянуто ефективні освітні політики та інноваційні практики інтеграції соціально-емоційного навчання (СЕН) в академічне середовище, які можуть бути запроваджені в українській шкільній системі та використані вчителями англійської мови для підтримки благополуччя своїх учнів. Імплементація СЕН у шкільну освіту США є центром уваги педагогів, дослідників і політиків. СЕН спрямоване на розвиток самосвідомості, соціальних навичок та емоційного благополуччя паралельно з академічним розвитком. Стратегії СЕН включають створення інклюзивного середовища, фокусування на розвитку соціально-емоційних компетентностей та інтеграцію СЕН в академічні завдання через кооперативне навчання та рефлексивні вправи. Освітні організації та програми (ініціатива ASCD Whole Child, NCELA, Harmony Academy), охоплюючи здоров’я, безпеку, залучення та готовність до життя учнів поза школою, пропонують практичні інструменти для впровадження СЕН у різноманітних контекстах. Дослідження підкреслює роль СЕН у покращенні академічної успішності та емоційної стійкості. Під час пандемії COVID-19 рекомендації щодо застосування СЕН стали життєво важливими інструментами для розв’язання освітніх завдань. Федеральні ініціативи та освітні організації (CASEL) підтримали широке впровадження СЕН. Під час навчання англійської мови інтегрування СЕН забезпечується попереднім вивченням ключової лексики для формування впевненості, використанням візуальних засобів для підтримки розуміння та рефлексивною діяльністю (ведення щоденника). Створення спільної розповіді й завдання «Питання дня» сприяють самовираженню, емпатії та соціальній обізнаності. Щоденні перевірки емоційного стану учнів, практика вдячності та спільні проєкти спрямовані на розвиток у школярів емоційного інтелекту і навичок відповідального прийняття рішень. Українська шкільна система потребує всебічної підтримки, інтеграції найкращих світових практик та національних змін у ставленні до пріоритетності психічного здоров’я дітей, що є колективною відповідальністю суспільства за стабільне майбутнє нації.Item Designing sel activities for teaching analytical reading: focus on self-awareness(Sumy State University, 2024) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Kozlova, V.V.Incorporating Social and Emotional Learning (SEL) into educational frameworks has gained significant attention in Ukraine for its role in holistic development of pre-service English language (EL) teachers and fostering their resilience. All Ukrainian educators need to change and adapt themselves to the present wartime conditions. The abstract explores the integration of SEL activities specifically designed to enhance analytical reading skills, with a particular emphasis on fostering self-awareness. By combining these two educational priorities, we aim to create a synergistic approach that not only improves reading comprehension and critical thinking but also nurtures students' ability to understand and regulate their emotions.Item In-person participation in TESOL 2024 International Convention & Expo: discovering new trends in the TESOL field(Sumy State University, 2024) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia VolodymyrivnaFrom the 20th to the 23rd of March, 2024, I was honored to attend the in-person international conference “TESOL-24 International Convention & Expo” in Tampa, Florida (USA) as an exchange participant of the Methods of Training Pre-Service English Teachers exchange program sponsored by the U.S. Department of State’s Bureau of Educational and Cultural Affairs Office of English Language Programs through the English Access Microscholarship Program. The Convention is the largest professional development event in the TESOL field. This year it united thousands of leading specialists in teaching English from different parts of the world with hundreds of education sessions, and more than 60 exhibitions. It offers professional development opportunities to English language educators at all levels from around the world. In lively interactive sessions, educators develop a global perspective through the exchange of ideas and practices. Participants integrate knowledge of current trends in the field while developing a professional network.Item Роль принципів комунікативного методу навчання англійської мови в Новій українській школі(Сумський державний університет, 2024) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Андрієвська, В.Актуальність дослідження. На сучасному етапі проведення реформи шкільної освіти «Нова українська школа» (НУШ) важливо враховувати ключові компоненти модернізації освітнього процесу та підготовки учнів до успішної комунікації в сучасному світі, зокрема під час навчання іноземної мови (ІМ). Використання комунікативного методу навчання ІМ залучає учнів до вирішення значущих і досяжних завдань, успішне виконання яких викликає задоволення та підвищує їх впевненість у собі. В наукових працях дослідників G. Brumfit, J. Harmer, K. Johnson, W. Littlewood, A. Wesley, G. Widdowson проаналізовано різні аспекти використання комунікативного підходу в навчанні ІМ. Проте особливості застосування цього підходу в ЗЗСО України на сучасному етапі вимагає його подальшого вивчення та актуалізації. Мета даної роботи полягає в аналізі особливостей застосування принців комунікативного методу навчання іноземної мови в сучасному освітньому процесі в ЗЗСО, зокрема в межах реформи «Нова українська школа» (НУШ).Item Онлайн-ресурси для самостійної роботи з читання англійською мовою як засіб формування соціально емоційної компетентності учнів(Сумський державний університет, 2024) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Лимарь, О.Актуальність дослідження. У сучасному суспільстві в умовах швидкого доступу до будь-яких джерел інформації та стрімкого збільшення її обсягів, здатність застосовувати вміння читання стає життєво необхідною та актуальною для учнів. Читання є одним із видів мовленнєвої діяльності, що має велике пізнавальне значення і реалізує практичну, виховну і загальноосвітню цілі навчання. Воно застосовується у всіх класах ЗЗСО, але домінуючим видом мовленнєвої діяльності є на старшому етапі навчання [2, с. 8]. Більш того, актуальним є питання використання різних видів читання англійською мовою з метою забезпечення учнів психосоціальною підтримкою та розвитку їх соціально-емоційних навичок, зокрема і під час організації самостійної роботи. Метою даної роботи є аналіз шляхів використання онлайн-ресурсу Project Gutenberg для формування соціально-емоційної компетентності учнів старших класів ЗЗСО під час самостійної роботи з читання англійською мовою.Item Врахування психологічних чинників під час навчання аналітичного читання англійською мовою(Сумський державний університет, 2024) Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna; Донік, І.Актуальність дослідження. Вивчення англійської мови є багатогранним та захоплюючим процесом, що відкриває для учнів розуміння особливостей культури та способу мислення іншої національності. Окрім методів та стратегій навчання англійської мови (АМ), які використовує вчитель АМ, зокрема під час навчання аналітичного читання, існує широкий спектр психологічних чинників, які впливають на досягнення бажаних результатів у вивченні АМ. Відповідно, ефективність навчання залежить від своєчасного врахування вчителем багатьох психологічних факторів, таких як мислення, пам'ять, сприймання, увага, мотивація. Психологи називають мотивацію «запускним механізмом» будь-якої людської діяльності [3, с. 65]. Серед основних видів мотивації вивчення іноземної мови виділяються зовнішня та внутрішня. Перша знаходиться під впливом потреб суспільства, а друга зумовлена характером самої діяльності. Також слід пам’ятати, що мотивація може бути як негативною, так і позитивною [3, с. 66]. Для створення позитивної мотивації варто враховувати сучасні тенденції в методиці навчання АМ, які спрямовані на формування та розвиток в учнів умінь соціально-емоційного навчання (СЕН) та підтримку їх ментального здоров'я та благополуччя. Мета роботи полягає в аналізі впливу психологічних аспектів та стратегій формування соціально-емоційних умінь учнів на процес оволодіння іноземною мовою (ІМ), зокрема під час навчання аналітичного читання учнів старших класів ЗЗСО.