Наукові видання (ІФСК)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • Item
    Гендер VIA. ЗМІ
    (Сумський державний університет, 2024) Садівнича, Л.О.
    Мас-медіа інтенсивно реагує на прояви масової культури та масової свідомості. Засоби масової інформації поширюють та нав'язують численні стереотипи «хорошого і поганого», «прекрасного і потворного». Це моделі поведінки, образи, манери, що під впливом змін політичної, економічної та культурної парадигм можуть набувати нових рис. Завдяки цьому в образах різностатевих людей, які є представленими у сучасних засобах масової інформації, можемо побачити як безліч історичних пластів, так і новітній грим. Здається, відійшли у минуле патріархальні стереотипи минулих епох, відображені в літературі у вигляді позитивного ідеалу залежної і пасивної жінки, чиє життя протікає в сімейному колі. Сьогодні в економіці й політиці, науці та дипломатії визначаються гендерні «підходи», «системи», «особливості». Досі не є закінченим процес згладжування того соціального, духовного, культурного дисонансу, який породжував виникнення та розвиток гендерної дискримінації. Демократія передбачає встановлення партнерства та рівноправ'я: жінкам відкривається шлях до вищих посад у владі, тоді як чоловіки стають відкритими до цих змін. Бажання самореалізації є характерним для обох статей. Уявлення про "гендерний режим", де чоловік вважається сильним, а жінка – слабкою, чоловік – розумним, а жінка – красивою, відступає в минуле. [3, с.136]. Не завжди чоловікові притаманні категорії "раціональне та культурне", тоді як жінці залишають лише "почуттєве та природне". Розходження в статусах, ролях, характері, поведінці та інших сторонах життєдіяльності індивідів різних статей існували завжди, і вони будуть існувати далі. Проте, використання протистояння між правами та обов'язками, природними задатками та реальними можливостями не завжди є раціональними та доцільними на соціальному рівні.
  • Item
    A pragmatic study of political cartoons on world leaders
    (Sumy State University, 2024) Savchuk, A.I.; Мовчан, Дiана Василiвна; Movchan, Diana Vasylivna
    Political cartoons are a unique blend of art and commentary that leverage humour, satire, and symbolism to critique world leaders and political events. They play a crucial role in media, offering insights into public sentiment and contributing to political discourse. This paper examines the pragmatic functions of political cartoons and their impact on the portrayal of world leaders.
  • Item
    Журналістика: поріг між гуманітаристикою та соціальною інженерією
    (Сумський державний університет, 2024) Глотов, О.Л.
    З того моменту, як журналістика у цілісному комплексі понять стала різновидом професійної діяльності, її прийнято розподіляти на такі сегменти: 1. Система творів, підготовлених у певних жанрах і формах для розміщення у засобах масової інформації; 2. Комунікаційний інститут суспільства, який організаційно складається з мережі профільних установ; 3. Сукупність творчих професій, необхідних для збирання, відбору, опрацювання, творення, розповсюдження соціальної інформації масовій аудиторії; 4. Спеціальні носії соціально-масової інформації (преса, телебачення, радіо, Інтернет). Провідним компонентом тут, звичайно, є третій – «сукупність професій», бо перший («система творів») – це результат роботи журналіста, другий («інститут суспільства») – це ідея професії, а четвертий («носії інформації») – це технічне забезпечення. І ключовим, як на мене, словом тут є «творчих», тобто – усі ті дії, які мають остаточною метою створення певної інформації (текст, відео, аудіо тощо), не обмежуються застосуванням певних технічних засобів для передачі цієї інформації на розгляд соціуму, а передбачають саме власну точку зору, власне трактування, власний спосіб викладення інформації.
  • Item
    Медіаграмотність майбутнього журналіста: з досвіду навчально-виробничої практики
    (Сумський державний університет, 2024) Грона, Н.; Корнієнко, В.
    У статті висвітлено поняття «медіаграмотність», з’ясовано особливості її формування в майбутнього журналіста під час навчально-виробничої практики. У статті розглядається важливість медіаграмотності як ключового елементу підготовки майбутніх журналістів в умовах сучасного інформаційного середовища. Досліджено вплив навчально- виробничої практики на формування медіаграмотності студентів-журналістів, зокрема, аналізуються методи і підходи, які використовуються під час навчання.
  • Item
    Тематичне наповнення англомовного видання France 24: особливості представлення іміджу України
    (Сумський державний університет, 2024) Мартиненко, Валерія Віталіївна; Martynenko, Valeriia Vitaliivna
    Актуальність даного дослідження полягає в тому, що мас-медіа є важливими джерелами інформації для міжнародної аудиторії. У звʼязку з поточними геополітичними подіями, зокрема з війною росії проти України, важливо вивчати як англомовні медіа представляють країну світовій громадськості. Дослідження англомовного медіа France 24 допоможе краще зрозуміти способи, якими формується імідж України, її сприйняття як субʼєкта на міжнародній арені, а також виявити тенденції та особливості в створенні матеріалів про Україну. Мета: вивчення проблемно-тематичного наповнення англомовних матеріалів про Україну у виданні France 24.
  • Item
    Evolution of American political media discourse
    (Sumy State University, 2024) Шишкін, Максим Ігорович; Shyshkin, Maksym Ihorovych
    The relevance of the work deals with the causal relationship study of modern American political media discourse evolution based on American journalism history formation. The purpose of the work is the analytical aspect of researching the historical background of the American journalism formation and the federal authorities influence, which have an impact on the modern media discourse formation in general.
  • Item
    Lexical and stylistic derivation in mass media discourse
    (Redfame Publishing, 2023) Баранова, Світлана Володимирівна; Baranova, Svitlana Volodymyrivna; Кобякова, Ірина Карпівна; Kobiakova, Iryna Karpivna; Бровкіна, Оксана Володимирівна; Brovkina, Oksana Volodymyrivna
    The article deals with the mass media discourse that covers different economic, social, and political aspects of everyday life and such global issues as sustainable development goals. The purpose of the research is to study cases of lexical and stylistic derivation in the mass media discourse. The latter is regarded as a written, monological, informative political discourse indicating society’s language culture. The article identifies the ways of word-building employed in the analyzed discourse and suggests the classification of derived units. Besides, the stylistic properties of the mass media discourse are pointed out. The meanings and functions of the secondary nomination units as units of stylistic derivation (metaphors, metonymies, periphrases, epithets, irony) in the context are described. Renomination by similarity, contiguity and contrast is mentioned. Figures of combination (oxymoron, antithesis, simile) are analyzed in the article. The stylistic potential of phraseology is also considered. The work relies on the recent linguistic research of discourse as a communicative-pragmatic pattern of speech behavior, a complex combination of the process and result, and a coherent text with pragmatic, sociocultural, psychological, and extralinguistic factors. The conclusions are based on English and Ukrainian media, their linguistic and expressive markers.
  • Item
    Роль ЗМІ у процесі ведення антиросійської інформаційно-психологічної кампанії
    (Сумський державний університет, 2023) Родченко, К.
    Досліджено явище інформаційної війни, складової інформаційно-психологічних операцій в Україні та роль ЗМІ у цих процесах. На основі матеріалів УНІАН на конкретну воєнну тематику було виявлено антиросійську інформаційно-психологічну кампанію щодо російської мобілізації, яка може слугувати прикладом українським ІПСО у відповідь на ворожі. Порушується проблема інформаційної захищеності та національної безпеки нашої держави.
  • Item
    «Біологічна зброя» у пропагандистській антиукраїнській війні: мас-медійний чинник
    (Сумський державний університет, 2023) Котляр, T.; Садівничий, Володимир Олексійович; Садовничий, Владимир Алексеевич; Sadivnychyi, Volodymyr Oleksiiovych
    У контексті сучасної глобалізації й інформаційних технологій, пропаганда набула нових форм та інструментів, які можуть бути використані для досягнення політичних, військових або геополітичних цілей. Використання теми «біологічної зброї» у пропагандистській антиукраїнській війні є одним із яскравих прикладів такої небезпечної практики. Тому в роботі увага зосереджена на прикладах впровадження фейків і дезінформації російськими медіа, які поширюються проти України з метою спотворення образу держави та дестабілізації її суспільства.
  • Item
    Соціально-чутлива тематика в інформаційному просторі України: специфіка висвітлення
    (Сумський державний університет, 2023) Ковальова, Тетяна Вікторівна; Ковалева, Татьяна Викторовна; Kovalova, Tetiana Viktorivna; Ювко, З.
    Мета наукової роботи передбачала дослідження проявів мови ворожнечі та порушень етики у текстах українськомовних інтернет-ЗМІ, що висвітлюють теми, пов’язані з переселенцями та внутрішньо перемішеними особами. У науковій розвідці проаналізовано основні особливості репрезентації соціально-чутливої групи мігрантів та внутрішньо переміщених осіб в українських інтернет-медіа, зокрема на Еспресо. TV. На прикладі журналістських матеріалів визначено схильність журналістів до уникнення вживання конкретних термінів та, водночас, використання узагальнених фраз нейтрального характеру.