Наукові видання (ІФСК)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 7510
  • Item
    Маніпулятивний потенціал мови у медіа
    (UKRLOGOS Group, 2025) Бровкіна, Оксана Володимирівна; Brovkina, Oksana Volodymyrivna; Ракітіна, О.В.
    Мова у сучасному медіадискурсі є не лише інструментом передачі інформації, але й потужним засобом впливу на аудиторію. Завдяки своїй багатофункціональності, вона здатна формувати суспільну думку, маніпулювати емоціями та створювати певні когнітивні моделі сприйняття реальності.
  • Item
    У ритмі життя. Вибрана графіка
    (2025) Шило, О.
    В альбомі представлені вибрані графічні твори доктора мистецтвознавства, професора, художника Олександра Всеволодовича Шила. Особливістю його творчого методу є органічне поєднання наукової та художньої практики. Аналізу цього досвіду присвячено вступну статтю кандидата мистецтвознавства, заслуженого діяча мистецтв України С. І. Побожія.
  • Item
    Птахи над озером. Виставка. 15. 09 – 25.12. 2021
    (Сумський державний університет, 2021) Побожій, Сергій Іванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    На виставці експонувалися акварелі, пастелі, рисунки, а також чотири твори олійними фарбами. Сюжетною основою деяких творів стало озеро Чеха в місті Суми (триптих «Птахи над озером», «Вітрило. Озеро Чеха», «Стежки, що сходяться»).
  • Item
    Developing Soft Skills in Ukrainian Higher Education: Challenges and ESP Integration Strategies
    (University of Constanța, 2025) Таценко, Наталія Віталіївна; Tatsenko, Nataliia Vitaliivna; Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia Volodymyrivna
    У відповідь на поточні соціально-економічні зміни, українські університети прагнуть подолати розрив між якісною освітою та ринком праці. Зі зростанням попиту на кваліфікованих випускників, ЗВО інтегрують м’які навички (soft skills) у свої навчальні програми, щоб задовольнити потреби ринку праці. Автори надають описовий аналіз визначень та характеристик м’яких навичок, а також шляхів їх розвитку для підвищення працевлаштування випускників у певних контекстах вищої освіти. Хоча українські випускники демонструють сильні сторони в комунікації та адаптивності, існує помітний дефіцит таких навичок, як вирішення проблем, управління стресом та критичне мислення. Стаття зосереджена на проблемах в політиці вищої освіти України, інноваційних змінах у навчальних програмах (наприклад, розробка портфоліо, спільні проєкти) та стратегіях розвитку soft skills на заняттях з англійської мови для спеціальних цілей, які можна впровадити в академічне середовище на національному рівні, щоб забезпечити студентів цими важливими навичками. Дослідження теоретично обґрунтоване та окреслює концептуальні рекомендації щодо модернізації української системи професійної підготовки відповідно до європейських стандартів.
  • Item
    Teaching English-Ukrainian poetry translation: insight into its stylistic specifics
    (Analele Universității „Ovidius” Constanța, 2025) Ємельянова, Олена Валеріанівна; Yemelianova, Olena Valerianivna; Баранова, Світлана Володимирівна; Baranova, Svitlana Volodymyrivna
    Мета статті — проаналізувати специфіку перекладу різних жанрів поезії з англійської мови на українську. Вона зосереджена на цьому питанні в психолінгвістичному та лінгвостилістичному аспектах. У дослідженні використовуються такі методи дослідження: порівняльно-типологічний, семантичний, структурний, імплікаційно-пресупозиционний аналіз, а також стилістичний аналіз. Матеріал дослідження представлений 21 перекладом поеми «Дорога до розуміння» Джо Воллеса та 23 перекладами поеми «Фантазія» Сари Тісдейл, виконаними студентами університету. Проведено порівняльний аналіз способів передачі специфічних рис поезії, описано методи англо-української інтерпретації поезій та визначено роль вихідного тексту в перекладі. Результати дослідження свідчать, що англійське та українське віршування суттєво відрізняється, хоча воно є силабо-наголосним в обох мовах. Доведено, що точна передача ритмічної структури поеми неможлива через специфіку двох мов. Під час перекладу з англійської мови на українську мову доцільно прагнути фонетичної кореляції, що передбачає пошук гарної відповідності потужним звуковим кластерам мови оригіналу. Виразні засоби та стилістичні прийоми на різних рівнях, а також жанрова специфіка поетичного тексту впливають як на структурні характеристики вірша, так і на вибір лексичних одиниць, що використовуються в ньому.
  • Item
    Впровадження штучного інтелекту у філологічну освіту в ЗВО: перекладознавчий аспект
    (Видавнича група «Наукові перспективи» Християнська академія педагогічних наук України, 2025) Ляшенко, Ірина Володимирівна; Liashenko, Iryna Volodymyrivna; Румянцева, О.А.; Цимбал, Н.А.
    Попри стрімкий розвиток штучного інтелекту (ШІ) та його інтеграцію в освітні і перекладацькі практики, досі відсутня цілісна теоретико-методологічна рамка для вивчення впливу ШІ на перекладознавчі дослідження та викладання перекладу в закладах вищої освіти, особливо в контексті спеціалізації В11.041 «Германські мови та літератури (переклад включно)». Сучасний освітній та професійний ландшафт перекладу стрімко трансформується під впливом генеративного ШІ, великих мовних моделей (LLM) та автоматизованих систем машинного перекладу. Це вимагає фундаментального переосмислення традиційних перекладознавчих парадигм і підходів до навчання перекладу, що забезпечить академічну та ринкову відповідність підготовки магістрів-філологів.
  • Item
    Засоби просування брендів кондитерських в Instagram
    (Сумський державний університет, 2025) Погоріла, Є.; Яненко, Ярослав Васильович; Yanenko, Yaroslav Vasylovych
    Роботу присвячено визначенню засобів просування брендів сучасних кондитерських в Instagram на основі аналізу конкурентного середовища в ніші солодощів. В результаті визначено такі засоби, як візуалізація контенту (оформлення профілю, візуально привабливе подання продукції), структурований та інформативний опис сторінки, емоційні акценти у створенні сучасного контенту, активна взаємодія з підписниками.
  • Item
    Інструменти реклами та pr для просування мобільної гри «Shadows of Arcana»: створення концепції
    (Сумський державний університет, 2025) Іщенко, Олена Анатоліївна; Ishchenko, Olena Anatoliivna; Сіренко, Д.
    У роботі здійснена спроба розробки стратегії рекламної кампанії для мобільної гри «Shadows of Arcana», яка охоплює всі ключові етапи: від аналізу ринку й конкурентів до формування креативного рішення, вибору каналів комунікації та оцінки ефективності кампанії. Визначено, що для ефективного просування необхідно здійснити аналіз прямих і непрямих конкурентів, якіми є мобільні ігри, що належать до жанру RPG із фентезійною тематикою, складною сюжетною лінією та розвиненою системою персонажів RAID: Shadow Legends (Plarium Games), AFK Arena (Lilith Games), Hero Wars (Nexters), Genshin Impact (HoYoverse) та Clash of Clans / Clash Royale (Supercell). Запропонована концепція рекламної кампанії охоплюєь: запуск і реліз гри на платформах iOS та Android, інфлюенсер-маркетинг і співпраця зі стрімерами, участь у галузевих ігрових виставках і конкурсах, соціальні мережі та спільноти гравців.
  • Item
    Соціальні мережі як засіб популяризації бьюті-бізнесу (на прикладі концепції рекламної кампанії салону «NovaКраса»)
    (Сумський державний університет, 2025) Іщенко, Олена Анатоліївна; Ishchenko, Olena Anatoliivna; Кондратюк, Д.
    У розвідці простежено роль соціальних мереж у просуванні бьюті-брендів на сучасному ринку послуг. Проаналізувавши контент салонів-потенційних конкурентів «Лотос», «Aurum» та «Nika Studio», автори висновують про необхідність забезпечення активної комунікації з майбутніми клієнтами для успішної рекламної кампанії нового бренду. З’ясовано, що не всі представники бьюті-бізнесу мають системний підхід для просування послуг. Для забезпечення конкурентоспроможності нового салону «NovaКраса» була запропонована стратегія, що передбачає чітко оформлену візуальну айдентику, збалансований контент-план, активну взаємодію з підписниками, інтеграція інструментів залучення та регулярний аналіз ефективності.
  • Item
    Інноваційні підходи до створення рекламних кампаній у цифрову епоху
    (Сумський державний університет, 2025) Ковальова, Тетяна Вікторівна; Kovalova, Tetiana Viktorivna; Іллін, Є.
    Розглядається розвиток цифрового маркетингу, окреслено еволюцію рекламної комунікації від традиційного до цифрового формату, визначено ключові терміни та підходи до класифікації digital-інструментів. Аналіз сучасних наукових досліджень і публікацій щодо використання технологій Big Data, персоналізації, програматик реклами, AR/VR, а також практики впровадження інноваційних стратегій у провідних міжнародних і вітчизняних кампаніях.