Наукові видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116
Browse
11 results
Search Results
Item Міжнародне співробітництво для українських студентів в умовах війни(Сумський державний університет, 2022) Штільгойз, О.Л.Сфера вищої освіти в Україні постійно перебуває у розвитку, який створює нові можливості, відкриває перспективи та забезпечує ефективне використання освітніх ресурсів. Особливо результативним та інноваційним є міжнародне співробітництво у сфері вищої освіти, що набуло найбільшої актуальності за останні роки, зокрема під час війни. Метою роботи є дослідження наявних проєктів, програм, можливостей для студентів України в умовах війни, а також визначення їх можливого розвитку у майбутньому.Item Перспективи використання досвіду фандрейзингової діяльності державних університетів США у вищій освіті України(Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, 2015) Красуля, Алла Вікторівна; Красуля, Алла Викторовна; Krasulia, Alla ViktorivnaУ статті узагальнено досвід фандрейзингової діяльності державних університетів США та визначено можливості використання стратегій фандрейзингу американської системи вищої освіти в контексті національних освітніх реформ, культурно-освітньої інтеграції України до світового співтовариства. Розроблено рекомендації щодо використання позитивного американського досвіду на національному, регіональному та інституційному рівнях із виокремленням законодавчого, освітнього, організаційно-педагогічного та методичного аспектів.Item Історичні традиції благодійності та актуальний стан фандрейзингової діяльності у вищій освіті України(Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, 2014) Красуля, Алла Вікторівна; Красуля, Алла Викторовна; Krasulia, Alla ViktorivnaАвтором статті схарактеризовано сутність та взаємозв’язок ключових понять дослідження; проаналізовано історичні тенденції та закономірності розвитку благодійності; систематизовано події, пов’язані з меценатством; виокремлено ключові суб’єкти благодійної діяльності в кожен із визначених періодів; обґрунтовано основні етапи генезису благодійності в Україні; з’ясовано актуальний стан фандрейзингової діяльності в національній системі вищої освіти; а також окреслено перспективи розвитку освітнього фандрейзингу, як інструменту диверсифікації джерел ресурсного забезпечення університету в контексті неоліберальної ідеології сучасних освітніх реформ.Item Формування українознавчої компетенції іноземних студентів засобами УМІ(Сумський державний університет, 2021) Кисельова, Ганна Іванівна; Киселева, Анна Ивановна; Kyselova, Hanna Ivanivna; Салма, МустафаАктуальність теми дослідження полягає у необхідності створення, удосконалення та впровадження навчально-методичного забезпечення для формування лінгвокраїнознавчої компетенції іноземних студентів, які навчаються в Україні, в нових освітніх умовах, при домінуванні віддалених форматів навчання. Метою розвідки є з’ясування методичних можливостей, засобів та ресурсів нового навчально-методичного посібника з української мови як іноземної, створеного на матеріалі історії України. Цим обумовлені завдання дослідження: стисло описати та проаналізувати методичні можливості та особливості посібника, обґрунтувати доцільність його використання у навчальному процесі для формування українознавчої компетенції студентів-інокомунікантів.Item Мультимедійний творчий проект як форма самостійної роботи студентів та чинник їх професійної соціалізації(Інститут інформаційних технологій та засобів навчання НАПН України, 2019) Яненко, Ярослав Васильович; Яненко, Ярослав Васильевич; Yanenko, Yaroslav VasylovychСтаттю присвячено визначенню особливостей мультимедійних творчих проектів як форми самостійної роботи студентів та чинника їх професійної соціалізації. У результаті проведеного дослідження з’ясовано відмінності між творчим проектом і творчою роботою, зокрема, терміни виконання, кількість та складність завдань, заплановані результати, компетентності, що формуються у студентів у процесі виконання творчого проекту, застосовувані мультимедійні технології тощо. Запропоновано перелік етапів, які характерні для мультимедійного творчого проекту, зокрема: планування; вибір мультимедійних технологій та інструментів; виконання проекту; презентація складових частин проекту на аудиторних заняттях або консультаціях; захист проекту. Відзначено зв’язок мультимедійних творчих проектів з аудиторними заняттями. Визначено особливості застосування мультимедійних технологій у творчих проектах, при цьому особливу увагу приділено інструментарію (комп’ютерні програми та інтернет-ресурси), який студенти можуть використовувати при виконанні творчих проектів. Наведено перелік рекомендованих автором інтернет-ресурсів, які можуть використовувати студенти і викладачі під час створення мультимедійних творчих проектів. Відзначено ряд індикаторів професійної соціалізації студентів при виконанні ними мультимедійних творчих проектів, зокрема, це отримання студентами сучасних знань про програми і технології, які можна використовувати для створення мультимедійних творчих проектів; набуття студентами вмінь користування інтернет-ресурсами для створення мультимедійних творчих проектів; формування професійних студентських портфоліо, що можуть бути використані у процесі пошуку роботи як демонстрація вміння працювати із сучасними комп’ютерними технологіями.Item Формування тезаурусу спеціаліста в системі вищої школи(Сумський державний університет, 2016) Казанджиєва, Марина Симеонівна; Казанджиева, Марина Симеоновна; Kazandzhyieva, Maryna SymeonivnaНові вимоги, що постали перед вищою освітою, зумовили необхідність трансформації освітніх парадигм, і насамперед шляхом інтелектуалізації освітнього процесу. Загальновідомо, що одним з основоположних завдань якісної освіти є формування професійного інтелекту фахівця. Проте нині досить часто спостерігається неухильне зниження рівня професійної підготовки фахівців у вищих навчальних закладах, що є актуальною проблемою вищої освіти на всьому пострадянському просторі. І не в останню чергу ця проблема пов’язується з рівнем інтелекту студентської молоді, який значною мірою впливає на якість знань і умінь.Item Мультимедійний творчий проект як технологія навчання майбутніх фахівців у галузі мас-медіа(Інститут інформаційних технологій і засобів навчання, 2014) Яненко, Ярослав Васильович; Яненко, Ярослав Васильевич; Yanenko, Yaroslav VasylovychУ результаті дослідження визначено особливості сучасних творчих проектів як технології навчання майбутніх фахівців у галузі засобів масової інформації, реклами і зв'язків з громадськістю. Особлива увага приділяється аналізу понять «мультимедіа» та «творчий проект». У статті запропоновано практичні приклади реалізації мультимедійних творчих проектів, виконані студентами спеціальностей «Журналістика» та «Реклама і зв'язки з громадськістю» Сумського державного університету у межах вивчення фахових дисциплін «Брендинг» та «Практика рекламної діяльності». Наведено приклади творчих завдань як короткотермінових творчих проектів з дисципліни «Теорія реклами».Item Роль психологічних механізмів у формуванні лінгвокогнітивних умінь(Вид-во Житомирського державного університету ім. І. Франка, 2013) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa ValentynivnaУ статті розкривається важливість урахування психологічних чинників у формуванні лінгвокогнітивних умінь майбутніх учителів російської мови засобами інформаційних технологій. Особливу увагу приділено ролі таким психологічним механізмам, як увазі, пам'яті, сприйманню, що приймають активну участь у пізнавальній діяльності студента під час навчання. Автором розглянуто і висвітлено точки зору провідних учених на реалізацію можливостей ефективного використання психологічних чинників майбутніми вчителями з метою покращення учіння. Визначено місце інформаційних ресурсів під час сприймання, розуміння та усвідомлення нової інформації.Item Навчально-профеcійна діяльність студентів(Сумський державний університет, 2014) Рижова, А.С.Успішна організація спеціальної підготовки студентів у системі вищої освіти вимагає цільової орієнтації на всіх ступенях навчання, оскільки сучасний фахівець повинен бути підготовленим до виконання соціальної і техніко-технологічної діяльності в умовах ринкової економіки. При цьому формування студента як суб'єкта навчальної діяльності передбачає вміння планувати, організовувати свою діяльність, визначати навчальні дії та програму їх виконання. Проте більшість студентів не вміє слухати і записувати лекції, конспектувати літературу. Студенти не вміють виступати перед аудиторією, вести суперечку, давати аналітичну оцінку проблем. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34757Item Професійно-орієнтоване навчання мови (когнітивно-комунікативний аспект)(Сумський державний університет, 2013) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa ValentynivnaМіжнародна академічна мобільність у галузі вищої освіти прискорила такий напрямок міжнародної діяльності, як навчання іноземних студентів. Серед запропонованих міністерством спеціальностей найбільшим попитом користуються спеціальності медичного профілю. Зважаючи на це, актуальним залишаються питання щодо якісної мовної підготовки іноземних студентів з урахуванням майбутньої професійної спрямованості. Проте спостереження за навчальним процесом та досвід роботи показали, що студенти недостатньо володіють професійною лексикою, зазнають труднощів із засвоєнням навчального матеріалу під час лекційних та практичних занять. Одним із напрямів покращання ситуації, що склалася, є застосування професійно-орієнтованого навчання. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30872