Наукові видання (ІФСК)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Item
    Особливості навчання китайських студентів фонетики українській мові як іноземної
    (Сумський державний університет, 2024) Біденко, Лариса Валентинівна; Bidenko, Larysa Valentynivna
    Лінгводидакти все частіше сходяться на думці, що під час вивчення української мови іноземними громадянами слід ураховувати національну та етнокультурну особливість інокомунікантів. Заняття з української мови як іноземної у групах китайських студентів проходять у Сумському державному університеті в онлайн форматі. Кількість годин, відведених на вивчення мови, є недостатньою для виведення студентів на рівень А2, тому вкрай необхідно вибудувати таку систему навчання, яка б забезпечувала одночасно і оволодіння знаннями мовного матеріалу і вдалому застосуванню цих знань в усіх видах мовленнєвої діяльності (читання, говоріння, аудіювання, письмо).
  • Item
    Listening in teaching the Ukrainian language as a foreign language
    (Sumy State University, 2024) Чернишова, Тетяна Григорівна; Chernyshova, Tetiana Hryhorivna; Tairova, M.
    Today, a significant number of foreign students receive their education in higher educational institutions of Ukraine. In order to master the language of the profession, foreign students must understand the language of instruction. In order to master a language as a foreign language, it is necessary to master four generally accepted types of speech activity, namely: listening, speaking, reading, and writing. The problem of speaking is one of the most important in the methodology of teaching a foreign language. Speaking is communication in a foreign language, and therefore, the ability to speak and listen. The ability to listen to a text depends on many factors, including the recipient's interest, awareness, and life experience, as well as their ability to focus. The ability to perceive information well by ear is formed during the daily practice of communicating with native speakers. Therefore, it is impossible to choose for listening texts that contain a large number of unfamiliar words. During listening, students perform exercises that contribute to the development of language guesswork and vocabulary expansion.
  • Item
    Вивчення української мови туркменськими студентами: проблеми, перспективи
    (Сумський державний університет, 2024) Біденко, Лариса Валентинівна; Bidenko, Larysa Valentynivna; Ташпалатов, Д.
    Вивчення української мови іноземними студентами залишається надзвичайно актуальним, оскільки оволодіння мовою є однією з умов успішного опанування професії громадянами, які приїхали на навчання до України. Все більше студентів Середньої Азії бажають вчитися українською мовою. Зважаючи на це, виникає потреба у розумінні особливостей ключових граматичних категорій тюркських мов з метою створення ефективної методики вивчення української мови як іноземної. Аналіз лінгводидактичної літератури дозволяє стверджувати, що питання вивчення української мови туркменськими студентами є актуальним і своєчасним. Науковці дослідили і провели порівняльний аналіз основних граматичних категорій тюркських і слов’янських мов. На основі сласного досвіду викладання української мови в групах, де навчаються туркменські студенти, нами було створено ефективну системну роботу щодо уникнення типових граматичних помилок з урахуванням особливостей двох мов. Метою розвідки є аналіз типових граматичних помилок у мовленні туркменських студентів.
  • Item
    Особливості формування мовленнєвої компетентності студентів-іноземців у процесі навчання української мови як іноземної
    (Сумський державний університет, 2024) Біденко, Лариса Валентинівна; Bidenko, Larysa Valentynivna
    Навчання української мови як іноземної (УМІ) належить до актуальних питань сучасної освіти, а процес його практичної реалізації потребує нагального створення навчально-методичного забезпечення – підручників, навчальних посібників, словників, робочих зошитів тощо. Структура і зміст посібників відповідають вимогам і нормам Державного стандарту, однак, на нашу думку, зміст комунікативних тем потребує певного доопрацювання, тому нами в створених НМК додано необхідні, комунікативно зумовлені граматичні конструкції. Основним завданням НМК є формування комунікативної компетенції іноземних студентів. Особливу увагу приділено взаємопов’язаному розвитку всіх видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання й письма. Спосіб подання теоретичного і практичного матеріалу забезпечує дотримання принципів особистісної зорієнтованості навчання, комунікативно-діяльнісного підходу, наступності й перспективності. НМК з української мови як іноземної укладено за концентричним принципом, що дає іноземцям можливість удосконалювати набуті мовленнєві вміння на кожному наступному рівні.
  • Item
    A mobile phone is a multitasking gadget in Ukrainian as a foreign language lessons
    (Сумський державний університет, 2023) Abdulmalik, S.M.
    На заняттях з української мови як іноземної сучасні мобільні телефони є незамінними гаджетами. Завдяки можливості встановлення будь-яких додатків, ці багатозадачні гаджети можна використовувати для розвитку навичок говоріння, читання, аудіювання та ін.
  • Item
    Interactvie technologies usage at Ukrainian language classes in the university
    (Sumy State University, 2022) Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna; Oritsemimajemite, D.L.
    Статтю присвячено опису процесу використання інтерактивних технологій під час вивчення української мови як іноземної в університеті. Доведено, що технології інтерактивного навчання сприяють підвищенню мотивації та результативності іноземних студентів в процесі опанування ними українською мовою.
  • Item
    Phonetic exercises at the Ukrainian language classes in the university
    (Sumy State University, 2022) Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna; Jaffe, D.
    Статтю присвячено опису процесу формування україномовних слухо-вимовних та ритміко-інтонаційних навичок іноземних студентів на заняттях з української мови як іноземної в університеті. Доведено, що використання фонетичних вправ є ефективним засобом зняття мовних і позамовних труднощів, з якими стикаються студенти-іноземці в процесі опанування українською мовою як засобом спілкування.
  • Item
    Ukrainian Platforms For Learning The Ukrainian Language: Tips And Prospects For Foreigners
    (Sumy State University, 2022) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Ojo Olajide, Joshua
    The main purpose of this study is to determine the importance of studying the Ukrainian language by foreign students. One of the necessary conditions for the successful integration of foreign students into Ukrainian society is an understanding of cultural values, beliefs, views, patterns of its development, and thus – the culture of the Ukrainian people. There can be no culture without language, because language is the greatest asset of every nation. In classes on the subject "Ukrainian as a foreign language", foreign students learn about Ukrainian culture through the difference of languages, that is, they adapt through the study of the Ukrainian language, and thus the entire Ukrainian culture.
  • Item
    Intercultural communication: studying the ukrainian language by foreign students, its importance for intercultural relations
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Adebisi, Victor Adeseye
    Мета цього дослідження – вказати на взаємозв’язок української мови та освіти, а також на важливість вивчення української мови іноземними студентами.
  • Item
    Формування мовленнєвої компетентності студентів-іноземців у процесі навчання української мови як іноземної
    (Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2019) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa Valentynivna; Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna; Кліпатська, Юлія Олексіївна
    У статті наведено аналіз наскрізної теми «Природа України» на рівні А1, А2, В1, подано зразки вправ та завдань, що сприятимуть формуванню мовленнєвої компетентності іноземних громадян. Мета статті – описати методику формування мовленнєвої компетентності на прикладі створених кафедрою мовної підготовки іноземних громадян Сумського держаного університету навчальних посібників, упорядкованих згідно з вимогами щодо Проекту Державного стандарту з вивчення української мови як іноземної.