Наукові видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116
Browse
14 results
Search Results
Item Впровадження штучного інтелекту у філологічну освіту в ЗВО: перекладознавчий аспект(Видавнича група «Наукові перспективи» Християнська академія педагогічних наук України, 2025) Ляшенко, Ірина Володимирівна; Liashenko, Iryna Volodymyrivna; Румянцева, О.А.; Цимбал, Н.А.Попри стрімкий розвиток штучного інтелекту (ШІ) та його інтеграцію в освітні і перекладацькі практики, досі відсутня цілісна теоретико-методологічна рамка для вивчення впливу ШІ на перекладознавчі дослідження та викладання перекладу в закладах вищої освіти, особливо в контексті спеціалізації В11.041 «Германські мови та літератури (переклад включно)». Сучасний освітній та професійний ландшафт перекладу стрімко трансформується під впливом генеративного ШІ, великих мовних моделей (LLM) та автоматизованих систем машинного перекладу. Це вимагає фундаментального переосмислення традиційних перекладознавчих парадигм і підходів до навчання перекладу, що забезпечить академічну та ринкову відповідність підготовки магістрів-філологів.Item Інноваційні підходи до створення рекламних кампаній у цифрову епоху(Сумський державний університет, 2025) Ковальова, Тетяна Вікторівна; Kovalova, Tetiana Viktorivna; Іллін, Є.Розглядається розвиток цифрового маркетингу, окреслено еволюцію рекламної комунікації від традиційного до цифрового формату, визначено ключові терміни та підходи до класифікації digital-інструментів. Аналіз сучасних наукових досліджень і публікацій щодо використання технологій Big Data, персоналізації, програматик реклами, AR/VR, а також практики впровадження інноваційних стратегій у провідних міжнародних і вітчизняних кампаніях.Item Генеративні моделі в телевізійних медіа: нова ера контенту(Сумський державний університет, 2025) Овсянніков, Є.У роботі проаналізовано трансформацію телевізійного контенту під впливом розвитку генеративних моделей штучного інтелекту. Досліджено можливості використання таких технологій у створенні телевізійних форматів: новин, розважальних програм, соціальної реклами та інших видів мовлення. Визначено позитивні аспекти впровадження генеративних моделей – зниження витрат на виробництво, підвищення швидкості створення контенту, персоналізація продукту. Окремо розглянуто потенційні загрози: поширення дезінформації, етичні дилеми, зниження довіри до медіа. У роботі акцентовано увагу на необхідності розробки чітких регуляторних підходів до застосування ШІ в телевізійній сфері.Item Трансформація англомовної освіти через штучний інтелект в умовах дистанційного навчання(Сумський державний університет, 2025) Насакіна, С.У 21 столітті зростає різноманіття форматів викладання англійської мови, серед яких дедалі вагомішу роль відіграють цифрові технології та штучний інтелект (ШІ). Застосування інструментів на базі ШІ у закладах вищої освіти є надзвичайно актуальним, оскільки діджиталізація освіти є стратегічним пріоритетом України як Європейської держави. Важливо зазначити, що штучний інтелект відкриває нові горизонти для персоналізації навчального процесу, а саме з’являється можливість адаптувати матеріали під індивідуальні потреби здобувачів, що сприятиме більш ефективному засвоєнню англійської мови, особливо у немовних закладах вищої освіти.Item Leveraging ai for foreign language learning(Sumy State University, 2025) Отрощенко, Лариса Степанівна; Otroshchenko, Larysa Stepanivna; Kozina, U.The Ukrainian education system is currently grappling with significant difficulties due to the ongoing full-scale war in the country. Among those challenges, one can name constant air raids, safety concerns, limited access to education, uncertainty, and students' mental and emotional problems. A technology-driven approach is one of the most effective ways to address current educational challenges and stabilize the learning process. By integrating digital tools into education, students can gain continuous access to learning materials regardless of time or location, fostering greater autonomy. Additionally, technology can boost student motivation and help them remain engaged and focused on their studies. These cutting-edge technologies leverage machine learning algorithms and natural language processing capabilities to analyze vast amounts of data, identify patterns, and generate specific content to meet the educational needs of various specialisms. By harnessing the power of AI, educators can streamline the material development process, enhance the relevance and authenticity of the content, and provide learners with engaging and contextualized learning experiences, freeing up time for them to work with students [1, 90]. AI-powered language learning tools are not only successful but also revolutionary [2, 1829].Item Applying the potential of Artificial Intelligence in foreign language acquisition(Sumy State University, 2024) Martynyuk, O.V.In the contemporary technological age, the development of Artificial Intelligence (AI) has completely transformed foreign language education. AI provides innovative digital resources and tools to learners and educators all over the world. As AI technology continues to advance, the possibilities for AI-driven language learning are boundless, promising an increasingly immersive, engaging, and efficient language learning experience for learners of all levels. One outstanding example of AI is Open AI’s Generative Pre-trained Transformer (GPT), which represents a significant advancement in this field. Our study aims to highlight the transformative impact of AI, particularly GPT, on teaching foreign languages.Item Штучний інтелект у світовому інформаційному просторі: виклики та перспективи(Сумський державний університет, 2024) Садівнича, Марина Володимирівна; Sadivnycha, Maryna Volodymyrivna; Хоба, Ю.Досліджується вплив штучного інтелекту на світовий інформаційний простір Проаналізовано приклади використання штучного інтелекту в медіаіндустрії. Визначено перспективи розвитку штучного інтелекту й особливості та виклики його використання у медіагалузі.Item Artificial intelligence in crisis management: navigating the future(Sumy State University, 2024) Dzydzyguri, O.; Доценко, Тетяна Віталіївна; Dotsenko, Tetiana VitaliivnaOne of the most important issues in crisis management is the ability to respond effectively to unfavorable factors and ensure sustainable development. As noted by Nunamaker, Weber, and Chen [2], the decision-making part of crisis management is split into two categories: planning for and handling crises when they occur. Crisis management in the classical sense relies on arranging for preparation measures, as well as human judgment to travel through crises. However, in the era of artificial intelligence (AI), there is a paradigm shift at hand that promises increased efficiency, speed, and adaptability in dealing with crises.Item Використання інструментів штучного інтелекту: порівняльний аналіз систем автоматизованого перекладу(Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, 2020) Красуля, Алла Вікторівна; Красуля, Алла Викторовна; Krasulia, Alla Viktorivna; Турчина, М.В.У статті розглядаються особливості та перспективи використання інструментів штучного інтелекту (ШІ) в галузі письмового перекладу та навчанні перекладу у закладах вищої освіти (ЗВО) України. Відповідно до результатів наукових розвідок світових та українських дослідників застосування ШІ в перекладацькій діяльності ще не набуло значного поширення, не зважаючи на стрімкий розвиток цього інструменту за останні 10 років. Окрім того, актуальним залишається питання підвищення технічної компетентності українських перекладачів. На сьогодні випускники-перекладачі університетів України здебільшого мають самостійно опановувати ці технології, виходячи на ринок праці, що значно знижує ефективність роботи та рівень перекладацької освіти у порівнянні з більш прогресивними методами навчання в країнах Західної Європи, США тощо. Мета нашого дослідження полягає у теоретичному й практичному обґрунтуванні сучасних тенденцій розвитку технологій штучного інтелекту в перекладацькій дяльності. У статті визначено передумови застосування технологій ШІ та здійснено порівняльний аналіз інструментів ШІ у письмовому перекладі. У ході компаративного зіставлення було схарактеризовано особливості використання систем автоматизованого перекладу (АП, англ. Computer-Aided Translation (CAT)) у галузі письмового перекладу, а саме: Trados, SmartCAT, MemoQ. У дослідженні аналізуються такі показники CAT-систем, як: ефективність ручного та машинного перекладу, функціональні можливості, доступність програми для установки та опанування фахівцем-новачком або студентом-перекладачем, а також зрозумілість користувацького інтерфейсу CAT-системи. На основі цих показників визначено найбільш ефективну CAT-систему для використання у навчанні основам автоматизованого перекладу студентів у процесі опанування перекладацької спеціальності у ЗВО України. Компаративний аналіз таких САТ-систем, як Trados, SmartCAT та MemoQ виявив, що студентам-перекладачам варто застосовувати їх у процесі виконання письмового перекладу лише після опанування базових навичок більш зручних для користувача програм, зокрема – хмарною системою SmartCAT. Було з’ясовано, що ця програма не поступається Trados Studio та MemoQ за функціональними показниками, проте її освоєння є інтуїтивно зрозумілим, оскільки вона має вбудовану систему навчання перекладу, що є значною перевагою для перекладача-початківця.Item Застосування штучного інтелекту у перекладацькій діяльності: від минулого до майбутнього(Сумський державний університет, 2021) Красуля, Алла Вікторівна; Красуля, Алла Викторовна; Krasulia, Alla ViktorivnaНа сьогодні штучний інтелект (ШІ) кидає виклик перекладацькій діяльності. Отже, як штучний інтелект змінює ситуацію в галузі перекладу? Чи залишаться в найближчому майбутньому перекладачі-люди без роботи? Для того, щоб зрозуміти сутність ШІ, було проаналізовано історичні чинники його виникнення, схарактеризовано особливості нейромашинного перекладу, спрогнозовано певні зміни в галузі перекладу, досліджено особливості діяльності компаній-розробників інструментів ШІ, а саме: ATRIL, ILANGL, LILT, MEMOQ, MEMSOURCE, SMARTCAT, STAR; та оцінено перспективи розвитку та застосування ШІ в перекладацькій галузі.