Наукові видання (ІФСК)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/116

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 18
  • Item
    Соціальні комунікації в умовах воєнного стану
    (Сумський державний університет, 2023) Чекотило, T.
    Публікація присвячена аналізу соціальних комунікацій та моделей публічної поведінки у медіа України під час повномасштабного вторгнення росії від 24 лютого 2022 року. Основними джерелами послужили вітчизняні та зарубіжні новинні онлайн-ресурси, соціальні мережі лідерів думок та масові настрої громадян у контексті воєнної тематики. Аналіз джерел із залученням методологічних підходів соціальних наук дозволив сформулювати та обґрунтувати концепцію про сучасне суспільство воєнного часу як суспільство традиційне, яке використовує технології модерну як захисту свого майбутнього. Зазначена проблематика може розглядатися як приклад типової моделі соціальних комунікацій в Україні нового періоду.
  • Item
    Роль соціальної комунікації в суспільстві
    (Сумський державний університет, 2023) Сімакова, A.
    Актуальність даної теми полягає в тому, що соціальна комунікація – це спосіб передачі інформації, думок і емоцій між людьми, що можна охарактеризувати однією з умов існування соціуму. Соціальна комунікація дозволяє нам вивчати та визначати поведінку інших людей. Розуміння інших, або суспільна взаємодія – умова для існування людей в одному суспільстві. Як говорить Харченко Л. М.: «Процес соціальної комунікації відбувається під час багатостороннього та різнорівневого обміну соціальною інформацією (якщо в ньому бере участь людина, процес набуває соціальності) між політичною, економічною та духовною сферами глобального суспільства та їх національними відповідниками» [1]. Метою роботи є дослідження ролі соціальної комунікації в суспільстві на сучасному рівні. Завданнями дослідження визначено наступне: розглянути термін «соціальна комунікація» в більш широкому значенні, проаналізувати стан наукової розробки цієї теми.
  • Item
    Бар’єри в міжкультурній комунікації
    (Сумський державний університет, 2022) Ракітіна, О.В.
    В умовах, коли світ швидко перетворюється на глобальне село, спілкування між культурами стало неминучою реальністю. З одного боку, міжкультурна комунікація представляє прекрасну можливість сприяти глобальному миру і процвітанню, оскільки ми використовуємо потенційну цінність культурного розмаїття. З іншого боку, вона може мати неприємні наслідки, якщо нею погано управляти. Існування особистості неможливе без спілкування, адже ми постійно перебуваємо в соціумі. Кожного дня людина, яка приходить на роботу, в школу, в університет, у магазин тощо обов’язково взаємодіє з іншими учасниками, проте у більшості випадків кожен із нас зіштовхується з тим, що його не розуміють, не сприймають, інколи навіть складається враження, що співрозмовник не хоче «уловлювати нитку спілкування». Вивчаючи міжкультурну комунікацію, багато дослідників намагалися концептуалізувати культуру та комунікацію з різних точок зору, щоб оцінити їх взаємозв'язок. Загалом, культура розглядається як спільний спосіб життя, колективно розроблений і поділюваний групою людей, який передається з покоління в покоління [1]. В свою чергу, міжкультурна комунікація – це «обмін інформацією між чітко визначеними групами людей зі значно розбіжними культурами» [2]. У загальному вигляді комунікативні бар’єри можна визначити як перешкоди на шляху передачі інформації від комунікатора (відправник інформації) до реципієнта (одержувача). Виникають вони на макро- і мікрорівнях.
  • Item
    Емоції у соціальному контексті
    (Сумський державний університет, 2017) Коробкова, Т.
    Як правило, емоції у психології вивчаються на рівні окремого індивіда та малих соціальних груп. В той же час представляється досить перспективним вивчення емоцій у якості структурного елемента суспільних відносин, тому що емоції дійсно є не тільки похідними від індивідуально-психологічних відносин, але й відображаючи суспільно-економічні, культурні, політичні та інші макропроцеси, впливають на стан та самопочуття окремого індивіда.
  • Item
    Lifestyle: the possibility of ecologization
    (Sumy State University, 2014) Korovai, M.A.
    Historically, until recently, society's attitude to nature was of the nature of the consumer. The man was interested mainly as a source of resources to meet the needs of production and consumption. Now it's time to move to another culture, opposite the former, which focuses not only on consumers, but also support the natural environment in a state fit for current and future generations, as well as other organisms that inhabit the planet.
  • Item
    Навыки технической и деловой коммуникации на иностранном языке как одна из составляющих профессиональной подго товки современного специалиста
    (ТОВ "Задруга", 1999) Литвиненко, Галина Іванівна; Литвиненко, Галина Ивановна; Lytvynenko, Halyna Ivanivna
    Необходимость хороших навыков в области коммуникации наряду с собственно профессиональными навыками становится все более очевидной. Во многих странах проводились исследования в этом направлении, и они полностью подтвердили приведенный выше тезис.
  • Item
    Реклама як засіб соціалізації в українському суспільстві у 90-і рр. ХХ ст.
    (КНУ імені Тараса Шевченка, 2014) Яненко, Ярослав Васильович; Яненко, Ярослав Васильевич; Yanenko, Yaroslav Vasylovych
    Статтю присвячено розгляду реклами як одного із найбільш розвинених видів комунікації, що здійснює вплив на формування особистості та може виступати як засіб соціалізації індивіда. Проаналізовано українську рекламу 90-х рр. ХХ ст. як засіб соціалізації, за допомогою якого формувалися нові ціннісні орієнтири для суспільства. Акцентовано, що після демонтажу радянської ідеології реклама в Україні виявилася найбільш масовим носієм нової культури, пропонуючи суспільству нові ідеї, сенси та символи. Особливу увагу приділено розгляду впливу української реклами на суспільство у 90-х рр. ХХ ст., на основі чого запропоновано перелік основних моделей поведінки, які транслювалися в українське суспільство в рекламних зверненнях 90-х рр. ХХ ст. Це, зокрема, модель поведінки «нові цінності», модель поведінки «нові традиції» та модель поведінки «нові відчуття».
  • Item
    Реклама як феномен української культури
    (Verlag Otto Sagner, 2013) Яненко, Ярослав Васильович; Яненко, Ярослав Васильевич; Yanenko, Yaroslav Vasylovych
    У статті розглядається феномен реклами в українській культурі. Особлива увага приділяється аналізу цінностей, що транслюються в рекламних повідомленнях. Виявлено відмінності в цінностях, що домінують в рекламі українських та міжнародних брендів. Обґрунтовано значення реклами в сучасному українському суспільстві.
  • Item
    Культурная память нестоличного города
    (Центр культуры и культурологических исследований, 2013) Васюрина, Алла Олександрівна; Васюрина, Алла Александровна; Vasiuryna, Alla Oleksandrivna
    Усвідомлення давнини і значущості власної історії сприяє збереженню писаних і неписаних норм і правил поведінки городян, направляє їх пізнавальну активність до вивчення і відтворення деяких стереотипів повсякденного життя.
  • Item
    Актуалізація феномену економічної свідомості у контексті сучасного суспільного буття
    (Видавництво СумДУ, 2009) Мареха, Ірина Сергіївна; Вандишев, Валентин Миколайович; Вандышев, Валентин Николаевич; Vandyshev, Valentyn Mykolaiovych; Мареха, Ирина Сергеевна; Marekha, Iryna Serhiivna
    Робота присвячена питанню актуалізації феномену економічної свідомості у контексті сучасного суспільного буття. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/17264