Наукові видання (НН МІ)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/132

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 29
  • Item
    Проникність твердих тканин зуба під дією постійного електричного струму
    (International Science Group, 2023) Лахтін, Юрій Володимирович; lakhtin, Yurii Volodymyrovych; Данілішин, І. В.
    Вивчено поширеність і глибину проникнення фарбника в емаль і дентин під дією постіного електричного струму при різній одонтопатології.
  • Item
    Клінічна оцінка реставрацій при різному дизайні емалевого краю каріозних порожнин І класу за Блеком
    (ВДНЗ "УМСА", 2019) Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii Volodymyrovych; Сміянов, Юрій Владиславович; Смиянов, Юрий Владиславович; Smiianov, Yurii Vladyslavovych
    Відібрано 130 пацієнтів, які були розділені на три групи в залежності від дизайну емалевого краю порожнин. I група — без формування скоса емалі, II — зовнішній скіс емалі під кутом 45о до емалево-дентинній межі, III — внутрішній скіс. Каріозні порожнини відновлювали мікрогібридним композиційним світлотверднучим матеріалом LATELUX. Кількість реставрацій, які потребували заміни, в І групі спостереження в 2 рази більше за ІІ (р=0,02) і в 4,4 менше за ІІІ (р=0,07), в ІІ групі — в 8,9 рази менше за ІІІ (р=0,02). Найкращі якісні характеристики мали реставрації з зовнішнім скосом.
  • Item
    Ефективність різних засобів ремінералізації при поверхневій демінералізаціїї емалі
    (Органiзацiя наукових медичних дослiджень "Salutem", 2019) Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii Volodymyrovych; Ажар, А.В.
    В експерименті на видалених зубах оцінена ефективність різних засобів ремінералізації при поверхневій демінералізаціїї емалі.
  • Item
    Влияние напряженно-деформационных процессов в эмали зубов на маргинальную проницаемость реставраций I класса с разным дизайном края кариозной полости
    (Aluna Publishing, 2018) Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii Volodymyrovych; Сміянов, Юрій Владиславович; Смиянов, Юрий Владиславович; Smiianov, Yurii Vladyslavovych
    Введення: З факторів, що впливають на маргінальну проникність реставрацій в зубах, мало вивчено стан напружено-деформаційних процесів в емалі при різному дизайні краю каріозної порожнини. Мета цього дослідження полягала в тому, щоб вивчити вплив напружено-деформаційних процесів в емалі зубів на маргінальну проникність реставрацій I класу з різним дизайном краю каріозної порожнини. Матеріали і методи: Досліджували на 45 віддалених інтактних третіх молярах, які були розділені на три групи по 15 в кожній залежно від сформованих у них каріозних порожнин І класу. У I групі формували каріозну порожнину без скоса емалі, в II - з зовнішнім скосом емалі, в III - з внутрішнім скосом емалі. Каріозні порожнини відновлювали мікрогібридним композиційним світлотверднучий матеріалом. Зуби піддавали термоциклювання і одноразовому вертикальному механічному навантаженню, покривали лаком для нігтів, поміщали в 1% водний розчин метиленового синього, сепарували в медио-дистальному напрямку і вивчали глибину проникнення барвника. Напружено-деформаційно стан емалі моделювали за методом кінцевих елементів. Результати: Непараметричний статистичний аналіз показав, що існує пряма залежність між значеннями напруги і деформації в емалі і маргінальної проникністю реставрацій. Чим вище ці значення, тим більш глибоке проникнення барвника. При формуванні краю каріозної порожнини у вигляді зовнішнього скоса емалі спостерігається найменша проникнення барвника, у вигляді внутрішнього - найбільше. Отримані результати можуть бути корисні клініцистам при препаруванні каріозних порожнин I класу. Висновки: Чим вище значення напруги і деформації в емалі, тим більше маргінальна проникність реставрацій. При формуванні зовнішнього скоса емалі спостерігається найменша проникнення барвника, а внутрішнього скоса - найбільше.
  • Item
    Етапи оволодіння мануальними навичками студентами при вивченні курсу дисциплін з пропедевтичної стоматології
    (Сумський державний університет, 2017) Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii Volodymyrovych; Животовський, Ігор Володимирович; Животовский, Игорь Владимирович; Zhyvotovskyi, Ihor Volodymyrovych; Давидова, Людмила Миколаївна; Давыдова, Людмила Николаевна; Davydova, Liudmyla Mykolaivna; Сміянов, Юрій Владиславович; Смиянов, Юрий Владиславович; Smiianov, Yurii Vladyslavovych; Карпець, Лідія Михайлівна; Карпец, Лидия Михайловна; Karpets, Lidiia Mykhailivna
    Організація процесу навчання з стоматологічних дисципліни справляє визначальний вплив на формування компетенцій майбутнього фахівця. Однією з головних задач підготовки стоматологів на додипломному періоді є опанування студентами мануальних навиків. Практична підготовка майбутніх стоматологів відбувається на доклінічному і клінічному етапах. Перше знайомство з професійною роботою студенти отримують на другому курсі при вивченні доклінічних пропедевтичних дисциплін (терапевтичної, дитячої терапевтичної, ортопедичної стоматології), де стоматологічні маніпуляції опановуються ними на фантомах, муляжах, моделях, біологічних об’єктах. Оскільки, через відсутність досвіду у студентів, в результаті виконання маніпуляцій на біологічних зразках (видалені зубі), вартісних штучних моделях зубів та щелеп можуть виникати незворотні зміні в цих наочних матеріалах, на кафедрі стоматології запроваджені певні етапи практичної підготовки - імітаційний, демонстраційний і репетиційний.
  • Item
    Використання сучасних технологій візуального навчання при викладанні стоматологічних дисциплін
    (Сумський державний університет, 2017) Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii Volodymyrovych; Москаленко, Павло Олександрович; Москаленко, Павел Александрович; Moskalenko, Pavlo Oleksandrovych; Галич, Людмила Вікторівна; Галич, Людмила Викторовна; Halych, Liudmyla Viktorivna; Тимошенко, Олексій Олексійович; Тимошенко, Алексей Алексеевич; Tymoshenko, Oleksii Oleksiiovych; Черненко, Володимир Миколайович; Черненко, Владимир Николаевич; Chernenko, Volodymyr Mykolaiovych
    Особливістю підготовки майбутнього лікаря-стоматолога є готовність до самостійної професійної діяльності в амбулаторно-поліклінічних установах безпосередньо після закінчення вузу. При реалізації компетентнісного підходу в освітньому процесі необхідно використовувати різні методи при вивченні дисциплін професійного циклу. Одна з вимог до умов реалізації основних освітніх програм на основі освітніх стандартів є широке використання в навчальному процесі активних та інтерактивних форм проведення занять з метою формування і розвитку професійних навичок і компетенцій студентів. Серед таких форм проведення занять є використання аудіовізуальних засобів. Ці засоби призначені для подання зорової та слухової інформації.
  • Item
    «Симуляційні пацієнти» як форма компетентно-орієнтованого навчання
    (Сумський державний університет, 2017) Галич, Людмила Вікторівна; Галич, Людмила Викторовна; Halych, Liudmyla Viktorivna; Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii Volodymyrovych; Москаленко, Павло Олександрович; Москаленко, Павел Александрович; Moskalenko, Pavlo Oleksandrovych
    Однією з головних задач підготовки майбутніх стоматологів – набуття ними мануальних навичок, без яких неможлива професійна робота лікаря. Додипломна підготовка фахівців умовно складається з двох етапів: доклінічного і клінічного. На першому етапі оволодіння студентами практичними навичками відбувається завдяки використанню муляжів, фантомів та симуляторів. Проте на клінічному етапі підготовки лікаря-стоматолога через певні юридичні бар'єри та недосконалість законодавства у сфері охорони здоров’я студенти під час навчання для набуття базового досвіду та опрацювання своїх мануальних навичок практично не мають допуску до самостійної роботи з пацієнтами. До того ж, на практичних заняттях не завжди є можливість продемонструвати тематичного хворого у зв’язку з низькою розповсюдженістю захворювання. Тому треба знаходити такі підходи в навчанні, які б могли вирішити цю проблему, наблизити до набуття професійних компетентностей майбутнього спеціаліста.
  • Item
    Клінічні прояви супраоклюзії окремих зубів
    (Сумський державний університет, 2017) Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii Volodymyrovych; Карпець, Лідія Михайлівна; Карпец, Лидия Михайловна; Karpets, Lidiia Mykhailivna; Звягін, С.М.
    Вступ. Супраоклюзія - положення групи зубів чи окремих зубів, ріжучий край або жувальна поверхня яких розташована вище оклюзійної площини. В подібній ситуації зуби зазнають підвищене жувальне навантаження. Цей стан характеризують як первинну травматичну оклюзію, супраконтакт або травматичні вузли, при якому виникає ряд структурних та функціональних змін в твердих тканинах зубів і пародонта. Про влив супраконтактів зубів на виникнення патологічних змін в зазначених тканинах відомо, проте поширеність певних патологічних ознак серед хворих не висвітлена в літературі. Метою дослідження було визначення та вивчення частки клінічних проявів супраоклюзії окремих зубів на тверді тканини зубів і пародонта.
  • Item
    Dependence of morphometric parameters of the dental occlusion on the type of the lower jaw growth in children with class II dentofacial anomalies who line in the northern Ukraine
    (Georgian Association of Business Press, 2017) Галич, Людмила Вікторівна; Галич, Людмила Викторовна; Halych, Liudmyla Viktorivna; Kuroedova, V.; Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii Volodymyrovych; Galich, L.B.; Москаленко, Павло Олександрович; Москаленко, Павел Александрович; Moskalenko, Pavlo Oleksandrovych
    Метою роботи було вивчення структури зубощелепних аномалій у дітей і підлітків міста Суми та Сумської області, виявлення зубоальвеолярних морфологічних особливостей прикусу у пацієнтів 10-13 років з аномаліями ІІ1 класу за Енглем з різним типом росту нижньої щелепи. Проведено ретроспективний аналіз 2236 амбулаторних стоматологічних карток міських і сільських пацієнтів з ортодонтичною патологією, а також обстежено 76 пацієнтів з аномаліями ІІ1 класу за Енглем у віці 10-13 років. Для визначення типу росту нижньої щелепи дітям проводили ортопантомографічне дослідження, виготовляли діагностичні моделі і по ним розраховували біометричні показники з метою виявлення ступеня тяжкості морфологічних змін. Встановлено, що у всіх вікових групах домінували аномалії окремих зубів і зубних рядів (71,24%). Серед аномалій прикусу значна частина припадає на ІІ клас за Енглем (19,18%). У третини цих пацієнтів спостерігається нейтральний тип росту нижньої щелепи (36,84 ± 5,53%), горизонтальний і вертикальний типи росту становлять 18,42 ± 4,47% і 19,74 ± 4,56% відповідно. Поєднання нейтрального і вертикального типу росту нижньої щелепи зустрічається в 1,7 рази більше, ніж поєднання нейтрального з горизонтальним. Найбільш виражені морфологічні зміни спостерігалися в групі пацієнтів з горизонтальним типом росту нижньої щелепи. При плануванні лікувально-профілактичних заходів серед пацієнтів ортодонтического профілю необхідно враховувати особливості як поширеності патології в регіоні, так і морфологічні зміни зубних рядів щелеп різного ступеня тяжкості.
  • Item
    Features of cytological picture at multiforme exudative erythema in oral cavity
    (London : Published by IASHE, 2016) Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii Volodymyrovych; Москаленко, Павло Олександрович; Москаленко, Павел Александрович; Moskalenko, Pavlo Oleksandrovych; Karpets, L.M.
    Було вивчено цитологічну картину вмісту ерозій у хворих з токсико-алергічною формою мультиформної еритеми в порожнині рота. Було виявлено, що склад клітинних елементів неспецифічний. Гематогенні і гістіогенні клітини в основному незруйновані. Існує велика кількість клітини типу мононуклеарів, полібластів, еозинофілів і епітелій в стані гідропічної дегенерації.