Наукові видання (НН МІ)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/132

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 10
  • Item
    Логіко-методологічні проблеми тілесності людини в фізкультурно-спортивному концепті
    (Сумський державний університет, 2020) Возний, Андрій Петрович; Возный, Андрей Петрович; Voznyi, Andrii Petrovych; Чернецький, Ігор Володимирович; Чернецкий, Игорь Владимирович; Chernetskyi, Ihor Volodymyrovych
    Проблема людини в усьому розмаїтті характеристик її сутності й існування завжди виступала актуальним питанням в філософії науки. Проте, сьогодні вона набуває особливого значення. Сучасність характеризується небувалими за своїми масштабами економічними, науково-технологічними, соціально-політичними, духовними потрясіннями, які проявляються у конфлікті між людиною та її соціальним середовищем. Це підкреслює важливість правильного розуміння проблеми тілесності людини в фізкультурноспортивному концепті. Мета дослідження. Провести логіко-методологічний аналіз людської тілесності в фізкультурно-спортивному концепті. Для реалізації поставленої мети було проаналізовано питання феномену людської тілесності, досліджено сутність синергетичної парадигми та її роль в розвитку фізичної культури та розкрито вплив NBICS-конвергенції та трансгуманістичної еволюції на розвиток людини. Виклад матеріалу дослідження. Тілесність, на наш погляд, – це набір інформаційних, енергетичних, системноструктурних та функціональних властивостей, що належать кожній окремій біосистемі людини. Тілесність – це субстрат людської життєдіяльності, що являє собою багатомірне утворення, яке існує в трьох вимірах: біологічне (природне) тіло, внутрішня тілесність, зовнішня тілесність і конструюється на їхньому перетині. Тому тілесність – це змістовна складова людини, що забезпечує саму можливість соціального буття. Феноменом є той факт, що власне тілесність здійснює важливий вплив на структуру фізичної культури та забезпечує її існування та розвиток.
  • Item
    Інформаційні технології у здоровому способі життя студентської молоді
    (Сумський державний університет, 2020) Сірик, Антоніна Євгенівна; Серик, Антонина Евгеньевна; Siryk, Antonina Yevhenivna; Сивоконь, В.В.
    Сьогодні інформаційні технології є найбільш популярним засобом не тільки для підвищення інтелектуального та освітнього рівня людини, а й для популяризаці здорового способу життя, зокрема студентсько молоді. Багатофункціональність аджетів задовольняє наші щоденні потреби, спрощує життя в цілому. Тісна інтеграція техніки в життя людини призвела до зміни мислення, відбувся перерозподіл пріоритетів. Розвиток гаджетів – процес незворотний, проте не можна залишати без уваги зниження рівня здоров’я майбутніх поколінь, тому пошук можливостей застосування технічних надбань із користю для здоров’я людини є у наш час актуальним. Мета дослідження. Визначити предметну сферу шляхом аналізу літературних джерел та результатів соціологічного опитування. Отримати напрями використання сучасних аджетів для популяризаці здорового способу життя серед студентсько молоді. Виклад матеріалу дослідження. Питання пов’язані із використанням інформаційних технологій у здоровому способі життя відображені у дослідженнях В. Бикова, Ю. Дорошенка, С. Заборовської, М. Жалдака, С. Жданова, В. Кашуби. О. Кисельової, В. Клочка, О. Кузнєцової, М. Лаптєвої, Л. Панченко, Ю. Рамського, Т. Солодкої, О. Співаковського, Н. Тверезовської, О. Трофімова, С. Футорного та інших.
  • Item
    Развитие основных видов движений у детей 3–4 лет в условиях дошкольного образовательного учреждения
    (Сумский государственный университет, 2020) Сыроваткина, И.А.; Матюшкина, Д.А.
    Важнейшей составляющей образовательного процесса в современном российском обществе является физкультурное образование. В Федеральном государственном образовательном стандарте (утв. 17.10.2013 № 1155) указаны необходимость «полноценного проживания ребенком всех этапов детства», включая этап младшего дошкольного возраста, и «возрастной адекватности дошкольного образования», что указывает на необходимость создания условий для максимального физического развития детей. В данном документе так же выделена образовательная область «Физическое развитие», которая актуализирует проблему приобретения у детей опыта в видах деятельности, которые будут способствовать «правильному формированию опорнодвигательной системы организма, развитию равновесия, координации движения, крупной моторики» [1]. Эффективность обучения дошкольников движениям зависит от организации занятия, применения в нем наиболее рациональных средств, методов, приемов обучения, а также от условий, в которых оно проводится и от развития у детей волевых качеств Цель исследования определить и обосновать педагогические условия развития движений у детей младшего дошкольного возраста. Изложение материала исследования. Понятие «условие» в научной литературе рассматривается как совокупность причин, обстоятельств, различных объектов и т.д. Обозначенная совокупность влияет на развитие, воспитание и обучение человека. Различное влияние условий может воздействовать по-разному: ускорять или замедлять процессы развития, воспитания и обучения, а также воздействовать на их динамику и влиять на конечные результаты.
  • Item
    Спеціальна фізична і психофізіологічна підготовка волейболістів
    (Сумський державний університет, 2020) Остапенко, Юрій Олександрович; Остапенко, Юрий Александрович; Ostapenko, Yurii Oleksandrovych; Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna Vasylivna
    Метою фізичного виховання є зміцнення здоров’я, загартування організму людини, розвиток фізичних якостей, удосконалення функціональних можливостей, формування й покращення життєво важливих рухових навичок, підготовка сучасної молоді до майбутньої висококваліфікованої професійної діяльності. Низькій рівень психофізіологічної та професійної готовності випускників до майбутньої практичної діяльності гостро становить проблему модернізації процесу фізичного виховання, пошуку ефективних засобів впливу на ріст професійної майстерності у закладах вищої освіти. Під час проведення практичних занять з фізичного виховання, одним з домінуючих аспектів є використання елементів цієї гри в оздоровчому та професійному напрямках, а також формування необхідних методичних знань з розвитку необхідних фізичних і психофізіологічних якостей у майбутній професійній діяльності. Вивчення науково-методичної літератури дало змогу встановити, що ефективність тренувального процесу волейболіста залежить від багатьох психофізіологічних якостей, таких як: обсяг зорового сприйняття ігрової ситуації, швидкості переробки інформації, оперативного мислення, зорової пам’яті та стійкості уваги [1; 2]. Тому, вивчення особливостей рухливості нервових процесів викликає особливий інтерес та є важливим питанням у підготовці студентів, які обрали волейбол для занять, як улюблений вид спорту. Мета дослідження. Охарактеризувати фізичні та психофізіологічні якості студентів-волейболістів.
  • Item
    Организация управляемой самостоятельной работы студентов при изучении дисциплины "Физическая рекреация"
    (Сумский государственный университет, 2020) Горовой, В.А.; Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna
    В настоящее время самостоятельная учебная работа студентов учреждений высшего образования (УВО) решает ряд практических задач формирования социально-профессиональных компетенций и профессионально-значимых качеств будущих специалистов и обеспечивает связь учебной и научно-исследовательской деятельности, что является отличительной чертой университетского образования. Самостоятельность понимается как осуществление человеком какой-либо деятельности без посторонней помощи [1]. Современная система образования в УВО должна базироваться на принципах личностно-развивающего обучения, способствующего профессиональному самоопределению личности. Цель данной работы – рассмотреть общую схему организации управляемой самостоятельной работы студентов, в частности при изучении дисциплины «основы оздоровительной физической культуры». Изложение материала исследования. Эффективными формами приобщения студентов к самостоятельной творческой деятельности, развитию их познавательной активности в процессе обучения в УВО относится самостоятельная работа. Организация самостоятельной работы выдвигает ряд проблем, требующих, прежде всего: более совершенного планирования учебного процесса; обеспеченности студентов учебно-методической и научной литературой; перехода к активным формам и методам обучения с учетом особенностей будущей профессиональной деятельности; применения разнообразных форм и методов контроля и оценки знаний студентов.
  • Item
    Шляхи забезпечення максимальної результативності використання засобів ППФП
    (Сумський державний університет, 2020) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna
    Вступ. ППФП є спеціалізованим видом фізичного виховання у ЗВО, який здійснюється в узгодженості з особливостями і вимогами до майбутньої професії. Більшість видів професійної діяльності передбачають розумову працю, яка виконується сидячі та в умовах малої рухової активності при тривалому збереженні одноманітної статичної пози. Це призводить до виникнення умов для зниження активної працездатності, підвищеної втомлюваності і та суттєво погіршує самопочуття людини[1; 2]. Різні напрями підготовки спеціалістів характеризуються як загальною подібністю, так й відмінністю між спеціальностями (навіть одного напряму), специфічними професійними вимогами до різних напрямів підготовки, які повинні враховуватися при розробці системи ППФП у ЗВО. Мета дослідження. Визначити практичну забезпеченість максимальної результативності використання засобів ППФП для досягнення професіонального довголіття.
  • Item
    Педагогічне конструювання та проектування змісту фітнес-технологій у фізичному вихованні студентів
    (Сумський державний університет, 2020) Жамардій, В.О.
    Сучасний стан фізичного виховання характеризується пошуком нових підходів до проведення навчальних занять, розробкою засобів підвищення якості освітнього процесу з фізичного виховання, створенням у ЗВО здоров’язбережувального освітнього середовища. Вагома роль при цьому надається фітнес-технологіям, які допомагають ефективно розв’язувати освітні завдання в умовах обмеженості навчального часу відведеного на фізичне виховання, а також сприяють підвищенню якості знань серед студентів, забезпечують стійкий інтерес до фізичного виховання та спорту, розвивають мотиваційну культуру. Педагогічне конструювання та проектування змісту фітнес-технологій є важливим етапом в освітньому процесі з фізичного виховання, оскільки слугує якісному оновленню навчальних занять, робить їх інноваційними, динамічними й адаптованими до сучасних вимог часу. Мета дослідження полягає у фізичному вихованні студентів і здатності використовувати фітнес-технології в умовах навчальної, фізкультурно-оздоровчої та майбутньої професійної діяльності.
  • Item
    Виды гимнастики оздоровительной направленности в системе физического воспитания студентов
    (Сумский государственный университет, 2020) Занина, Т.Н.; Неверова, В.А.
    Проблема ухудшения состояния здоровья студенческой молодежи не теряет своей актуальности и в настоящее время. Студенты понимают необходимость занятий физической культурой и спортом, однако для большинства физкультурно-спортивная деятельность не является насущной потребностью. Каждый год в Таганрогском институте имени А. П. Чехова проводится мониторинг состояния здоровья студентов 1–3 курсов. Отмечается, что число студентов, которые освобождены от занятий и отнесены к специальной медицинской группе, увеличивается. В связи с этим перед педагогами стоит задача совершенствования физического воспитания в вузе. В последнее время вопросы использования средств физической культуры в оздоровительных целях получили широкое распространение. Во многих вузах в учебном процессе по физическому воспитанию со студентками применяются современные, эффективные виды оздоровительной гимнастики. Но есть вузы, в которых продолжает существовать традиционная система проведения практических занятий по дисциплине «Физическая культура и спорт», а комплексы видов гимнастики оздоровительной направленности включаются в занятия фрагментарно. Поэтому, чтобы найти выход из сложившейся ситуации, необходимо рассматривать создавшееся противоречие с научной точки зрения.
  • Item
    Зацікавленість студентів СумДУ до занять спортивними іграми
    (Сумський державний університет, 2020) Остапенко, Валентина Василівна; Остапенко, Валентина Васильевна; Ostapenko, Valentyna Vasylivna; Жолоб, С.В.
    Збереження і зміцнення здоров’я студентів у закладах вищої освіти є складовою частиною процесу фізичного виховання. Сучасні умови навчання, інтенсифікація і модернізація процесу навчання, зростаючий обсяг комп’ютерної інформації, недостатній обсяг рухової діяльності негативно впливає на стан фізичного здоров’я. Режим навчання студента у закладах вищої освіти не забезпечує його необхідною руховою діяльністю, тому виникає необхідність пошуку засобів, які зацікавлять і спонукають студента до фізичного і духовного самовдосконалення. На наш погляд, одним із таких чинників, що підвищать рухову активність і інтерес до процесу фізичного виховання можуть бути заняття спортивними іграми. Аналіз літературних джерел [1; 2] указує на недостатнє висвітлення статистичних даних, щодо кількості показників студентської молоді, які бажають займатися спортивними іграми. Діюча система фізичного виховання ні в кількісному відношенні, ні за якісними показниками не дозволяє досягти поставленої мети – збереження і зміцнення здоров’я студентської молоді не відповідає потребам сучасного життя. Отримана необхідна інформація буде сприяти удосконаленню навчально-виховного процесу фізичного виховання, зацікавленості до занять та формуванню здорового способу життя студентів вишів.
  • Item
    Пауерліфтинг як ефективний засіб зміцнення здоров’я студентської молоді
    (Сумський державний університет, 2020) Гордієнко, Олена Володимирівна; Жамардій, В.О.; Гордиенко, Елена Владимировна; Hordiienko, Olena Volodymyrivna
    Сучасна педагогічна теорія орієнтується на пошуки шляхів, які сприяють фізичному розвитку студентів. Зростаюча в молодіжному середовищі популярність занять різними видами атлетизму передбачає пошук і вивчення найбільш доступних форм занять із обтяженнями. Мета дослідження полягає в експериментальній перевірці методики формування спеціальних умінь і навичок студентів у процесі занять із пауерліфтингу. Виклад матеріалу дослідження. Навчальні заняття з пауерліфтингу здійснили позитивний вплив на студентів усіх типологічних груп. Після закінчення педагогічного експерименту в хлопців експериментальної групи Е1 показники присідання зі штангою на плечах збільшилися на 32,4 кг, тоді як у хлопців контрольної групи К1 – на 22 кг, у дівчат експериментальної групи Е1 результат у присіданні зі штангою на плечах покращився на 30,15 кг, тоді як у дівчат контрольної групи К1 – на 15,85 кг. Жим штанги лежачи на лавці: результат у хлопців експериментальної групи Е1 покращився на 15,56 кг, тоді як у хлопців контрольної групи К1 – на 10,78 кг. У дівчат експериментальної групи Е1 результат покращився на 12,22 кг, тоді як у дівчат контрольної групи К1 – на 9,33 кг. У хлопців експериментальної групи Е1 показники станової тяги збільшилися на 30,25 кг, тоді як у хлопців контрольної групи К1 – на 19,73 кг, у дівчат експериментальної групи Е1 результат у становій тязі покращився на 27,84 кг, тоді як у дівчат контрольної групи К1 – на 17,25 кг (табл. №1).