Наукові видання (ННІП)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157
Browse
22 results
Search Results
Item Організаційно-правові засади діяльності правоохоронних органів щодо забезпечення публічної безпеки під час дії правового режиму воєнного стану(Baltija Publishing, 2025) Рєзнік, Олег Миколайович; Rieznik, Oleh MykolaiovychНаукову роботу присвячено дослідженню організаційно-правових засад діяльності правоохоронних органів у сфері забезпечення публічної безпеки в умовах дії правового режиму воєнного стану. Акцентовано увагу на специфіці функціонування Національної поліції України та Національної гвардії України в умовах підвищених загроз, пов'язаних з воєнним станом. Визначено, що правоохоронні органи виконують розширений комплекс функцій, які поєднують класичні поліцейські завдання з оборонними, безпековими та гуманітарними. Окреслено ключові напрями участі поліції у патрулюванні територій, протидії диверсійним загрозам, затриманні підозрілих осіб, а також у забезпеченні публічного порядку у районах бойових дій. Проаналізовано роль Національної гвардії як правоохоронного органу з військовим статусом, зокрема щодо охорони стратегічних об'єктів, перевірки документів та підтримання режиму комендантської години. Особливу увагу приділено аналізу чинної нормативно-правової бази, що регламентує діяльність вказаних органів у надзвичайних умовах. Обґрунтовано потребу у вдосконаленні механізмів взаємодії між Національною поліцією та Національною гвардією, зокрема через створення спільних центрів управління, спільну підготовку особового складу та єдину систему комунікації. Результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення правового регулювання та практичної організації забезпечення публічної безпеки в умовах воєнного стану.Item Забезпечення реалізації прав дитини в умовах війни в Україні(GS Publishing Services, 2025) Маланчук, Тетяна Василівна; Malanchuk, Tetiana VasylivnaСтаття присвячена аналізу проблем та викликів, які виникають для дітей війни в Україні, з погляду міжнародного та національного права. Зазначено, що діти, опинившись серед воєнного конфлікту, стикаються з безпрецедентними труднощами та порушеннями прав людини і є особливо вразливою групою в цьому контексті. Наведено перелік основних міжнародно-правових актів, що є основою для захисту дітей у ситуаціях збройного конфлікту. Зосереджено увагу на найбільш широко визнаному у світі інструменті щодо прав дитини – Конвенції про права дитини. Акцентовано, що ні статус біженця чи шукача притулку, особи без громадянства, громадянина невизнаної країни тощо жодним чином не може обмежувати основні права дитини. Відмічено, що національне законодавство є важливою частиною правової системи, покликаної захистити дітей у зонах конфлікту. Зазначено, що першим обов’язком, який Конвенція ООН покладає на державу, є турбота про викрадених дітей, оскільки така шкода є багатовимірною та продовжується щохвилини, допоки вони все ще утримуються як заручники. Акцентовано увагу на тому, що депортація є одним із тяжких злочинів проти людяності, який вчиняється в ході війни в Україні. Російська Федерація систематично обстрілює школи, дитсадки та інші будівлі, які є цивільними об’єктами для обслуговування дітей. Через це діти та молодь позбавляються повної та належної реалізації свого права на гідну освіту. Використано офіційні матеріали, які свідчать про примусове рекрутування та використання дітей у військових діях. Наголошено, що діти війни в Україні стають жертвами несправедливості та порушення прав людини, тому необхідно докладати спільних зусиль для захисту прав дітей в умовах війни, проводити подальші наукові дослідження щодо необхідності дотримання міжнародних стандартів та сприяти відновленню прав дітей в умовах війни.Item Міжнародні стандарти діяльності митних служб та шляхи їх реалізації в Україні(Baltija Publishing, 2024) Денисенко, Сергій Іванович; Denysenko, Serhii IvanovychВ умовах глобалізації та зростання міжнародної торгівлі важливим фактором розвитку економіки держави стає імплементація міжнародних стандартів діяльності митних служб. Це дозволить не лише полегшити процес переміщення товарів через кордон, але й сприятиме підвищенню інвестиційної привабливості країни та її інтеграції до світового економічного простору. Треба зазначити, що міжнародні стандарти діяльності митних служб це група договірних принципів, які починають діяти між державами коли ті взяли на себе зобов’язання їх дотримуватись. Головну роль у приведенні діяльності митних служб до міжнародних стандартів відіграє та продовжує відігравати Всесвітня митна організація (ВМО). Дана міжнародна організація формує єдині міжнародні стандарти, які інші держави не можуть не враховувати під час формування національного митного законодавства, навіть за умови, що ці держави не є членами вищезазначеної організації. Треба зазначити, що діяльність ВМО щодо зближення правових систем у сфері митної діяльності є одним з основних її напрямків. Не менш важливу роль у приведенні діяльності митних служб до міжнародних стандартів відіграють також Організація Об’єднаних Націй (ООН), Світова організація торгівлі (СОТ) а також регіональні міжнародні організації та економічні інтеграційні об’єднання (наприклад, ЄС, НАФТА, АСЕАН, та ін.) До основних міжнародних стандартів діяльності митних служб можна віднести ті, які розроблені в межах ВМО, а саме : Міжнародну конвенцію про спрощення i гармонізацію митних процедур 1973 р., в редакції Протоколу 1999 р. (оновлена Кіотська конвенція) ; Рамкові стандарти безпеки та полегшення світової торгівлі Всесвітньої митної організації 2005 р.; Декларацію про сумлінність митних службовців 1993 р4 Зазначені стандарти визначають принципи та методи роботи митних органів, спрямовані на: спрощення та прозорість митних процедур; застосування ризик-орієнтованого підходу до митного контролю; мінімізацію адміністративного тягаря для бізнесу; максимальне використання інформаційних технологій; підвищення співпраці між митними органами різних країн; прозорість відносин працівників митниці з іншими учасниками митних процедур; практичні й однозначні правила поведінки працівників митниці під час виконання службових обов’язків.Item Кость Мацієвич: агроном, кооператор, дипломат(Триторія, 2024) Власенко, Валерій Миколайович; Vlasenko, Valerii MykolaiovychУ розділі йдеться про відомого українського громадсько-політичного і наукового діяча, учасника українського національно-визвольного руху кінця ХІХ - початку ХХ ст., Української революції 1917-1921 рр. Костянтина Мацієвича, який був міністром закордонних справ УНР (1919) та головою Надзвичайної дипломатичної місії УНР в Румунії (1919-1923). В еміграції він був професором Української господарської академії в Подєбрадах, видавцем і редактором кількох періодичних видань, очолював низку громадсько-політичних та наукових інституцій.Item Розвиток місцевого самоврядування в Україні в умовах євроінтеграції(Baltija Publishing, 2024) Стогова, Ольга Володимирівна; Stohova, Olha Volodymyrivna; Панкратова, Вікторія Олегівна; Pankratova, Viktoriia OlehivnaУ дослідженні розглядається розвиток місцевого самоврядування в Україні в умовах євроінтеграції. Аналізується поняття «європейські стандарти» та норми, що регулюють місцеве самоврядування та місцеву демократію, закріплені в основних документах Ради Європи. Досліджується відповідність правових основ місцевого самоврядування в Україні європейським стандартам. Зроблено висновок про переважну відповідність норм законодавства України, що регулює місцеве самоврядування, основним документам Ради Європи. Виявлено невідповідність законодавчих норм, що регулюють право іноземців на участь у місцевих виборах в Україні, європейським стандартам. Запропоновано надати іноземцям, які проживають в Україні на законних підставах, право участі у місцевих виборах.Item Місце фінансової безпеки в системі забезпечення та реалізації економічного суверенітету держави(Baltija Publishing, 2023) Старинський, Микола Володимирович; Starynskyi, Mykola Volodymyrovych; Завальна, Ж.В.Розвиток подій, щовідбуваються на території України в останні роки, впевнено доводить необхідність перегляду існуючих підходів до функціонування нашої держави. Одним з напрямів такого перегляду має стати дослідження необхідних умов для виконання державою покладених на неї суспільством функцій та розробка відповідних механізмів реалізації уповноваженими органами їх компетенції.Item Мовна політика СРСР як інструмент спричинення соціокультурної травми та її наслідки для сучасного українського суспільства(Baltija Publishing, 2022) Старинський, Микола Володимирович; Starynskyi, Mykola Volodymyrovych; Завальна, Ж.В.Існування будь-якогонароду пов’язане з безліччю історичних та політичних подій, які впливали на його формування тим чи іншим чином. Водних випадках, ці події призводили до піднесення народів іактивізації його представників та формування зовнішніх атрибутів існування, як цебуло з державою Ізраїль, в інших–до пригнічення народів та їх пригноблення як це було з народами після створення СРСР на його території.Item Peculiarities of monetary forms used by the state in the context of social transformation(Oktan Print, 2021) Старинський, Микола Володимирович; Starynskyi, Mykola Volodymyrovych; Zavalna, Zh.V.Гроші завжди відігравали значну роль у становленні та існуванні будь-якої держави, забезпечуючи стабільний розвиток її соціальної, політичної та економічної систем. Стаття має на меті довести, що на сучасному етапі розвитку суспільства влада використовує гроші як інструмент економіки та як інструмент політичного впливу. З такою точкою зору автори проаналізували дизайн грошей у деяких пострадянських країнах, щоб знайти будь-які знаки чи зображення, які використовуються для створення певної віри (необхідної емітенту) у людей. В основу нашого аналізу покладено інформацію про дизайн банкнот, що зараз використовуються, взяту з офіційних сайтів національних банків Республіки Білорусь, Грузії, Російської Федерації та України. Аналіз показує, що гроші є одним із найефективніших інструментів пропаганди, що характеризується довготривалим впливом. У стабільному політичному середовищі держави використовують гроші для пропаганди. однак, в умовах соціальної та політичної нестабільності вони використовують гроші на несприятливу економічну ситуацію. При цьому влада повинна враховувати темпи інфляції та схильність населення використовувати конкретні номінали, що дозволяє прогнозувати періодичність зміни дизайну та поширеність банкнот з певним номіналом.Item Social conscience of the Ukrainian nation: peculiar features of its formation during the establishment of soviet dictatorship and consequences of its modern functioning(Izdevniecība “Baltija Publishing”, 2020) Старинський, Микола Володимирович; Starynskyi, Mykola Volodymyrovych; Zavalna, Z.V.Наприкінці 1980-х років на всьому пострадянському просторі відбулося потужне піднесення соціальної та культурної свідомості людей. З одного боку, це був логічний наслідок національного становлення, яке розвивалося в Радянському Союзі. З іншого боку, це було результатом кардинальних політичних перетворень, започаткованих Перебудовою. Цивілізоване суспільство в цілому стало свідком результату цього вибуху. В умовах політичної децентралізації та конкуренції регіональних політичних еліт у складних економічних умовах Радянський Союз витіснився як держава і очевидними стали численні проблеми, вирішення яких стало актуальним завданням усього цивілізованого суспільства. Зокрема, в умовах надзвичайного ослаблення адміністративної та ідеологічної зброї управління, на тлі висунення альтернативних політичних еліт, з’явилася нова тенденція в управлінні суспільством, тобто історична політика, головною метою якої було забезпечити майбутній правлячій еліті соціальна легітимізація.Item Реформування адміністративно-територіального устрою держав Європи(Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o, 2022) Стогова, Ольга Володимирівна; Stohova, Olha VolodymyrivnaПроаналізовано проведені адміністративно-територіальні реформи у Європі, їх наслідки для місцевої та регіональної автономії. Зроблено висновок, що наявні бюджетні обмеження, тенденції національних урядів до рецентралізації повноважень, зменшення повноважень місцевої та регіональної влади, ставлять під загрозу досягнутий рівень децентралізації та субсидіарності.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »