Наукові видання (ННІП)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/157
Browse
22 results
Search Results
Item Принципи інформаційного суспільства у контексті взаємодії парламенту та органів місцевого самоврядування(Видавнича група «Наукові перспективи», 2025) Рєзнік, Олег Миколайович; Rieznik, Oleh MykolaiovychПредставлена до уваги читача наукова робота присвячена проблематиці модернізації та інтенсифікації взаємодії національного парламенту та органів місцевого самоврядування. В основі дослідження ідея, відповідно до якої вирішення вказаної проблеми логічно здійснювати з урахуванням цифрової трансформації й формування інформаційного суспільства як глобальних трендів. Метою дослідження є визначення перспектив реалізації принципів інформаційного суспільства у контексті взаємодії парламенту та органів місцевого самоврядування. Досягнення вказаної мети зумовило завдання, по-перше, концептуалізації принципів інформаційного суспільства; по-друге, окреслення контексту взаємодії парламенту та органів місцевого самоврядування; по-третє, встановлення перспектив реалізації принципів інформаційного суспільства у контексті відповідної взаємодії. У роботі показано, що: 1) інформаційне суспільство, попри свою технологічність, залишається складно організованою соціальною системою індивідів об’єднаних спільними життєвими процесами і потребами; 2) інформаційне суспільство має потенціал забезпечення сталого економічного зростання, збільшення громадського добробуту й зміцнення демократії, але це потребує відповідної конструктивної взаємодії між суб’єктами соціально-політичних та економічних відносин. Взаємодію національного парламенту та органів місцевого самоврядування в роботі визначено як особливий тип відносин і, водночас, форму взаємоперетворюваної, синергійної та каузальної поведінки, яка заснована на системі демократичних принципів та правових норм з метою позитивного розвитку суспільно-політичних відносин у державі та суспільстві. Принциповою позицією автора є те, що вирішення завдань модернізації та інтенсифікації відповідної взаємодії пов’язано з практичним зверненням до принципів інформаційного суспільства, що їх описано у пропонованій роботі.Item Розвиток місцевого самоврядування в Україні в умовах євроінтеграції(Baltija Publishing, 2024) Стогова, Ольга Володимирівна; Stohova, Olha Volodymyrivna; Панкратова, Вікторія Олегівна; Pankratova, Viktoriia OlehivnaУ дослідженні розглядається розвиток місцевого самоврядування в Україні в умовах євроінтеграції. Аналізується поняття «європейські стандарти» та норми, що регулюють місцеве самоврядування та місцеву демократію, закріплені в основних документах Ради Європи. Досліджується відповідність правових основ місцевого самоврядування в Україні європейським стандартам. Зроблено висновок про переважну відповідність норм законодавства України, що регулює місцеве самоврядування, основним документам Ради Європи. Виявлено невідповідність законодавчих норм, що регулюють право іноземців на участь у місцевих виборах в Україні, європейським стандартам. Запропоновано надати іноземцям, які проживають в Україні на законних підставах, право участі у місцевих виборах.Item Староста: роль у забезпеченні місцевої демократії в Україні(Сумський державний університет, 2023) Стогова, Ольга Володимирівна; Stohova, Olha VolodymyrivnaАвтор досліджує роль старости у забезпеченні місцевої демократії в УкраїніItem Децентралізація та місцеве самоврядування в Румунії(Науково-дослідний інститут публічного права, 2022) Стогова, Ольга Володимирівна; Stohova, Olha VolodymyrivnaПрикладом успішної реформи в Україні є реформа децентралізації публічної влади. Але реформа не завершена, тому вивчення досвіду децентралізації інших країн є актуальним для України, насамперед досвіду тих європейських країн, які також здійснили пострадянську трансформацію політичної системи. У статті автор проаналізував засоби досягнення адміністративної децентралізації та місцевої автономії в Румунії. Метою статті є здійснення аналізу процесу децентралізації публічної влади у Румунії, визначення правових основ децентралізації і місцевої автономії та формулювання пропозицій щодо правових форм її забезпечення. Автором визначено, що у румунській доктрині адміністративної децентралізації розрізняють територіальну децентралізацію та технічну децентралізацію. Територіальна децентралізація передбачає наявність спільних інтереси жителів «географічної місцевості», що входить до складу території держави, місцевих інтересів у найрізноманітніших сферах діяльності, відмінних від національних. Технічна децентралізація передбачає існування осіб публічного права, яких традиційно називають місцевими органами влади, що надають певні публічні послуги, відокремлені від послуг, які надаються державними органами влади. Автор наголошує, що кожна реформа державного управління має бути спрямована на підвищення ефективності розподілу державних видатків, зростання якості надаваних послуг, покращення роботи державних установ та впровадження ефективних методів контролю системи державного управління. Зазначається, що децентралізація є невід'ємним наслідком демократії, але державні органи повинні виявляти особливу обережність в організації процесу децентралізації, прагнучи до підтримання балансу між компетенціями, необхідними для задоволення національних інтересів та компетенцій, необхідних для задоволення місцевих інтересів. Автором зроблено висновки щодо стану децентралізації і місцевої автономії та розроблено пропозиції для румунських законодавців. Правове забезпечення процесу децентралізації публічної влади має здійснюватися через адміністративний договір між двома рівнями суб’єктів надання послуг.Item Щодо проблематики законодавчого врегулювання питань здійснення повноважень сільського, селищного, міського голови у разі їх дострокового припинення на період дії правового режиму воєнного стану в Україні(Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ, 2023) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh MykolaiovychУ статті проаналізовано випадки дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови та особливості їх подальшого виконання секретарем відповідної ради. Запропоновано до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі оборонної роботи додати бронювання військовозобов’язаних, які працюють в органах місцевого самоврядування і діяльність яких є необхідною для забезпечення функціонування зазначених органів, у період дії воєнного стану шляхом внесення доповнення до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Вироблено пропозиції щодо розширення переліку підстав, за наявності яких військовослужбовці під час воєнного стану звільняються з військової служби, що закріплений у Законі України «Про військовий обов’язок і військову службу».Item Сутність та значення локальної демократії(Сумський державний університет, 2022) Панкратова, Вікторія Олегівна; Панкратова, Виктория Олеговна; Pankratova, Viktoriia OlehivnaЛокальний рівень – найбільш наближений до населення, його потреб та проблем. Тому вирішення всіх питань місцевого значення, створення належних умов для життя доцільно забезпечити саме на місцевому рівні. Адже це можливо буде зробити оперативно та безпосередньо. І лише, якщо виникають труднощі, перепони – вирішити питання вже на державному рівні. Питання місцевого самоврядування, пов'язані з необхідністю рішення повсякденних проблем населення за місцем проживання, менше всього схильні до політичних і партійних пристрастей, ідеологічних спотворень. На цьому рівні, у межах конкретного міста або району, села або селища, люди дістають можливість реальної участі у вирішенні питань господарсько-економічного, політичного життя, тут вони можуть безпомилково оцінити за діловими якостями своїх керівників. Тому в даному аспекті актуальним є питання про співвідношення демократії та місцевого самоврядування.Item Децентралізація та моделі місцевого управління у державах-членах ЄС(Видавничий дім «Гельветика», 2021) Стогова, Ольга Володимирівна; Стогова, Ольга Владимировна; Stohova, Olha VolodymyrivnaАвтор аналізує основні моделі місцевого управління в країнах-членах ЄС та вплив децентралізації на їх еволюцію. Централізована модель найчастіше реалізується в невеликих за територією країнах та базується на визначальній ролі центрального уряду та його відомств. У цій моделі місцеві та регіональні органи управління мають обмежені компетенції в галузі регіонального розвитку та планування. Така модель реалізується в невеликих державахчленах Європейського Союзу, насамперед у країнах, які мають однорівневу систему місцевого самоврядування. Зроблено висновок, що модель місцевого управління визначається розміром країни та системою регіонального розвитку. Виділяють централізовані, децентралізовані та федеральні моделі. У статті проаналізовано основні елементи адміністративного управління регіональним плануванням та розвитком у централізованих та децентралізованих державах. У нових державах-членах ЄС централізована модель є домінуючою через менший розмір країн та значну роль фондів ЄС у регіональному розвитку. Розподіл цих ресурсів контролюється центральним урядом та його відомствами, але в кількох країнах сформовані спеціальні гібридні органи. Таким чином, децентралізація в невеликих за розмірами державах стимулювалася коштами фондів ЄС. Після кризи 2008 року в управлінні регіональним розвитком запанували нові підходи: централізація та концентрація. Ці тенденції можна спостерігати в централізованих системах, які раніше частково децентралізували регіональний розвиток. Так, регіональні органи та агенції було скасовано, у регіоналізованих країнах регіональні одиниці було об’єднано, а тенденції федералізації було призупинено. У нових державах-членах та в середземноморських країнах вплив законодавства Європейського Союзу є більш значним, оскільки їхні регіональні одиниці переважно менш розвинені та є основними одержувачами коштів фондів ЄСItem Децентралізація як напрям формування «мінімальної держави»(Одеська юридична академія, 2020) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr ViktorovychУ роботі досліджується «мінімальна держава». Зокрема, детально розглядаються функції «мінімальної держави». Основна увага приділяється децентралізації як напряму формування «мінімальної держави»Item муніципальні правовідносини в країнах Африки(Економіко-правові дискусії наукової спільноти (юридичне спрямування), 2018) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr ViktorovychУ статті розглядається держава африканської цивілізації. Аналізується вплив держави на систему місцевого управління. Особлива увага приділяється організації місцевого управління країн Тропічної АфрикиItem Індуїзм і організація місцевого самоврядування в Індії: проблематика взаємовпливу(Наукова спільнота, 2018) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr ViktorovychУ статті розглядається держава індуської цивілізації. Аналізується вплив держави на систему місцевого управління. Особлива увага приділяється взаємовпливу індуїзму і місцевого самоврядування сучасної Індії
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »