Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
15 results
Search Results
Item Формування готовності студентів до гендерно толерантної комунікації(Сумський державний університет, 2025) Сидоренко, Ольга Павлівна; Sydorenko, Olha PavlivnaУ сучасному суспільстві спостерігається зростання кількості різноманітних соціальних груп і субкультур, на тлі чого можуть виникати труднощі у взаєморозумінні із їхніми представниками, при цьому почасти відбувається втрата духовних і моральних цінностей, а також посилення радикальних настроїв, що значно ускладнює процес комунікації між людьми. Ця проблема особливо гостро відчувається в юнацькому віці, оскільки молодим людям часто не вистачає життєвого досвіду та психологічної підготовки для усвідомленого залучення до сучасних соціальних, культурних та етнічних трансформацій. Юнацький вік вирізняється активним засвоєнням культурних норм, належним рівнем розвитку пізнавальної мотивації, підвищеною потребою в комунікації та соціальній активності, посиленим інтересом до власної особистості, самопізнання, самовиховання і бажанням розширювати коло соціальних контактів, а тому є сензитивним етапом розвитку соціокультурної толерантності як невід’ємної моральної риси особистості.Item Стратегії подолання стресу у юначок з різною самооцінкою емоційних станів(Сумський державний університет, 2025) Ашихмин, О.У юнацькому віці відбуваються глибинні внутрішні зміни, які супроводжуються інтенсивними емоційно-психічними коливаннями. Багато юнаків та юначок стикається з кризою ідентичності, в основі якої лежить протиріччя між потребою у самовизначенні і недостатнім життєвим досвідом. У цей період підсилюється та поглиблюється здатність до самопізнання, розширюються світоглядні межі, актуалізується питання пошуку сенсу життя тощо.Item Особливості емоційного інтелекту у осіб юнацького віку з різними рівнями стресостійкості(Сумський державний університет, 2025) Дорош, І.О.Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню емоційного інтелекту осіб юнацького віку з різними рівнями стресостійкості. Теоретично був проведений аналіз понять емоційного інтелекту та стресостійкості. Розглянуто підходи вивчення емоційного інтелекту та стресостійкість як інтегративну функцію особистості юнацького віку. У процесі емпіричного дослідження було застосовано опитувальник діагностики емоційного інтелекту «ЕмІн» Д. Люсіна (2004 р.) адаптований О. Верітовою у 2019 році та методика визначення стресостійкості та соціальної адаптації (автори Д. Холмс, К. Раге). Це дозволило оцінити ступінь вираженості емоційного інтелекту та рівень стресостійкості осіб юнацького віку. Обробка результатів здійснювалася з використанням методів математичної статистики, що дало змогу визначити рівні прояву зазначених показників, провести гендерні порівняння, а також проаналізувати кореляційні зв’язки між цими змінними. У ході аналізу було встановлено статистично не значущий зв’язок між рівнем емоційного інтелекту та стресостікістю. Але позитивну значущу кореляцію було виявлена між складовими емоційного інтелекту.Item Типи привʼязаності у осіб юнацького віку з різним рівнем самоприйняття(Сумський державний університет, 2025) Фоменко, А.І.У кваліфікаційній роботі досліджено типи прив’язаності як фактори, що впливають на рівень самоприйняття у осіб юнацького віку. Актуальність дослідження зумовлена важливістю розуміння психологічних механізмів формування самосприйняття у підлітковому періоді, який є критичним для розвитку особистості, а також роллю типів прив’язаності у цьому процесі. У роботі проаналізовано теоретичні підходи до класифікації типів прив’язаності, їх вплив на емоційну стабільність і самоповагу, а також психологічні особливості самоприйняття у юнацькому віці. Розглянуто ключові концепти, пов’язані з формуванням здорової самооцінки та внутрішнього комфорту, що є основою позитивного самоприйняття.Item Особливості розвитку стресостійкості в осіб юнацького віку з різними рівнями тривожності(Сумський державний університет, 2025) Мордовець, М.В.Кваліфікаційна робота присвячена темі розвитку особистісної стресостійкості у юнаків з різними рівнями тривожності. Було досліджено феномен резильєнтності, його чинники та прояви. У ході аналізу наукових напрацювань було висвітлено тему адикцій, як один з можливих результатів низького рівня емоційної стійкості. Також, було описано тривожність, як особистісну властивість людини та як вона поєднується з креативним мисленням в стресових ситуаціях. Проаналізовано особливості юнацького віку, можливості низького рівня стресостійкості та як гендерні аспекти можуть впливати на це. Було проведено емпіричний дослід з даної теми, використовуючи дві методики: "Шкала тривожності Ч. Спілбергера — Ю. Ханін", "Шкала стресостійкості Коннора — Девідсона-10 (CD-RISC-10)". Отримані результати оброблені за допомогою математичної статистики. Також, визначено рівень стресостійкості та тривожності юнаків і порівняно результати між чоловічою та жіночою статтю.Item Копінг-стратегії у осіб юнацького віку з різними проявами емоційного інтелекту(Сумський державний університет, 2025) Лутцева, М.Д.Кваліфікаційна робота присвячена темі копінг-стратегій у осіб юнацького віку з різними проявами емоційного інтелекту. Було досліджено феномен копінг-стратегій, їхні види та прояви. У ході аналізу наукових напрацювань було висвітлено тему емоційного інтелекту як одного з провідних внутрішніх ресурсів, що сприяє ефективній адаптації до складних життєвих обставин. Також, було описано психологічні особливості юнацького віку як контекст формування копінг-стратегій та розвитку емоційного інтелекту. Проаналізовано взаємодію між рівнем емоційного інтелекту та вибором конкретних копінг-стратегій.Item Розвиток стресостійкості у осіб юнацького віку з різним рівнем самооцінки(Сумський державний університет, 2025) Кузнєцова, А.М.У кваліфікаційній роботі досліджено взаємозв’язок між рівнем самооцінки та стресостійкістю у осіб юнацького віку. Розкрито теоретичні основи поняття стресостійкості, самооцінки та їх значення для психологічного розвитку молоді. Проведено емпіричне дослідження серед студентів віком від 17 до 20 років, в якому визначено рівень самооцінки та стресостійкості, встановлено статистично значущі кореляції між цими показниками. Розроблено та апробовано програму розвитку стресостійкості з використанням майндфулнес-практик. Практична цінність роботи полягає у можливості використання програми в освітньому процесі та психологічному консультуванні.Item Особливості резильєнтності та її розвиток у юначок із різним рівнем самооцінки(Сумський державний університет, 2025) Гутник, Р.О.Кваліфікаційна робота бакалавра присвячена дослідженню взаємозв’язку резильєнтності та самооцінки юначок. У роботі проаналізовано основні наукові підходи до трактування понять «резильєнтність» і «самооцінка» та узагальнено їх зміст. Виокремлено ключові стресові чинники, що впливають на психоемоційний стан юначок та визначено їх роль у формуванні резильєнтності. Розглянуто особливості прояву резильєнтності залежно від рівня самооцінки. Описано діагностичні методики, застосовані для вивчення досліджуваних феноменів. Здійснено порівняння результатів опитуваних для виявлення взаємозв’язку та тенденцій у проявах рівнів резильєнтності та самооцінки. Проведено статистичний аналіз вибірки юначок для більш точного виявлення впливу самооцінки на резильєнтність. Згідно з отриманими результатами зроблено висновок про вплив самооцінки на резильєнтність та виявлено перспективи для подальших досліджень.Item Віктимна ідентичність та тривога як предиктори самодіагностики розладу дефіциту уваги з гіперактивністю в осіб юнацького віку(Сумський державний університет, 2025) Білан, К.І.У кваліфікаційній роботі досліджено віктимну ідентичність та тривогу як предиктори самодіагностики розладу дефіциту уваги з гіперактивністю (РДУГ) в осіб юнацького віку. Актуальність дослідження зумовлена зростаючою поширеністю випадків самодіагностики РДУГ серед молоді та недостатнім розумінням психологічних чинників, що впливають на процеси самодіагностики цього розладу. У роботі проаналізовано психологічні особливості РДУГ, включаючи основні симптоми нев’уважності, гіперактивності та імпульсивності, їхній вплив на академічне функціонування та соціальну адаптацію. Детально розглянуто феномени віктимної ідентичності як схильності до ролі жертви у міжособистісних стосунках та тривоги як емоційного стану, що характеризується невизначеністю та очікуванням негативних подій. Проаналізовано механізми впливу цих психологічних конструктів на процеси самооцінки та самодіагностики психічного здоров’я.Item Особливості емоційного інтелекту у осіб юнацького віку з різними рівнями стресостійкості(Сумський державний університет, 2025) Дорош, І.О.Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню емоційного інтелекту осіб юнацького віку з різними рівнями стресостійкості. Теоретично був проведений аналіз понять емоційного інтелекту та стресостійкості. Розглянуто підходи вивчення емоційного інтелекту та стресостійкість як інтегративну функцію особистості юнацького віку. У процесі емпіричного дослідження було застосовано опитувальник діагностики емоційного інтелекту «ЕмІн» Д. Люсіна (2004 р.) адаптований О. Верітовою у 2019 році та методика визначення стресостійкості та соціальної адаптації (автори Д. Холмс, К. Раге). Це дозволило оцінити ступінь вираженості емоційного інтелекту та рівень стресостійкості осіб юнацького віку. Обробка результатів здійснювалася з використанням методів математичної статистики, що дало змогу визначити рівні прояву зазначених показників, провести гендерні порівняння, а також проаналізувати кореляційні зв’язки між цими змінними. У ході аналізу було встановлено статистично не значущий зв’язок між рівнем емоційного інтелекту та стресостікістю. Але позитивну значущу кореляцію було виявлена між складовими емоційного інтелекту.