Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Item
    The importance of learning foreign languages in the modern world: linguistic research today
    (2025) Polishchuk, D.
    In the 21st century, knowledge of foreign languages has evolved from an additional skill into an essential competence for success in a globalized world. Communication between people from different countries, access to information, participation in international business or education—all of this requires the ability to understand and use languages beyond one's native tongue. In this context, linguistic research becomes increasingly relevant, not only analyzing the structure of languages but also developing effective methods for their teaching and learning. Today, knowledge of foreign languages is, above all, a key to success and a gateway to new opportunities that enrich both the material and spiritual aspects of life. In a globalized society, foreign language proficiency is an integral part of professional activity across all levels and fields. Therefore, mastering a foreign language has become a necessity, and an ever-growing number of people are eager to learn one [1]
  • Item
    Мова та культурна багатомовність: дослідження взаємодії мов та культур в сучасному світі
    (Сумський державний університет, 2023) Аліфіровець, М.М.
    Дослідження вивчає складний зв’язок між мовою та культурою, наголошуючи на тому, як мова діє не лише як інструмент спілкування, а й як сховище культурної інформації. Стаття заглиблюється в два основні аспекти: словниковий запас відображає навколишнє середовище та граматичний прояв культурного мислення. Він дає детальний аналіз того, як словниковий запас мови охоплює культурні нюанси, наводячи приклади, як-от численні слова в ескімоській мові для позначення снігу та різноманітні терміни в арабській мові для позначення верблюдів. Подібним чином він досліджує, як граматика відображає культурне пізнання, пов’язуючи розвинені відмінки зі зв’язком із світом, а розвинені часи – з минулим, теперішнім і майбутнім. Ця стаття пропонує новий підхід, з’ясовуючи роль мови як фасилітатора культурного розвитку. Це підкреслює ключову роль мови у сприянні комунікації, сприянні обміну ідеями, знаннями та досвідом, таким чином роблячи значний внесок у культурну еволюцію. Мета цієї статті полягає в тому, щоб висвітлити симбіотичний зв’язок між мовою та культурою, наголошуючи на тому, як мова не тільки відображає, але й формує культуру. Він зосереджений на аналізі того, як культурні елементи проникають у мовне вираження, впливаючи на лексико-семантичні, граматичні та етикетні аспекти. У цій статті досліджується, як культурні коди, що містять невербальні та вербальні сигнали, допомагають комунікації в рамках певної культури, підкреслюючи їх значення для розуміння та уникнення конфліктів. Крім того, він підкреслює ключову роль мовної ввічливості та табу у сприянні ефективній міжкультурній комунікації, наголошуючи на необхідності розуміння цих нюансів для плідної взаємодії. Методологічно стаття обґрунтовує свої твердження останніми дослідженнями, наголошуючи на глибокому впливі лінгвістичної інтеграції на культурну комунікацію. Він досліджує переваги та недоліки, проливаючи світло на її вплив на особисті, професійні та культурні аспекти.
  • Item
    European and Ukrainian methodological backgrounds in forming language competence of international students
    (Primedia eLaunch, 2022) Левенок, Інна Сергіївна; Levenok, Inna Serhiivna
    У розділі відображено європейські та українські наукові підходи, методичні основи професійної мовної підготовки іноземних студентів медичних спеціальностей закладів вищої освіти. Окреслено положення основних методичних підходів до формування українськомовної професійної компетентності іноземних студентів медичних спеціальностей : особистісно-розвивального, системного, компетентнісного, комунікативного, соціокультурного та текстоцентрованого. Cхарактеризовано основні підходи, такі як: системний, комунікативний, соціокультурний, деонтологічний та інші.
  • Item
    Мовні ігри як засіб формування мовної компетенції
    (Сумський державний університет, 2020) Соломко, Ю.О.
    Тема: Мовні ігри як засіб формування мовної компетенції Мета: обґрунтувати ефективність використання мовних ігор під час навчання англійської мови молодших школярів. У роботі досліджені методи формування мовної концепції на уроці англійської мови; охарактеризовані лінгводидактичні та психологічні особливості ігрової діяльності; обґрунтована необхідність застосування гри в процесі навчання з психолого-педагогічної точки зору; описано власний досвід використання мовних ігор на уроках і позакласних заходах з англійської мови. Визначене поняття «мовна компетенція», виявлені особливості застосування мовних ігор на уроці англійської мови, їхні види, методи. Особливу увагу зосереджено на застосуванні мовних ігор для розвитку фонетичних, лексичних та граматичних навичок. Теоретична значимість і практична цінність дослідження полягають в можливості застосування його результатів як методичних рекомендацій у викладанні англійської мови в школі.
  • Item
    Рухливі ігри на заняттях з англійської мови
    (Сумський державний університет, 2020) Бережна, С.М.
    У роботі висвітлено значення рухливих ігор на заняттях з англійської мови та визначено їх дидактичний потенціал. Доведено, що даний вид навчальної діяльності комплексно впливає на інтелектуальну, емоційну, вольову та комунікативну сторони особистості. Проаналізовано різновиди ігор та розкрито їх практичне застосування в навчальній діяльності.
  • Item
    Систематизація матеріалу як основа формування мовної компетенції в процесі навчання німецької мови
    (Cумський державний університет, 2020) Босенко, О.В.
    Бакалаврська робота присвячена явищу систематизації матеріалу та його ролі у набутті учнями мовної компетенції у процесі навчання німецької мови. У роботі було використано загальнонаукові методи дослідження – індукцію та дедукцію, аналіз наукової літератури, узагальнення досвіду роботи викладачів та аналіз наявних дидактичних матеріалів для навчання німецької мови, завдяки яким було розкрито поняття мовної компетенції та проаналізовано основні підходи для її формування. У першому розділі визначається, що навчання має відбуватися у рамках комунікативного підходу, яким передбачається формування мовної компетенції, роз’яснюється її структура, описуються її структурні елементи – лексична, граматична, фонетична компетенції, а також компетенції у читанні та письмі, а також визначається роль систематизації матеріалу у формування мовної компетенції. У другому розділі разглянуто принципи відбору методів і прийомів систематизації матеріалу на уроках німецької мови та визначено, що процес узагальнення має відбуватись частково на кожному занятті, на спеціалізованих заняттях із систематизації та узагальнення, а також у ході самостійної роботи учнів. Останній пункт роботи присвячений розробці вправ із систематизації матеріалу, у якому уточнено, що у процесі розробки вправ слід керуватися принципами комунікативності, взаємозв’язку із культурою країни, мова якої вивчається, з урахування рідної мови і культури, формування автономності та самоконтролю, автентичності матеріалів, інтегрованого навчання аспектам мови. Також стверджується, що серед вправ слід віддавати перевагу комунікативним та умовно-комунікативним; репродуктивним, рецептивно-репродуктивним, продуктивним та рецептивно-продуктивним вправам. Відповідно до цих принципів та діючої навчальної програми розроблено дидактичні матеріали для учнів 9, 10, 11 класів загальноосвітньої школи, що вивчають німецьку мову як другу іноземну на рівні стандарту, у формі роздаткового матеріалу, що можна використовувати як додатковий до підручника та робочого зошиту засіб навчання. З урахуванням необхідності забезпечення нерозривності навчально-виховного процесу, також було розроблено додаткові дидактичні матеріали, які передбачають самостійне опрацювання учнями у ході виконання домашньої роботи. Результати дослідження можуть бути застосовані у розробках навчальних вправ та укладанні методичних посібників, а також для організації практичних занять із німецької мови.
  • Item
    Відеоматеріали на заняттях з іноземної мови
    (Сумський державний університет, 2019) Сизоненко, М.І.
    Актуальність теми обумовлена тим, що різноманітні відеоматеріали є завжди цікавими для вивчення дослідниками у різних галузях науки. Застосування відео у процесі вивчення іноземної мови є дієвим та успішним, оскільки воно дозволяє вчителю не лише розвивати всі види діяльності учнів, але й підвищує мотивацію до навчання та активізує творчу діяльність. Мета дослідження полягає у визначенні ролі та ефективності використання відеоматеріалів для розвитку мовних умінь і навичок учнів на уроках вивчення іноземної мови. Теоретичне значення бакалаврської роботи полягає в тому, що одержані результати можна використовувати на практичних заняттях з іноземної мови для підвищення результативності навчального процесу. Виокремлені методи роботи з відео можуть стати матеріалом для подальших досліджень. При написанні роботи було використано такі методи: порівняльний метод, а також метод аналізу та співставлень. У результаті проведеного дослідження було проаналізовано методи використання відеоматеріалів на уроках іноземної мови. Було доведено, що використання відео покращує пам’ять, увагу, а також розвиває такі види діяльності, як: читання, аудіювання, мовлення та письмо. На заняттях використовувалися різноманітні засоби сучасних технологій, що викликало інтерес та мотивацію учнів до вивчення англійської мови. Застосування описаних у роботі методів крім того, дало змогу виконувати разом з учнями креативні завдання, а також створювати різноманітні комунікативні ситуації для набуття мовної компетенції. Завдяки доступності та різноманітності відео богів, роликів, фільмів та серіалів учні почали вивчати іноземну мову поза межами школи у вільний час, а також за власною ініціативою. Проведена робота показала ефективність використання, а також неабияке практичне значення відеоматеріалів.
  • Item
    Систематизація знань – необхідна умова формування мовної компетенції
    (Сумський державний університет, 2018) Манжай, О.І.
    Проаналізувавши різні визначення компетентності, можна дійти до висновку, що це неоднозначне поняття, яке варто визначати через сукупність його ознак. У якості найзагальнішого означення компетентність можна розглядати як спроможність результативно діяти, ефективно розв’язувати стандартні та проблемні ситуації, що виникають у навчальній діяльності. До основних ознак компетентності можна віднести здатність виконувати конкретні дії в певній галузі діяльності, яка поєднує в собі знання, навички, способи мислення і готовність нести відповідальність за свої вчинки; здатність об’єктивно оцінювати ситуацію й ефективно діяти в разі необхідності; здатність людини здійснювати складні поліфункціональні, мовнодоцільні види діяльності, ефективно розв’язуючи відповідні проблеми; спроможність особистості сприймати та відповідати на індивідуальні й соціальні потреби.
  • Item
    Інтерактивне навчання іноземної мови в літньому таборі
    (Сумський державний університет, 2018) Яненко, Є.С.
    У даній роботі розглянуто інтерактивні методи навчання іноземної мови в літньому таборі з точки зору педагогічної діяльності через призму трискладової взаємодії. Визначено принципізацію інтерактивного середовища з метою досягнення поставлених педагогічних цілей в граматичних та соціолінгвістичних аспектах. У роботі проаналізовано суттєві переваги та недоліки функціонування інтерактивного середовища. Запропоновано шляхи вдосконалення проблемних аспектів у відповідності з використанням писемних або усних мовленнєвих навичок іноземної мови. Експериментально підтверджено гіпотезу щодо доцільності використання інтерактивних підходу для засвоєння невеликих об’ємів інформації у порівнянні з традиційними методами.