Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
14 results
Search Results
Item Партисипативна концепція державного регулювання системи освіти впродовж усього життя(ПВНЗ «Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая, ЧНТУ, 2019) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, TetyanaВ роботі проаналізовано існуючі підходи до державного регулювання фінансування системи освіти та формування основних положень концепції партисипативного фінансового забезпечення розвитку системи освіти впродовж усього життяItem Socio-economic patterns of labor market functioning in the public health: challenges connected with COVID-19(Wiadomości Lekarskie, 2020) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Рубанов, Павло Миколайович; Рубанов, Павел Николаевич; Rubanov, Pavlo Mykolaiovych; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, TetyanaМета: Сформувати методологічну основу для оцінки соціально-економічних тенденцій функціонування ринку праці в галузі охорони здоров'я. Матеріали та методи: У статті проаналізовано наукові методи дослідження ринку праці, визначено їх основні переваги та недоліки. Запропонована модель базується на оцінці попиту та пропозиції для професійних медичних працівників. Для обох показників дослідження спочатку встановлювало базу розрахунку, а потім цей параметр помножували на ряд детермінант корекції. Висновки: На ринок професійних медичних працівників найбільший вплив мали пандемічні тенденції. Перелік та обсяг освітніх послуг, що надаються регіональними професійно-технічними навчальними закладами, повинні чітко відповідати потребам регіонального рівня в умовах пандемії COVID-19.Item Основні тенденції в державному регулюванні інвестиційного забезпечення системи освіти в Україні(Ефективна економіка, 2017) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana MikolayivnaВ даній роботі розглянуто динаміку розподілу загальних інвестицій на освіту за джерелами фінансування та основними освітніми провайдерами. Значну увагу приділено аналізу бюджетного фінансування освіти, тобто її частці в зведеному, державному та місцевих бюджетах, а також відсоток виконання плану бюджетів за освітніми статтями. Досліджено співвідношення основних джерел інвестуванння для основних рівнів освіти (початкова, середня, після середня, вища, післядипломна) загалом та на бюджетному рівні. Значним здобутком даної статті є аналіз зареєстрованого позабюджетного інвестування системи освіти (в контексті фінансування міжнародних освітніх проектів та програм), що ускладнено фактичною відсутністю статистичних даних. На основі проведеного дослідження було виявлено основні проблеми, що характерні для поточного стану інвестиційного забезпечення галузі освіти України. Перша група проблем зумовлена відсутністю статистичних даних, що характеризують фінансування неформальної освіти та з позабюджетних джерел. Друга – виявляє нераціональність існуючої системи розподілу фінансових ресурсів в галузі освіти.Item The influence of state regulation of education for achieving the sustainable development goals: case study of Central and Eastern European countries(Publisher country is Romania, 2020) Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Білан, Юрій Валентинович; Билан, Юрий Валентинович; Bilan, Yurii Valentynovych; Ostasz, G.; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, TetyanaNowadays, we are becoming more and more convinced that the educational sphere cannot be underestimated and we do not pay enough attention to its development. After all, it is responsible for the formation of a well-developed and indifferent personality both in social and environmental problems, as well as qualified workers in accordance with the modern requirements of the world. In this context, optimal government regulation of education will contribute not only to economic growth and the acquisition of intellectual capital of the country, which will ensure its competitiveness and innovations, but also to balanced sustainable development, which is important on a planetary scale. This article is devoted to the analysis of the interrelation between indicators of state regulation of the education sector and the achievement of sustainable development goals. For this purpose, the method of integral indicators with elements of the method of principal components (for each sustainable development goal) was used, as well as regression models with fixed effects (to determine the presence and nature of the link between state regulation of the education and the goals of sustainable development). The basis for the study was the official data of 14 countries of Central and Eastern Europe for 2006-2016 years, which is presented as panel data. The obtained results made it possible to confirm the existence of such interrelation, where the most effective state instrument proved to be the state financing of the education sector.Item The justification of the efficiency of financial support of education in the context of the national economy development(Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики, 2020) Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana MykolaivnaВ умовах становлення постіндустріальних суспільних відносин відбувається якісна трансформація базових принципів функціонування як провідних національних економік, так і світового господарства в цілому. Зокрема, в умовах інтенсивного науково-технічного прогресу, а також зростання продуктивності праці основою побудови конкурентоспроможного національного господарства стали знання, технології та інновації. Освіта як одна із основних галузей, що продукує ці фактори, стає одним із найпріоритетніших завдань державного регулювання. Присвячено обґрунтуванню дієвості фінансового забезпечення освіти в контексті розвитку і трансформації структури національної економіки. Для виконання поставленого завдання на першому етапі сформовано масив статистичних даних, що охоплював 14 країн Центральної та Східної Європи за часовий проміжок 2006—2016 рр., розрахунки здійснювалися за допомогою комплексу STATA 11, методом дослідження обрано регресійний аналіз із фіксованими ефектами і дистрибутивно-лагове моделювання. Залежними змінними виступали державні витрати на фінансування освіти як незалежні — основні показники стану розвитку національної економіки (наприклад, ВВП, ВНД, промисловість, виробництво, послуги і сільське господарство як додана вартість, імпорт та експорт товарів і послуг, ПІІ тощо). На другому етап було проведено кореляційний аналіз для обгрунтування необхідності застосування лагу і визначення його величини. У результаті проведеного аналізу авторами роботи виявлено поточний і довгостроковий зв’язок між макроекономічними параметрами, які характеризують галузеві й технологічні зміни у структурі національної економіки, і державними витратами на фінансування освіти. При цьому для основних макроекономічних показників (ВВП, ВНД, участь промисловості, виробництва, послуг і сільського господарства у створенні доданої вартості, експорт та імпорт товарів і послуг) виявлено прямий зв’язок, а для ПІІ, стану поточного та фінансового рахунків балансу платежів (пряма залежність), експорту високотехнологічних товарів і послуг ІКТ, а також податкових надходжень (обернена залежність) — довгостроковий (з лагом 3—7 років).Item Формування державної стратегії інвестиційного забезпечення розвитку системи освіти впродовж усього життя для регіонів України(Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2017) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana MykolaivnaВ роботі проведено кластерний аналіз регіонів України за ознаками попередньо розрахованих показників індексу регіонального розвитку системи освіти впродовж усього життя, обсягів її бюджетного та позабюджетного фінансового забезпечення та рівня ефективності партисипативного фінансового забезпечення розвитку системи освіти впродовж усього життя. Це дозволило виділити три кластери та сформувати для кожного із них основні положення державної стратегії інвестиційного забезпечення розвитку системи освіти впродовж усього життя з виділенням трьох напрямків: стратегію ініціалізації, стратегію інституціоналізації та стратегію випереджаючих інновацій.Item Особливості державного регулювання галузі освіти в контексті формування соціальної держави(Економічний аналіз, 2018) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, TetyanaУ сучасних умовах господарювання відбувається трансформація пріоритету розвитку країни лише з економічного на додатково соціальний, що пов’язано з існуючою у світі концепцією соціальної держави. Освіта як важливий соціальний інститут також підпадає під вплив цих змін, що зумовлює подальше дослідження в контексті її державного регулювання. Мета – визначення особливостей державного регулювання галузі освіти в контексті формування соціальної держави. Для досягнення поставленої мети використано наступні загальнонаукові та спеціальні методи: індукцію та дедукцію, логічне узагальнення, аналіз і синтез, порівняння, групування. Досліджено сутність концепції соціальної держави та зв'язок її з інститутом освіти, розглянуто її історичне становлення, основні принципи та функції. Охарактеризовано основні моделі соціальної держави та сучасний стан її розвитку з урахуванням освітньої компоненти.Item Теоретичні основи фінансової політики держави в галузі освіти та її складових(Сумський держвний університет, 2017) Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana Mykolayivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna SerhiivnaНа сьогоднішній день жоден сектор господарювання в країні не може ефективно функціонувати без належного забезпечення фінансовими ресурсами, врегульованого на рівні державної політики. Освітня система не є виключенням, адже від того, як розподілені різного характеру кошти, залежить розвиток та діяльність освітніх установ та провайдерів. Враховуючи, що знання або інтелектуальний ресурс та їх розвиток і застосування в економіці знань набувають все більшого значення для соціально-економічного розвитку як на мікро-, так і на макрорівнях, підтверджується актуальність даної теми дослідження. В роботі було ґрунтовно досліджено узагальнюючу сутність державної фінансової політики на основі аналізу наукових праць численних науковців, виділено основні підходи до встановлення суб’єкту та об’єкту фінансової політики та досліджено їх суть. Окремо розглянуто основні складові фінансової політики за різними ознаками та встановлено місце в них галузі освіти, її основні завдання та принципи. Автори в даній статті аналізують основні підходи науковців щодо сутності фінансового механізму як засобу реалізації фінансової політики, та основні його складові, в тому числі фінансове забезпечення. Додатково було розглянуто основні форми фінансового забезпечення галузі освіти, що формує базу для подальших досліджень у цій сфері.Item The European Union experience regarding the education policy for intercultural city development(Сумський держвний університет, 2019) Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Зайчик, К.O.; Зайчик, Е.O.; Zaichyk, K.OThe article analyzes the trends of the European Union's education policy in the field of intercultural dialogue and intercultural development. The chronology of the intercultural education, the transformation of the terms interculturalism is presented, the main legislative acts of the Council of Europe, European conventions, UNESCO documents are analyzed. The basic principles of intercultural education, which form the basis for the development of appropriate education policies, are summarized. The paper proposes the next stage of the interculturalism evolution – the intercultural cities network movement. Sumy city has joined the network but there is a new stage of intercultural education is needed.Item Intercultural development of European cities: educational and financial and economic challenges(Чернігіський національний технічний університет, 2019) Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Пономаренко, Оксана Сергіївна; Пономаренко, Оксана Сергеевна; Ponomarenko, Oksana SerhiivnaУ статті досліджено, як європейські міста, вирішуючи проблеми міграції, біженців та вимушених переселенців, скоординували вектор свого розвитку в напрямку інтеркультурності. Програма Інтеркультурного розвитку міст Ради Європи спрямована интеркультурность; индекс интеркультурности; территориальная община; образование; социально-экономическое развитие городана вивчення потенціалу інтеркультурного підходу до інтеграції громади з культурно різноманітним населенням. У статті досліджено зміст поняття інтеркультурне місто. Розглянуто інтеркультурний індекс як інструмент порівняльного аналізу. Визначено основні передумови входження міст до мережі інтеркультурних міст. Досліджено географічне поширення мережі інтеркультурних міст, передусім у країнах, де проблема етнокультурного розмаїття стоїть особливо гостро. На прикладі двох міст України представлено, як проводиться оцінювання функцій міст, використовуючи інструментарій інтеркультурних лінз та як визначаються пріоритети інтеркультурних стратегій. Представлено обґрунтування взаємозв’язу освітньої та економічної складової інтеркультурного розвитку міст.