Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 79
  • Item
    Тенденції маркетингу в просуванні проєктів у сфері зеленої енергетики: досвід країн ЄС та перспективи для України
    (Яроченко Я.В., 2025) Шепілов, Д.О.; Летуновська, Наталія Євгенівна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna
    Перехід на відновлювані джерела енергії має вирішальне значення для енергетичної стійкості України в умовах постійних військових загроз. Це дослідження розглядає маркетингові інструменти України для просування зеленої енергетики, спираючись на досвід ЄС. Дослідження підкреслює роль цифрового маркетингу, залучення споживачів та політичної підтримки у сприянні впровадженню відновлюваної енергетики. Результати підкреслюють необхідність прозорої комунікації, інвестиційних стимулів та освітніх ініціатив для підвищення довіри громадськості та зростання ринку в умовах повоєнного енергетичного переходу.
  • Item
    Вплив криз на стратегії взаємовідносин з клієнтами підприємств малого та середнього бізнесу
    (Львівський торговельно-економічний університет, 2025) Макерська, Вікторія Олегівна; Makerska, Viktoriia Olehivna; Летуновська, Наталія Євгенівна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna
    Малі та середні підприємства відіграють значну роль в економіці країни. Кризи, такі як пандемії та війна в Україні, значно вплинули на бізнес-процеси та комунікації в діяльності МСП. Вони особливо вразливі до криз, оскільки вони часто мають обмежені ресурси та меншу стійкість, ніж великі компанії. Тому є необхідність в розробленні нових підходів, які враховують специфіку кризових ситуацій. Метою роботи є виділити основні складові адаптації та відновлення у МСП. Завданнями роботи є: визначити позитивні та негативні аспекти в діяльності МСП в результаті пандемії, дослідити вплив COVID-19 та війни на стратегії взаємодії з клієнтами в МСП, виокремити основні складові адаптації та відновлення у МСП. Пандемія COVID-19 мала позитивний (цифровізація, віддалена робота, гнучкість, нові ринки) та негативний вплив (зниження попиту, фінансова нестабільність, збої в ланцюгах поставок, втрата людського капіталу) на МСП. В результаті COVID-19 відбулися перехід на дистанційну роботу, цифровізація бізнес-процесів, зміни в комунікаціях з клієнтами, адаптація до змін, посилилися безпека та кіберзахист, зміни в споживацькій поведінці. В результаті війни актуальними стали питання безпеки даних, відбуваються перебої в роботі, міграція та релокація підприємств, зміни в психологічному стані співробітників. Основними складовими адаптації та відновлення у МСП є: нові інструменти та технології (месенджери та соціальні мережі Telegram, Viber, Facebook, Instagram, автоматизовані чат-боти, CRM-системи, відеозв’язок з допомогою Zoom, Google Meet та інших платформ для відеоконференцій), навчання та розвиток (цифрові навички, адаптація до нових реалій, кризовий менеджмент, комунікація в умовах кризи), стратегії виживання та зростання (переорієнтація бізнесу, пошук нових ринків, гнучке ціноутворення та акції, партнерство та кооперація, волонтерство та соціальна відповідальність). Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що доцільно впроваджувати стратегії відновлення та адаптації. Результати даного дослідження можуть бути корисними власникам МСП та дослідникам, що вивчають особливості малого та середнього бізнесу.
  • Item
    Маркетингове ціноутворення у системі планування бізнес-стратегії взаємовідносин з клієнтами малих та середніх підприємств
    (ФОП Кошовий Богдан-Петро Олегович, 2025) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Луценко, І.В.; Летуновська, Наталія Євгенівна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna; Макерська, Вікторія Олегівна; Makerska, Viktoriia Olehivna
    Актуальність дослідження пов'язана з тим, що у сучасних ринкових умовах виникають складнощі у процесі встановлення ціни через швидкі зміни ринкових умов, ризики спричинені воєнними діями, посилення конкуренції, зростання значення споживчої цінності товарів і послуг та необхідність інтеграції новітніх технологій у процес прийняття рішень. Водночас підприємства стикаються з високим рівнем конкуренції, що нерідко змушує їх вдаватися до цінових війн. Існує велика кількість стратегій ціноутворення, проте відсутність чіткої їх систематизації значно ускладнює процес вибору та застосування залежно від галузі, умов ринку чи специфіки діяльності підприємства та з урахуванням переваг та недоліків. Метою роботи є систематизація основних стратегій ціноутворення (ціноутворення на основі конкуренції, витратне, динамічне, високих – низьких цін, проникнення, скімінгу, психологічне та географічне ціноутворення) в розрізі факторів та розміру підприємства (малі та середні). Методологія дослідження базується на використанні комплексного підходу, що охоплює системний аналіз та порівняльний метод. У результатах роботи виділено стратегії ціноутворення, описано їх сутність, сферу застосування та можливість використання для малих та середніх підприємств. Розкрито особливості моделей ціноутворення (freemium, пакетного, преміального, проектного та погодинного ціноутворення) та в розрізі сфер застосування та розміру підприємств. Вибір стратегії ціноутворення залежить від факторів: попит на продукт чи послугу, рівень конкуренції, собівартість, особливо для галузей із високими виробничими витратами, особливості поведінки споживачів та цілі компанії. Узгоджено стратегії з факторами ціноутворення (конкуренти, попит, поведінка споживачів, витрати, цілі) та розміром бізнесу (малі та середні підприємства). У висновках підкреслено значення гнучкості та інновацій у сучасних підходах до ціноутворення для забезпечення сталого розвитку бізнесу. Результати даної роботи можуть бути корисними маркетологам та власникам бізнесу, перед якими стоять задачі щодо встановлення ціни.
  • Item
    Визначення оптимальних параметрів національної системи управління відходами на базі використання кластерного аналізу
    (ТОВ «ДКС Центр», 2024) Росохата, Анна Сергіївна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Летуновська, Наталія Євгенівна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna; Матвєєва, Юлія Анатоліївна; Matvieieva, Yuliia Anatoliivna; Панасюк, Олександр Михайлович; Panasiuk, Oleksandr Mykhailovych
    Метою статті є дослідження теоретичних та практичних аспектів оптимізації управління відходами в контексті післявоєнного відновлення енергетичної інфраструктури України з урахуванням здоров’я населення, екологічних, інвестиційних та податкових аспектів. У процесі дослідження були виконані такі завдання: оцінка збитків від воєнних дій на енергетичну інфраструктуру; аналіз напрямків оптимізації управління відходами з фокусом на здоров’я населення, екологічні наслідки, інвестиційні можливості та податкові механізми; кластеризація регіонів України для визначення пріоритетів у сфері управління відходами; обґрунтування шляхів покращення управління відходами в рамках післявоєнного відновлення енергетики України.
  • Item
    Аналіз інтегрального індексу рівня капіталізації банків
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024) Єфіменко, Аліна Юріївна; Yefimenko, Alina Yuriivna; Летуновська, Наталія Євгенівна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna
    Достатній рівень капіталізації є запорукою фінансової стійкості банку та фінансової безпеки країни в цілому, особливо з точки зору обсягу та якості капіталу, яким він володіє для покриття потенційних збитків. Рівень капіталізації банку оцінюється за допомогою різних показників і коефіцієнтів, які часто регулюються фінансовими органами, але насьогодні відсутня єдина методика розрахунку та аналізу зазначеного показника. Метою статті є аналіз інтегрального індексу рівня капіталізації банків. Розрахунок проводиться на основі статистичної звітності 34 європейських країн з 2010 по 2020 роки. Охарактеризовано основні прямі та опосередковані індикатори впливу на рівень капіталізації банків, серед яких: рентабельність власного капіталу, відношення капіталу до активів, відношення регулятивного капіталу до активів зважених на ризик — прямі, та рентабельність активів, рівень непрацюючих кредитів, кількість відділень банків, відношення витрат до доходів банків, відношення банківських депозитів до ВВП — опосередковані фактори впливу. У ході проведення дослідження були використані такі інструменти: методи групування, порівняння та узагальнення, аналізу, метод головних компонент для відбору статистично значущих показників формування рівня капіталізації банків, розрахунок інтегральних індексів та аналіз часових рядів при визначенні тенденцій інтегрального індексу. За допомогою методу головних компонент було відібрано статистично значущі показники рівня капіталізації банків, серед яких: рівень непрацюючих кредитів, рентабельність активів та рентабельність власного капіталу. Ці індикатори були використані для розрахунку інтегрального індексу рівня капіталізації банків європейських країн. На основі інтегрального показника виділено провідні країни у 2010, 2015, 2020 та 2021 роках (постризові та адаптивні до економічних турбулентностей періоди), серед яких: Ірландія (2010) та Фінляндія (2015, 2020 роки). Розглянуто тенденції коливань розрахованого індексу. Визначено схему впливу якості кредитування на якість активів та нерозподілений прибуток, що впливає на рівень капіталізації банку. Виявлено, що при збільшенні рівня непрацюючих кредитів зменшується рентабельність активів та рентабельність власного капіталу банку. Отримані результати можуть бути використані державними органами при плануванні фінансової політики, національними банками при визначенні напрямів та інструментів забезпечення достатнього рівня капіталізації банків, комерційними банками при розробці ресурсних політик та забезпеченні достатності обсягу капіталу.
  • Item
    Дослідження системи медико-соціального забезпечення України шляхом моделювання MAR-Spline
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Каща, Марія Олексіївна; Kashcha, Mariia Oleksiivna; Летуновська, Наталія Євгенівна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna; Чугаєва, О.В.; Клюєва, Н.В.
    Медико-соціальна сфера в Україні знаходиться у стадії трансформації, при чому під дією дестабілізувальних факторів: пандемія, військові дії тощо. Фактори, за допомогою яких можна позитивно пливати на медичну систему є загальновідомими, проте пошук нових, нетривіальних механізмів, як стабілізуючих, так і превентивних залишаються актуальними. Метою дослідження є розроблення превентивних та стабілізуючих економічних, фінансово-бюджетних, інституційно-політичних механізмів для переходу системи медико-соціального забезпечення населення України до оптимального формату. Об`єктом дослідження є Україна. Статистичною базою дослідження обрано 2013–2021 рр. для мінімізації впливу на результати пандемії Covid-19. Дослідження викладено в такій логічній послідовності: 1) сформовано статистичну базу дослідження із 12 можливих економічних, фінансово-бюджетних, інституційно-політичних факторів; 2) проведено відбір релевантних показників шляхом поєднання алгоритму перевірки на мультиколінеарність Ферарра-Глобера та побудови карти Парето; 3) проведено моделювання шляхом застосування лінійної регресії; 4) удосконалено модель для отримання більш якісних результатів із застосуванням технології MAR-spline. Результати проведеного дослідження підтвердили гіпотезу, що дійсно є вплив економічних, фінансово-бюджетних, інституційно-політичних факторів на медико-соціальну сферу. Зокрема, найбільш впливають політичний – рівень корупції в країні, економічний – безробіття та фінансовий – державний борг.
  • Item
    Маркетинг у сфері медицини: трансформації каналів комунікацій із пацієнтами під впливом пандемії COVID-19
    (Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2023) Летуновська, Наталія Євгенівна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna; Зябіна, Євгенія Анатоліївна; Ziabina, Yevheniia Anatoliivna; Малик, Р.А.
    У статті піднімається питання трансформаційних процесів у галузі медицини, які відбулися під впливом пандемії коронавірусу 2020–2022 рр. На сьогодні актуалізоване питання зростаючих очікувань пацієнтів щодо якості надання медичних послуг закладами охорони здоров’я України. Для підвищення якості надання послуг медичними закладами авторами пропонуються стратегії та методи маркетингу як важливі складові конкурентної боротьби на медичному ринку. Досліджено сутність та основні аспекти щодо використання офлайн та онлайн-інструментарію маркетингу в сфері медицини. Детально проаналізовано процес здійснення маркетингової діяльності закладами охорони здоров’я. Визначений перелік інструментів маркетингу, які стали найбільш затребуваними на ринку та які в умовах дії дестабілізувальних факторів спроможні зрівняти ефективність їх використання як для задоволення потреб медичних закладів, так і інтересів пацієнтів цих закладів.
  • Item
    Результати впливу пандемії COVID-19 на комплекс маркетингу книговидавничого бізнесу в Україні
    (Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана, 2023) Летуновська, Наталія Євгенівна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna; Храмова, К.О.
    У тезах дослідження питання впливу пандемії COVID-19 на формування комплексу маркетингу представників книжкового бізнесу в Україні. Зокрема, проаналізовано зміну попиту на літературу різного жанру, а також тренд зростання популярності на формат електронних книг. Досліджені зміни в сфері просування книг, зокрема приділена увага диджитал-інструметарію просування.
  • Item
    Поведінка споживачів у цифровому середовищі під впливом пандемії COVID-19: важливість фактору здоров’я та транспарентності бізнесу
    (Західноукраїнський національний університет, 2021) Росохата, Анна Сергіївна; Росохатая, Анна Сергеевна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Летуновська, Наталія Євгенівна; Летуновская, Наталия Евгеньевна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna; Макерська, Вікторія Олегівна; Макерская, Виктория Олеговна; Makerska, Viktoriia Olehivna; Кропива, Вячеслав Вікторович; Кропива, Вячеслав Викторович; Kropyva, Viacheslav Viktorovych
    Актуальність роботи. З початком карантину можемо спостерігати зміни поведінки споживачів в умовах пандемії, яка полягала у зростанні паніки або свідомої поведінки. Відповідно вивчення поведінки споживачів в умовах COVID19 є актуальною і своєчасною. Метою даної роботи виступає дослідження зміни поведінки споживачів у цифровому середовищі під впливом подій, викликаних COVID19. Завдання роботи. Для досягнення мети у даній роботі повинні бути виконані такі завдання: - дослідження основних тенденцій споживчої поведінки; - вивчення етапів переходу та орієнтації на цифрове середовище; - аналіз статистики з цих питань у світі; - визначення основних трендів 2020 року в інтернет-маркетингу; - формування рекомендацій для розробки майбутніх маркетингових стратегій у цифровому середовищі. При написанні роботи використовувалися такі методи дослідження: фундаментальні положення економічної теорії, сучасні концепції маркетингу, наукові праці вітчизняних та зарубіжних фахівців. Теоретико - методологічною основою даного дослідження стали загальнонаукові методи наукового пізнання: теоретичного узагальнення, систематизації, аналізу та синтезу. Загальна характеристика роботи. Робота складається із вступу, трьох розділів, висновку і переліку використаних джерел. Загальний її обсяг становить 20 сторінок, у тому числі 2 таблиці, 6 рисунків, список літератури з 20 джерел.
  • Item
    Індикатори прояву наслідків COVID-19 в регіоні
    (Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», 2022) Летуновська, Наталія Євгенівна; Летуновская, Наталия Евгеньевна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna
    У тезах COVID-19 розглядають як вирішальний фактор, який дав змогу національним економікам практично кожної країни світу зрозуміти, що в перспективі для вдалої протидії та нівелювання ризиків, пов’язаних з поширенням хвороб, необхідно координувати зусилля у різних сферах життєдіяльності суспільства. Наводяться приклади індикаторів прояву наслідків коронавірусної пандемії в соціально-економічних сферах.