Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 10
  • Item
    Реформування системи освіти для запобігання трудовій міграції
    (Сумський державний університет, 2021) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Артюхов, Артем Євгенович; Артюхов, Артем Евгеньевич; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Височина, Аліна Володимирівна; Высочина, Алина Владимировна; Vysochyna, Alina Volodymyrivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Діденко, Ірина Вікторівна; Диденко, Ирина Викторовна; Didenko, Iryna Viktorivna; Дейнека, Ольга Валеріївна; Дейнека, Ольга Валерьевна; Deineka, Olha Valeriivna; Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych; Криклій, Олена Анатоліївна; Криклий, Елена Анатольевна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Люта, Ольга Василівна; Лютая, Ольга Васильевна; Liuta, Olha Vasylivna; Самусевич, Ярина Валентинівна; Самусевич, Ярина Валентиновна; Samusevych, Yaryna Valentynivna; Аніщенко, О.В.; Прийма, С.М.; Захарченко, В.М.; Маслак, О. І.; Гришко, Н.Є.; Яковенко, Я.Ю.; Лівенцова, К.В.; Цвірко, О.О.
    У монографії наведено теоретико-методологічні й прикладні підходи щодо реформування системи освіти, вдосконалення діяльності провайдерів освітніх послуг з урахуванням вимог сучасного ринку праці, а також механізмів зменшення міжнародних міграційних потоків. У виданні розглянуто питання підвищення внутрішнього та зовнішнього оцінювання освітніх програм як інструменту підвищення конкурентоспроможності закладів освіти. Особливу увагу приділено визначенню результатів неформального й інформального навчання як освітніми установами, так і незалежними інституціями. У роботі запропоновано методичний підхід до мапування зон компліментарності стейкхолдерів в умовах реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції.
  • Item
    Economic Inequality - Trends, Traps and Trade-offs
    (River Publishers, 2021) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Бхандарі, Медані Прасад; Бхандари, Медани Прасад; Bkhandari, Medani Prasad; Man, B.Bk; Polumiienko, S.; Zharova, L.; Eremeeva, N.; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Пахненко, Олена Михайлівна; Пахненко, Елена Михайловна; Pakhnenko, Olena Mykhailivna; Рубанов, Павло Миколайович; Рубанов, Павел Николаевич; Rubanov, Pavlo Mykolaiovych; Sanchez, C.; Хлобистов, Євген Володимирович; Хлобыстов, Евгений Владимирович; Khlobystov, Yevhen Volodymyrovych; Horoshkova, L.; Atisa, G.; Матвєєва, Юлiя Тагiбекiвна; Матвеева, Юлия Тагибековна; Matvieieva, Yuliia Tahibekivna; Опанасюк, Юлія Анатоліївна; Опанасюк, Юлия Анатольевна; Opanasiuk, Yuliia Anatoliivna; Павленко, Олена Олексіївна; Павленко, Елена Алексеевна; Pavlenko, Olena Oleksiivna; Мирошниченко, Юлія Олександрівна; Мирошниченко, Юлия Александровна; Myroshnychenko, Yuliia Oleksandrivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Пономаренко, Оксана Сергіївна; Пономаренко, Оксана Сергеевна; Ponomarenko, Oksana Serhiivna; Bkhandari, P.
    У книзі «Економічна нерівність - тенденції, пастки та компроміси» представлені невивчені питання економічної нерівності, включаючи тематичні дослідження різних країн. Нерівність є хронічним фактором розколу суспільства. Загальновідомо, що нерівність (наприклад, економічна, соціальна, культурна, релігійна, географічна тощо) була повсюдною в людському суспільстві. Нерівність може бути виявлена ​​в кожній родині, кожній громаді та кожній нації, а отже, і в усьому світі. Нерівність є основною причиною політичної, економічної, соціальної нестабільності та породжує кризи та конфлікти всередині суспільства. Основною причиною нерівності є нерівний, нерівномірний, упереджений, орієнтований на владу розподіл людських економічних, соціальних, політичних, культурних і духовних потреб людини. У редакційній книзі розглядаються основні параметри соціально-економічних проблем нерівності та зосереджується на ключових економічних проблемах нерівності, а саме: розподіл доходу та багатства, справедливість і рівність результатів та рівність можливостей. Економічна нерівність вимірюється багатством, диспропорціями доходів у розподілі та моделях споживання в конкретній місцевості. Здебільшого нерівність вимірюється за допомогою різних статистичних інструментів, включаючи коефіцієнт Джіні, індекс людського розвитку, скоригований на нерівність, співвідношення 20:20, коефіцієнт Пальми, індекс Гувера, оцінка Галта, коефіцієнт варіації, індекс Тейла, частка заробітної плати тощо. Однак не всі доходи можна виміряти за допомогою цих інструментів. Використовуючи тематичні дослідження, ця книга заохочує нас переглянути економічний розвиток через призму зростання нерівності та диспропорції. Економічне зростання саме по собі є непропорційним, і зусилля вчених, практиків і політиків мають бути спрямовані на розширення прав і можливостей маргіналізованих верств суспільства таким чином, щоб «ніхто не мав залишатися позаду» (гасло ООН). Основні виклики та фокус кожного розділу різні, але в поєднанні вони дають комплексне розуміння явища економічних аспектів нерівності. Ця книга буде корисна політикам, соціальним та екологічним активістам, агенціям, освітянам і практикам у сфері економічної нерівності. Методологія дослідження може бути відтворена та використана майбутніми дослідниками у цій галузі.
  • Item
    Digital inclusion of population: economic, social, educational determinants in the COVID-19 era
    (Centre of Sociological Research, 2021) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Криклій, Олена Анатоліївна; Криклий, Елена Анатольевна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych
    The study develops a conceptual framework for establishing patterns of dependence of the level of digital inclusion of the population on the most relevant determinants, considering the type of digital divide in a pandemic crisis. In the research solution of the following tasks: have been formed the digital inclusion concept and defined its features as the object of estimation; have been improved the methodological basis for determining the determinants of digital inclusion as the reasons that determine its actual level and trends; have been deepened the theoretical foundations of defining concurrent relationships in the chain “digital gaps – education – digital inclusion”; have been determined the features of the impact of the COVID-19 coronavirus pandemic on the digital inclusion of the population; have been analyzed the digital inclusion of the population at the global level (digital gaps between regions and countries) and digital gaps between individual strata of citizens within the country); have been assessed the needs for civic education online and identify current needs for civic education in this format, considering barriers to its development.
  • Item
    Інвестиції в розвиток системи освіти впродовж усього життя як дієвий фактор соціально-економічного розвитку
    (Державний вищий навчальний заклад "Університет банківської справи", 2017) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna
    В даній роботі відбувається аналіз наявних вітчизняних та зарубіжних праць науковців щодо існування різних форм зв'язку між фінансуванням системи освіти впродовж життя та індикаторами соціально-економічного розвитку. На основі цього висувається ряд гіпотез, які перевіряються за допомогою інструментів кореляційно-регресійного аналізу для України. Це дозволяє підтвердити значимість сукупного фінансування системи освіти впродовж усього життя для соціального і економічного розвитку країни в цілому.
  • Item
    The European Union experience regarding the education policy for intercultural city development
    (Сумський держвний університет, 2019) Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Зайчик, К.O.; Зайчик, Е.O.; Zaichyk, K.O
    The article analyzes the trends of the European Union's education policy in the field of intercultural dialogue and intercultural development. The chronology of the intercultural education, the transformation of the terms interculturalism is presented, the main legislative acts of the Council of Europe, European conventions, UNESCO documents are analyzed. The basic principles of intercultural education, which form the basis for the development of appropriate education policies, are summarized. The paper proposes the next stage of the interculturalism evolution – the intercultural cities network movement. Sumy city has joined the network but there is a new stage of intercultural education is needed.
  • Item
    Intercultural development of European cities: educational and financial and economic challenges
    (Чернігіський національний технічний університет, 2019) Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Пономаренко, Оксана Сергіївна; Пономаренко, Оксана Сергеевна; Ponomarenko, Oksana Serhiivna
    У статті досліджено, як європейські міста, вирішуючи проблеми міграції, біженців та вимушених переселенців, скоординували вектор свого розвитку в напрямку інтеркультурності. Програма Інтеркультурного розвитку міст Ради Європи спрямована интеркультурность; индекс интеркультурности; территориальная община; образование; социально-экономическое развитие городана вивчення потенціалу інтеркультурного підходу до інтеграції громади з культурно різноманітним населенням. У статті досліджено зміст поняття інтеркультурне місто. Розглянуто інтеркультурний індекс як інструмент порівняльного аналізу. Визначено основні передумови входження міст до мережі інтеркультурних міст. Досліджено географічне поширення мережі інтеркультурних міст, передусім у країнах, де проблема етнокультурного розмаїття стоїть особливо гостро. На прикладі двох міст України представлено, як проводиться оцінювання функцій міст, використовуючи інструментарій інтеркультурних лінз та як визначаються пріоритети інтеркультурних стратегій. Представлено обґрунтування взаємозв’язу освітньої та економічної складової інтеркультурного розвитку міст.
  • Item
    European trends of the intercultural education policy
    (Сумський держвний університет, 2018) Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana; Котенко, С.І.; Котенко, С.И.; Kotenko, S.I.; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych
    The article deals with the concepts of multiculturalism, interculturalism, analyzes scientific concepts regarding the development of intercultural education in European countries. The intercultural education features, the intercultural policy objectives, examples of European experience in this field and its main trends are described in detail.
  • Item
    The issues of the city development strategy design basing on the European intercultural educational policy
    (Сумський держвний університет, 2018) Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana Mykolayivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Замора, Оксана Михайлівна; Замора, Оксана Михайловна; Zamora, Oksana Mykhailivna
    У статті розглянуто досвід та проаналізовано засади європейської інтеркультурної концепції та політики, зокрема в сегменті освіти, та її вплив на місцевий розвиток. Також досліджено потенційні напрямки стратегування окремо взятого міста Суми з точки зору відповідності цим засадам та їх вплив на місцевий розвиток. Превенція радикалізації та посилення економічного потенціалу через інтеркультурну освітню політику є надзвичайно актуальною для пограничної Сумської області в умовах довгострокового військового конфлікту. Приєднання українського міста Суми в 2016 році до Меморандуму Національної Мережі Інтеркультурних Міст України вимагає змін в стратегічних поглядах на майбутнє, зокрема, в рамках нової стратегії розвитку міста, що повинна бути розроблена в 2019 році.
  • Item
    Intercultural education policy for youth: European principles of implementation and opportunities for financing in Ukraine
    (Чернігівський національний технологічний університет, 2019) Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Dmytrenko, I.M.
    Протягом останніх декількох десятиліть інтеркультурна складова відігравала ключову роль в освітній політиці та практиках як у країнах Європи, так і на міжнародному рівні. Ця стаття є вступом до дослідження принципів та цілей інтеркультурної освіти, а також визначає підходи до фінансування такої освіти в Україні. Обґрунтовується необхідність фінансового забезпечення реалізації інтеркультурної освітньої політики, зокрема інтеркультурного діалогу як одного з її інструментів, що сприятиме створенню сприятливого клімату для життя в місцевих спільнотах.
  • Item
    Місцевий розвиток за участі громади
    (Університетська книга, 2013) Петрушенко, Юрій Миколайович; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Петрушенко, Юрий Николаевич; Реміга, О.; Абрамов, Л.К.; Азарова, Т.В.; Лепський, М.А.; Ротарєва, І.В.; Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Сах, Дж.; Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Дегтярьова, Ірина Борисівна; Дегтярева, Ирина Борисовна; Dehtiarova, Iryna Borysivna; Бурлакова, Ірина Михайлівна; Бурлакова, Ирина Михайловна; Burlakova, Iryna Mykhailivna; Мельник, О.І.; Авдасьов, В.М.; Ковальов, Богдан Леонідович; Ковалев, Богдан Леонидович; Kovalov, Bohdan Leonidovych; Мелеганич, Г.І.; Романік, К.; Скалій, І.М.; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Костюченко, Надія Миколаївна; Костюченко, Надежда Николаевна; Kostiuchenko, Nadiia Mykolaivna; Хуткий, Д.О.; Монастирський, Г.Л.
    У монографії викладено теоретичні та методологічні засади мотивації сталого місцевого розвитку, орієнтованого на громаду.