Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 55
  • Item
    Cross-country analysis of competiveness towards innovation potential assessment for industrials
    (USA group, 2022) Таранюк, Леонід Миколайович; Таранюк, Леонид Николаевич; Taraniuk, Leonid Mykolaiovych; Таранюк, Каріна Вікторівна; Таранюк, Карина Викторовна; Taraniuk, Karina Viktorivna; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Kotenko, S.; Qiu, Hongzhou; Awujola, A.
    Звіт про глобальну конкурентоспроможність розкриває міжрегіональні та міжкраїнові відмінності, а інноваційний розвиток промислових підприємств показує, наскільки важко побудувати та підтримувати конкурентоспроможність на високому рівні та нарощувати інноваційний потенціал. Бібліометричний аналіз довів різноманітність досліджень у цій галузі та тенденцію до зростання виробництва паперу. Нерозуміння зв’язку між різними рівнями конкурентоспроможності та необхідністю моніторингу та прогнозування інноваційного розвитку зумовило потребу міжнародного порівняльного аналізу інноваційного потенціалу промисловості. Запропонована методологія являє собою семиступеневий алгоритм оцінки інноваційного потенціалу, заснований на існуючій методології GCI, модифікованої для виявлення відмінностей та тенденцій інноваційного розвитку окремих галузей. Рейтинг було проведено для основних промислових країн, щоб виявити прогалини в інноваційній діяльності та розробити стратегії наздоганяння. Ключові слова: аналіз, субіндекс, конкурентоспроможність, галузі промисловості, машинобудування, міжкраїновий аналіз, бібліометричний аналіз, інноваційний потенціал.
  • Item
    Реформування системи освіти для запобігання трудовій міграції
    (Сумський державний університет, 2021) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Артюхов, Артем Євгенович; Артюхов, Артем Евгеньевич; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Височина, Аліна Володимирівна; Высочина, Алина Владимировна; Vysochyna, Alina Volodymyrivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Діденко, Ірина Вікторівна; Диденко, Ирина Викторовна; Didenko, Iryna Viktorivna; Дейнека, Ольга Валеріївна; Дейнека, Ольга Валерьевна; Deineka, Olha Valeriivna; Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych; Криклій, Олена Анатоліївна; Криклий, Елена Анатольевна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Люта, Ольга Василівна; Лютая, Ольга Васильевна; Liuta, Olha Vasylivna; Самусевич, Ярина Валентинівна; Самусевич, Ярина Валентиновна; Samusevych, Yaryna Valentynivna; Аніщенко, О.В.; Прийма, С.М.; Захарченко, В.М.; Маслак, О. І.; Гришко, Н.Є.; Яковенко, Я.Ю.; Лівенцова, К.В.; Цвірко, О.О.
    У монографії наведено теоретико-методологічні й прикладні підходи щодо реформування системи освіти, вдосконалення діяльності провайдерів освітніх послуг з урахуванням вимог сучасного ринку праці, а також механізмів зменшення міжнародних міграційних потоків. У виданні розглянуто питання підвищення внутрішнього та зовнішнього оцінювання освітніх програм як інструменту підвищення конкурентоспроможності закладів освіти. Особливу увагу приділено визначенню результатів неформального й інформального навчання як освітніми установами, так і незалежними інституціями. У роботі запропоновано методичний підхід до мапування зон компліментарності стейкхолдерів в умовах реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції.
  • Item
    Реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції: в пошуках найкращих кейсів
    (Видавничий дім «Гельветика», 2021) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Опанасюк, Юлія Анатоліївна; Опанасюк, Юлия Анатольевна; Opanasiuk, Yuliia Anatoliivna; Давліканова, О.Б.
    Зміни у соціально-економічних процесах України, вимоги щодо інтеграції в європейський освітній простір та низька конкурентоспроможність виробництв приводять до появи низки пріоритетних завдань, таких як реформування освіти та формування освітньої політики, яка би була сполучна із політикою економічного розвитку, соціального захисту, зайнятості у сталому контексті. При цьому важливо залучати до розроблення, управління та моніторингу освітніх програм соціальних партнерів, серед яких ключова роль належить роботодавцям, аби уникнути в майбутньому небажаної міграції населення внаслідок втрати ними кваліфікації через працевлаштування не за спеціальністю, наприклад. Дослідження спрямовано на пошук найкращих практик у реформуванні системі освіти, які дають змогу зменшити розрив між очікуваннями роботодавців та кваліфікаціями випускників і, як наслідок, позитивно вплинути на зменшення трудової міграції. У процесі дослідження виявлено, що еталонний патерн упровадження дуальної освіти сформувався в Німеччині. У статті наведено основні моменти поширення сталих принципів німецького патерну в країнах світу.
  • Item
    The impact of state regulation in a sphere of education on sustainable development of national economy.
    (Problems and Perspectives in Management, 2020) Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana; Мішеніна, Галина Анатоліївна; Мишенина, Галина Анатольевна; Mishenina, Halyna Anatoliivna; Геєць, І.О.
    Education is a core element of the Sustainable Development Concept. It is not only because of the declaration of SDG 4 within the 2030 Agenda but also its embeddedness in other goals, targets, and indicators. Thus, the study aims to generalize approaches to define the relationship between the efficiency of the strategy of sustainable devel opment of the national economy and state regulation of education. The research is accomplished for 14 Central and Eastern European countries (2006–2016) using the combination of principal components method and parametric method of stochastic frontier analysis in the software package STATA 11 and FRONTIER 4.1. As a result, the empirical proofs of the strong and adequate link between the efficiency of the sus tainable development strategy of the national economy and state regulation of educa tion are identified. The technical efficiency indexes were also calculated that allowed forming three clusters for Central and Eastern European countries distributed by the level of state regulation of education and efficiency of sustainable development strategy implementation. It helps to distinguish the main measures to reform the state regula tion of education in Ukraine considering the experience of Slovenia, Poland, the Czech Republic, countries that proved to be the leaders in a sphere of sustainable develop ment strategy implementation. The recommendations for further improvements in educational policies were defined. For instance, effective and sustainable state regula tion of education should focus on decentralizing education, developing private-public partnerships, stimulating adult education development, etc.
  • Item
    Reforming the education system to prevent labor migration
    (LLC “СPС “Business Perspectives”, 2020) Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Котенко, С.І.; Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Джа, Діпра
    The world economy is in an unprecedented situation, caused by the COVID-19 pandemic and the health care crisis. It’s currently difficult to predict all the con sequences, but there are undoubtful changes in migration flows, unemployment and poverty increase, and their impact on national economies and globally. The paper aimed at analyzing the cases of educational reforms in different countries, revealing new trends in education and learning that may prevent labor migration or mitigate it. To support feasibility of the study, a bibliometric analysis was implemented on the basis of Scopus tools and VOSviewer software. In this paper, the content analysis of several cases in a sphere of educational reform was performed, namely edu cational systems of some EU countries and their former members (UK, France, Finland) as well as the most developed world economies (USA, China, and Japan). The distance learning is considered as fundamentally necessary in today’s condi tions and a milestone of the global educational system development. The paper investigates the essence and distribution of mass online courses as a typical type of distance learning. The case of virtual exchange that was managed and organized by several institutions within the COIL initiative was also analyzed the alternative to traditional learning. The recommendations about the further development of educational systems were made, as well as suggestions about the competitiveness of national economies due to the migration process.
  • Item
    Коопетиція як перспективна форма організаційного розвитку підприємств в Україні
    (Харківський національний аграрний університет ім. В. В. Докучаєва, 2018) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna
    У статті представлена концепція коопетиції як новий тип організаційної динаміки та перспективна форма організаційного розвитку промислових підприємств в Україні. Історично концепція коопетиції сформована на засадах класичної теорії управління та стратегічного управління, які хронологія яких подано в статті. Дослідження спрямовано на з’ясування сутності коопетиції через узагальнення основних її характеристик та знахідок попередніх досліджень. Автором запропоновано новий погляд на трактування сутності коопетиційної взаємодії. Автором виявлено та представлено специфічні риси коопетиції, які будуть слугувати базою для подальшого її впровадження у практику вітчизняних підприємств. В статті розглянуто основні умови переходу до коопетиційної фази як альтернативного сценарію розвитку сучасного промислового підприємства. Коопетиція може бути впроваджено у практику підприємств різних галузей, серед яких є хімічна галузь, машинобудівництво, агропромисловість, авіабудування та інші.
  • Item
    Теоретична модель оцінки готовності підприємства до організаційної трансформації в бік коопетиції
    (Полтавський університет економіки і торгівлі, 2019) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna
    Мета статті полягає у формуванні основних теоретико-методологічних положень моделі оцінки готовності підприємства до коопетиційної фази розвитку. Методика дослідження полягає в аналізі результатів попередніх емпіричних і теоретичних досліджень у сфері стратегії коопетиції, у використанні структурного та системного аналізу, які дозволили виявити й узагальнити характеристики коопетиції. Результати. Дослідження присвячено аналізу коопетиційної взаємодії як нового й перспективного типу організаційної динаміки та альтернативної стратегії розвитку. Узагальнення даних попередніх досліджень дозволило виявити фактори, які обумовлюють готовність підприємства перейти до коопетиції як еволюційної фази в життєвому розвитку підприємства у вигляді моделі, які дозволяють отримати як аналітичні розрахунки, так і графічну інтерпретацію. Практична значущість результатів дослідження. Доведено, що промислові підприємства, за умов упровадження даної стратегії, отримують значні переваги та можливість технологічного розвитку.
  • Item
    Індекс дистанції влади як імпакт-фактор лідерства
    (Сумський державний університет, 2020) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Гура, О.Ю.
    Поточне дослідження спрямовано на встановлення зв’язку між індексом дистанції влади (ІДВ) та типом лідерства. На рівні організації високий рівень індексу свідчить про патерналістський стиль управління. І як наслідок, підлеглі потребують керівника або лідера, тобто ту особу, яка можливо буде задовольняти їх потребу у нерівності. Культуру із низьким рівнем дистанції у владі можна називати ліберальною, в даному суспільстві люди схильні до рівності у правах, і отримують суспільний контроль над розподілом повноважень. Прикладом таких культур можуть слугувати Австрія, Данія. На рівні організації як кейс успішної компанії із низьким індексом влади розглянуто компанію SEMCO.
  • Item
    Коопетиційна взаємодія як напрямок розвитку для підприємств України: сутність та класифікація
    (Сумський національний аграрний університет, 2018) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna
    Стаття присвячена феномену коопетиційної взаємодії, як новому та перспективному напрямку розвитку підприємств різних галузей. В дослідженні узагальнено підходи до класифікації типів коопетиції, яка є досить нова теорія в сфері стратегічного управління, та яка довела свою ефективність для великих корпорацій та малих фірм різних галузей. Представлено авторську класифікацію типів коопетиції та висловлено припущення про еволюційну залежність типів коопетиційних зв’язків. Запропонована типологія дозволить ідентифікувати можливість переходу до коопетиції.
  • Item
    Міжнародне колаборативне онлайн навчання: нова парадигма вищої освіти
    (Національний авіаційний університет, 2020) Красуля, Алла Вікторівна; Красуля, Алла Викторовна; Krasulia, Alla Viktorivna; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna
    У матеріалі схарактеризовано сутність та окреслено організаційно-методичні засади міжнародного колаборативного онлайн навчання, обґрунтовано доцільність застосування принципів дигітальної педагогіки для розвитку міжкультурних фахових компетентностей та формування цифрових навичок, подано приклад ефективного впровадження віртуальної мобільності у Сумському державному університеті у форматі сертифікованих курсів академмобільності за типом "Глобальний віртуальний клас" для студентів та викладачів.