Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
30 results
Search Results
Item Pathways to Enhancing the Efficiency of Business Management Mechanisms in Healthcare(ТОВ "ФІНТЕХАЛЬЯНС", 2025) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Летуновська, Наталія Євгенівна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna; Чванкін, Роман Віталійович; Chvankin, Roman VitaliiovychУ роботі здійснено оцінювання ефективності функціонування обласних центрів служби крові на основі аналізу ключових показників діяльності, що охоплюють економічні, управлінські, інформаційні, технологічні та соціальні аспекти. Метою дослідження є виявлення основних проблем у роботі установ служби крові та розроблення системи заходів для підвищення їхньої ефективності відповідно до сучасних вимог медичної галузі. Розроблені рекомендації сформовано за основними детермінантами ефективного функціонування: управлінською, інформаційною, безпековою та економічною. Окрема увага приділена вдосконаленню бізнес-процесів на всіх етапах роботи центрів служби крові — від заготівлі та обробки до зберігання, карантинізації та розподілу компонентів крові. Вибір і пріоритезація заходів здійснені на основі погодження з основними цільовими аудиторіями, серед яких — нові та постійні донори, медичні установи, а також персонал центрів крові. До процесу розроблення пропозицій було залучено результати компаративного аналізу та досвід країн-лідерів у царині донорства крові. Це дозволило інтегрувати найкращі міжнародні практики в український контекст з урахуванням національних реалій і потреб. Запропоновані заходи спрямовані на розв’язання актуальних проблем у царині кровозабезпечення, підвищення рівня задоволеності потреб населення в компонентах крові, забезпечення їхньої безпеки, доступності та якості. Реалізація зазначених ініціатив сприятиме підвищенню конкурентоспроможності установ служби крові на національно-му ринку медичних послуг і зміцненню довіри з боку стейкхолдерів.Item Trends in healthy food: EU experience for marketers(Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2024) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Belinska, D.O.За даними ВООЗ, 58% населення Східної Європи має надлишкову вагу. З цим погоджуються 50% жителів Східної Європи, що свідчить про високий рівень обізнаності споживачів. Для порівняння, в азіатських країнах лише 29% населення мають надлишкову вагу, 46% згодні з цим, а 54% намагаються схуднути. 58% українців стикаються з проблемою зайвої ваги. З 1990 року цей «нездоровий» показник зріс на 6%. Можна виділити наступні сучасні тенденції здорового харчування: плантарне харчування; функціональне харчування; стійке пакування та місцеве виробництво; інноваційні технології в харчовій промисловості; персоналізоване харчування; зручна та здорова їжа; екоорієнтованість та соціальна відповідальність бізнесу, час для ready-to-cook та ready-to-eat; влаштування сімейних обідів; більше бобових; перехід на інтуїтивне харчування; створення культурного різноманіття в харчуванні; безвідходна кулінарія; читання етикеток; домашнє домогосподарство; вода; корисні жири; адаптогени та їжа, що впливає на гормони і нейромедіатори; зменшення споживання алкоголю; видалення обробленої та рафінованої їжі з технічних карт ресторанів; орієнтир на локальну їжу та продукти за сезоном; продукція дрібних фермерських господарств; перегляд порцій: від кількості – до поживної цінності; помітне виділення вегетаріанських та веган-позицій тощо. Таким чином, ці тенденції безпосередньо впливають на продажі товарних категорій, як на українському ринку, так і на ринках Східної Європи. Це призводить до того, що частка продажів здорових категорій (вода, фрукти, чай, овочі, йогурти та молочні продукти) у Східній Європі зростає швидше, ніж частка продажів нездорових категорій (солодкі газовані напої, чіпси, шоколад, печиво): зі збільшеннмя на 15% для здорових і 11% для нездорових.Item Mobile apps for healthy food: europian experience(ТОВ «ДКС Центр», 2024) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Кривич, Яна Миколаївна; Kryvych, Yana Mykolaivna; Макаров, Вячеслав Валентинович; Makarov, Viacheslav Valentynovych; Ілляшенко, Анастасія Григорівна; Belinska, D.Стаття досліджує мобільні додатки, що сприяють переходу на здорове харчування. Метою роботи є аналіз існуючих мобільних додатків, що сприяють формуванні звички харчуватися здоровою їжею та визначення основних їх параметрів. Проаналізовано мобільні додатки –аналізатори калорій, що мають щонайменше 1 млн завантажень: CalorieCounter (розробник FatSecret), YazioFood& CalorieCounter(Yazio), LifeSumFoodTracker& Fasting(LifeSum), Таблиця калорійності (Dine4Fit, a.s), Калькулятор калорій ХіКі (HikiSoft), калькулятор калорій XbodyBuild(Xbb), СІТ-30 (SukharevaEkaterina). Визначено основні функціональні параметри додатків щодо особливостей харчування та ергономічності користування додатками. З’ясовано, що більшість популярних додатків задовольняють не лише потребу в відслідковуванні харчування, однак і дозволяють вести облік фізичних активностей, візуалізувати зміни тіла, замірів, структури харчування, отримувати додаткову інформацію щодо правильного харчування тощо. На основі проведеного аналізу виокремлено основні переваги мобільних додатків щодо правильного харчування, зокрема можливість відслідковувати харчові звички; готувати здорові страви за базою рецептів; дотримуватися водного балансу як невід’ємної частини здорового харчуання; поєднувати спорт і харчування; знаходити однодумців та отримувати підтримку від спільноти при досягненні своїх цілей; отримувати персоналізовані рекомендації щодо споживання калорій. Мобільні додатки в своїй роботі враховують світовий та європейських досвід щодо правильного харчування (через калькулятори, індекси, формули, інформаційні статті, запропоновані плани харчування), стратегії країн Європейського союзу щодо здорового харчування. При цьому вони не призводять до переходу на здорове харчування, вони лише надають увесь необхідний інструментарій, щоб правильне харчування стало повсякденною звичкою та усвідомленим вибором їх користувачів. Результати даного дослідження можуть використовуватися при розробленні додатків для здорового харчування та науковцями, що займаються питаннями здорового харчування.Item Marketing management in blood service enterprises(The Academic Research and Publishing UG, 2024) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Римарь, Юрій Володимирович; Rymar, Yurii VolodymyrovychУ службі крові обсяг зібраних компонентів крові залежить від наявності донорів. Високі вимоги потребують високої якості продукції (щодо безпеки тощо). Якість компонентів крові залежить від стану здоров'я донорів. Терміни зберігання компонентів крові обмежені і вимагають певних умов. Підприємства служби крові повинні розташовуватися в межах досяжності пацієнтів, і переважно у великих містах з великою кількістю населення. На якість і кількість зібраної крові впливає рівень захворюваності, що призводить до відведення донорів і збитків закладів служби крові. Отже, ефективність роботи центру крові багато в чому залежить від успішності маркетингових заходів: кількості донорів та рекрутингових кампаній. Водночас здача крові добровольцями можлива лише завдяки успішній та систематичній рекламі користі донорства для здоров’я. Підтримка належного стану здоров'я залежить від кампаній утримання та встановлення довгострокових відносин між центрами крові та донорами за допомогою прямого маркетингу. Заходи стимулювання збуту змушують людей вперше здавати кров і створюють стійку звичку щомісяця відвідувати центр крові. Найбезпечніша кров від звичайного донора, а маркетинг утримання допомагає перетворити основного донора на звичайного. У статті проведено бібліометричний аналіз робіт Web of Science за 1991-2023 рр., присвячених маркетингу на підприємствах служби крові. Аналіз довів деякі факти. По-перше, потребує додаткового вивчення тема функціонування служби крові (їх всього 304 роботи). По-друге, ми бачимо зростання дослідницького інтересу (32,5% від усіх робіт за 2019-2023 рр.) і майже удвічі більше щорічних цитувань з 2019 року. По-третє, лідують учені зі США, Німеччини, Австралії, Англії, Франції та Іспанії за кількістю досліджень. У статті узагальнено проблеми служби крові України. Їх можна вирішити за допомогою маркетингового управління (безпекова, управлінська, інформаційна, економічна детермінанти). У статті визначено цілі та завдання, основні етапи та принципи управління маркетингом для підприємств служби крові. Розроблено систему з 20 критеріїв оцінки ефективності заходів маркетингового менеджменту на підприємствах служби крові. Результати дослідження складають основу загального уявлення про управління маркетингом на підприємствах служби крові.Item Еnhancement of market entity management: Healthy approach using EU experience(Publishing Group “Vědecká perspektiva”, 2024) Летуновська, Наталія Євгенівна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna; Деміхов, Олексій Ігорович; Demikhov, Oleksii Ihorovych; Кривич, Яна Миколаївна; Kryvych, Yana Mykolaivna; Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Shevchenko, Ya.Yu.У розділі монографії здійснена комплексна оцінка проблемних аспектів забезпечення та управління медичними кадрами системи охорони здоров'я медичного закладу Сумського регіону України «Липоводолинська лікарня». Авторами розроблено пропозиції щодо нівелювання негативних тенденцій у питаннях кадрового забезпечення закладу та підвищення якості надання послуг даного ринкового суб'єкту.Item Promotion of Blood Service Facilities of Ukraine in Social Networks(Sumy State University, 2023) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia MykolaivnaСоціальні мережі стали частиною життя майже кожного. Більшість компаній використовують їх для просування своїх товарів і послуг. Не є винятком і служба крові України, роль якої особливо зросла з початком повномасштабного вторгнення. Мета роботи – дослідити особливості використання соціальних мереж для популяризації ідей донорства. За п'ять років було запущено лише 30 рекламних кампаній із середньою тривалістю 2–3 дні. Це лише шість рекламних кампаній на рік на всю Україну. Рекламу показали 1,3–1,5 мільйона разів. Потенційною цільовою аудиторією є населення віком від 18 до 60 років, а це 23,5 млн осіб (за даними на початок 2022 року), що приблизно в 16 разів більше, ніж було показів реклами за п’ять років. А враховуючи те, що для виконання необхідної дії рекламне повідомлення потрібно переглянути кілька разів, то потрібно значно більше. Таким чином, можна зробити висновок про необхідність більшої маркетингової активності закладів служби крові в соціальних мережах.Item Resilience in Healthcare Organizations: Bibliometric Analysis(ISTE Editions Ltd, Wiley Online Library, 2024) Чигрин, Олена Юріївна; Chygryn, Olena Yuriivna; Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia MykolaivnaОсновним напрямком цієї роботи є бібліометричний аналіз наукової літератури про стійкість організацій і, зокрема, про те, що можна впровадити в організаціях охорони здоров’я. Основна мета цього дослідження — отримати огляд відповідних досліджень стійкості в організаціях охорони здоров’я, визначити сучасні теми і спрогнозувати теми майбутніх досліджень. Досягнення поставленої мети передбачає виконання наступних завдань: аналіз тенденцій публікацій, масштабів, країн, які найбільше займаються дослідженнями стійкості в організаціях та організаціях, які фінансують ці дослідження; аналіз впливу публікацій, авторів і статей; аналіз напрямів (кластерів) сучасних досліджень стійкості організацій; прогноз майбутніх напрямків досліджень. Крім того, це дослідження дозволило визначити місце публікацій щодо колективного інтелекту, інновацій, співпраці та підходу участі в охороні здоров’я на основі різноманітних даних з існуючих публікацій.Item Ecosystem transformation of the energy sector: Climate neutrality and inclusive balance(AIP Publishing, 2024) Чигрин, Олена Юріївна; Chygryn, Olena Yuriivna; Квілінський, Олексій Станіславович; Kwilinski, Aleksy; Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia MykolaivnaМетою роботи є проведення бібліометричного аналізу наукових праць з питань екосистемної трансформації енергетичного сектору. Всього в базі даних Web of Science знайдено 646 публікацій на дану тематику.60% із них були опубліковані починаючи з 2018 року. Більшість публікацій було знайдено у сферах наук про навколишнє середовище, екологію, техніку, хімію, інші наукові технології та енергетичне паливо. Більшість робіт опубліковано дослідниками з Китаю, США, Індії, Англії, Німеччини. Більшість досліджень профінансовано Національним фондом природничих наук Китаю, Європейською комісією, Фондами фундаментальних досліджень центральних університетів, Національним науковим фондом, Інноваційними дослідженнями Великобританії та іншими. Більшість досліджень присвячено трансформації, продуктивності, енергетиці, відновлюваним джерелам енергії, стійкості, впливу, енергоефективності та зеленій економіці. У результаті кластерного аналізу було виділено п'ять основних кластерів досліджень. Лише один з них присвячений кліматичній нейтральності. У вибірку не було включено жодного дослідження щодо принципів інклюзивного балансу, тому необхідні подальші дослідження. Найбільший прорив у дослідженнях екосистемної трансформації енергетичного сектору стався у 2016–2020 роках. У 2016–2017 роках в основному вивчалися зелене будівництво, трансформація, екологічна хімія, газ, біопаливо, вуглекислий газ, модель, окислення, залізо, оксид, стабільність та ідентифікація. Починаючи з 2020 року почали вивчатися енергетичний перехід, електроенергія, водень, генерація, економіка, перехід, інновації, сектор, викиди вуглецю, вплив, міста, економічне зростання, екологічне регулювання, емпіричні дані, екологічне регулювання та торгівля. Швидше за все, ці напрямки будуть розвиватися в найближчі роки. Результати цього дослідження можуть бути використані дослідниками, які вивчають трансформацію екосистеми в енергетичному секторі, і науковцями, які шукають організації для фінансування, журнали для публікації та учасників для співпраці в дослідженні.Item Waste Management in European Countries: Indicators, Clustering, and Socioeconomic Implications(E3S Web of Conferences, 2023) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Росохата, Анна Сергіївна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Нестеренко, Володимир Іванович; Nesterenko, Volodymyr IvanovychРобота спрямована на аналіз підходів до управління відходами та розподіл їх на кластери. Цілі дослідження полягали у визначенні показників, пов’язаних з управлінням відходами, та дослідженні їх взаємозв’язку; аналізі основних груп рішень щодо поводження з відходами, які використовують європейські країни, та визначені кластерів управління відходами за найважливішими параметрами. У роботі висунуто гіпотезу про те, що існує кілька загальних груп рішень щодо поводження з відходами (переробка, спалювання або утилізація). Було проведено кореляційний, дисперсійний та кластерний аналіз (ієрархічний та k-середній). Було доведено, що існує сильний прямий зв’язок між спалюванням і поточними витратами на охорону здоров’я на душу населення, відходами, термічно обробленими на сміттєспалювальних заводах, відходами, термічно обробленими на сміттєспалювальних заводах та ВВП, кількістю сміттєспалювальних заводів та ВВП. Існує сильний зворотний зв’язок між переробкою та захороненням, спалюванням і захороненням, захороненням і поточними витратами на охорону здоров’я на душу населення. Водночас слабкі прямі зв’язки між даними показниками та очікуваною тривалістю життя при народженні, державними витратами на освіту. Було визначено три кластери щодо управління відходами. Кластер 1 (Чехія, Угорщина, Литва, Польща, Португалія, Словаччина, Іспанія, Естонія): переробка та захоронення є основними способами поводження з відходами, з їх допомогою знищується близько 80%, працює в середньому чотири сміттєспалювальних заводи і переробляється до однієї т відходів. Нині витрати на охорону здоров'я на душу населення перевищують ВВП у 4,5 рази. Кластер 2 (Франція, Німеччина, Італія, Великобританія): переробляють приблизно половину відходів, а решту спалюють або захоронюють у певних пропорціях. В середньому в країнах працює 76 сміттєспалювальних заводів і переробляється близько 15 тонн відходів. Сучасні витрати на охорону здоров'я на душу населення перевищують ВВП у 1,5 рази. Кластер 3 (Австрія, Бельгія, Данія, Фінляндія, Ірландія, Люксембург, Нідерланди, Норвегія, Швеція, Швейцарія): за допомогою переробки та спалювання майже всі відходи вивозяться, а до 2% залишається на звалищах (крім Ірландії – 23%). В середньому в країнах працює 16 сміттєспалювальних заводів і переробляється 3 тонни відходів. Сучасні витрати на охорону здоров'я на душу населення є найбільшими і перевищують ВВП у 13,5 разів. Результати цього дослідження можуть бути використані урядовцями для розробки рекомендацій щодо покращення системи поводження з відходами в країнні, а вченими – для подальших досліджень.Item Smart grid in Ukrainian energy system(Centre of Sociological Research, 2023) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia MykolaivnaThe need for electricity and the energy system's capacity is growing every year. At the same time, the energy system of Ukraine has some problems. The drivers of smart grid implementation in the energy sector are: Internet of energy (IoE); decentralized energy; industrial Internet of things (IIot); a single information platform; risk orientation; customer services; supply and demand aggregators. Directions of technologies of smart energy systems: integrated communications; sensors and meters; high-tech components; intelligent control; improved interfaces and decision support.Thus, the experience of using smart grid technology in different countries of the world shows that it allows for overcoming several technological, environmental, and economic problems in energy; is beneficial for the state, the energy sector, business, and the population and meets the demands of the innovative economy of the 21st century and the requirements of sustainable development.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »