Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 250
  • Item
    Оцінка впливу системних ризиків на стан економічного та соціального розвитку країни
    (Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, 2020) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Бойко, Антон Олександрович; Бойко, Антон Александрович; Boiko, Anton Oleksandrovych; Боженко, Вікторія Володимирівна; Боженко, Виктория Владимировна; Bozhenko, Viktoriia Volodymyrivna
    Кількісне оцінювання ступеня впливу системних ризиків на динаміку макроекономічних показників та індикаторів соціального розвитку країни шляхом побудови векторної авторегресійної моделі (VAR).
  • Item
    Науковий твір "Методологія оцінювання ризиків реалізації енергоефективних проєктів"
    (УКРНОІВІ, 2023) Білан, Юрій Валентинович; Билан, Юрий Валентинович; Bilan, Yurii Valentynovych; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Зябіна, Євгенія Анатоліївна; Зябина, Евгения Анатольевна; Ziabina, Yevheniia Anatoliivna
    В статті досліджено поняття та ознаки тіньової економіки в енергетиці, яке є мало дослідженим з точки зору забезпечення теоретико-методологічних засад формування та оцінювання та з урахуванням регіональних особливостей. Стаття є внеском у попередні дослідження, надаючи можливість емпірично перевірити масштаби тіньової економіки. Застосування методології дозволить відслідковувати зростання чи спад тіньової економіки, одночасно розробляючи відповідні рішення для покращення економічної ситуації в регіоні та країні. Метою статті є розробка методології оцінки ризиків тіньової економіки в секторі енергетики біомаси та застосування її до регіонів країн, що розвиваються. Це пов’язано з вивченням походження тіньової економіки, визначенням необхідних дослідницьких показників, застосуванням розробленого емпіричного рішення.
  • Item
    Global Digital Convergence: Impact of Cybersecurity, Business Transparency, Economic Transformation, and AML Efficiency
    (Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 2022) Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Кужур, Олександра; Кужур, Александра; Kuzior, Alexandra
    В статті обґрунтовано наявність конвергенційних процесів сфери цифровізації країн світу, враховуючи чисельність користувачів Інтернет, осіб, які мають передові навички, та показники інфраструктури (покриття мережі, населення, охоплене принаймні мобільною мережею 3G, населення, охоплене принаймні мобільною мережею 4G), доступу (доступ до інформаційно-комунікаційних технологій вдома, активні підписки на мобільний широкосмуговий доступ, підписки на фіксований широкосмуговий доступ), стимуляторів (фіксований широкосмуговий доступ зі швидкістю більше 10 Мбіт/с, кошик мобільного передавання даних і голосу, високе споживання) та бар’єрів (фіксований широкосмуговий доступ зі швидкістю від 256 кбіт/с до 2 Мбіт/с та від 2 Мбіт/с до 10 Мбіт/с кошик мобільного передавання даних і голосу, низьке споживання) цифрового розвитку. Методологічну основою визначення сігма-конвергенції процесів цифровізації складає коефіцієнт варіації. Значення коефіцієнту варіації підтвердили високий рівень конвергенції між досліджуваними країнами за ступенем використання мережі Інтернет для здійснення електронних операцій різного спрямування. Розроблена множинна лінійна економетрична модель, що описує вплив інтегральних показників рівня національної кібербезпеки, легкості ведення бізнесу та індексу протидії легалізації коштів, отриманих незаконним шляхом на загальний рівень цифрового розвитку країни дозволила виявити середню тенденцію залежності рівня цифрового розвитку. Для аналізу розглядалися 104 країни світу.Таким чином, проведене дослідження впливу цифровізації соціально-економічних трансформацій на основі розроблених квантильних регресій дозволило проаналізувати, як саме рівень цифрового розвитку для країн з високим рівнем цифровізації та для країн з низьким рівнем цифрового розвитку залежить від значення показника національної кіберебезпеки та легкості ведення бізнесу, які групи країн мають найменшу стійкість до факторів-ризику їх залучення у шахрайські схеми з метою легалізації кримінальних доходів.
  • Item
    Проблеми формування інформаційної бази оцінювання ризику легалізації кримінальних доходів в сучасних умовах розвитку фінансової системи України
    (Сумський державний університет, 2020) Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Кушнерьов, Олександр Сергійович; Кушнерёв, Александр Сергеевич; Kushnerov, Oleksandr Serhiiovych; Скринька, Лілія Олегівна; Скрынька, Лилия Олеговна; Skrynka, Liliia Olehivna
    Процес легалізації кримінальних доходів в Україні набув таких масштабів, що може впливати як на внутрішньоекономічні процеси в державі, так й на її міжнародний рейтинг та імідж. Загалом обсяги операцій з легалізації кримінальних доходів оцінюються від 2 до 5 % світового ВВП (1-2 трлн. дол. США на рік). В реаліях вітчизняної фінансової системи загальний обсяг фінансових операцій, визнаних Державною службою фінансового моніторингу як ризиковані, в Україні становить від 10 до 15% ВВП. У той же час, тільки 1% світових нелегальних фінансових потоків повертаються державними органами контролю до бюджету. Ця проблема стоїть особливо гостро в умовах поточного погіршення макроекономічної ситуації та зростаючої економічної кризи, що спостерігається як у світі, так і в Україні.
  • Item
    Публічні фінанси: транспарентність vs корупція
    (Видавництво "Ярославна", 2020) Школьник, Інна Олександрівна; Школьник, Инна Александровна; Shkolnyk, Inna Oleksandrivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Дехтяр, Надія Анатоліївна; Дехтярь, Надежда Анатольевна; Dekhtiar, Nadiia Anatoliivna; Дейнека, Ольга Валеріївна; Дейнека, Ольга Валерьевна; Deineka, Olha Valeriivna; Пігуль, Наталія Георгіївна; Пигуль, Наталья Георгиевна; Pihul, Nataliia Heorhiivna
    У монографії викладено концептуальні засади та запропоновано практичні механізми забезпечення транспарентності публічних фінансів як передумови протидії корупції в Україні
  • Item
    Бюджетне фінансування сфери культури та мистецтва в Україні: сучасний стан і перспективи розвитку
    (Сумський державний університет, 2021) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Дехтяр, Надія Анатоліївна; Дехтярь, Надежда Анатольевна; Dekhtiar, Nadiia Anatoliivna; Дейнека, Ольга Валеріївна; Дейнека, Ольга Валерьевна; Deineka, Olha Valeriivna
    Досліджено специфіку, види та напрями діяльності у сфері культури та мистецтва. Встановлено чинники, що впливають на рівень фінансового забезпечення сфери культури та мистецтва в Україні. Розглянуто підходи науковців до визначення поняття «бюджетне фінансування». Досліджено функції та принципи бюджетного фінансування у сфері здійснення культурної діяльності. Охарактеризовано види бюджетного фінансування сфери культури та мистецтва. Оцінено рівень фінансування сфери культури та мистецтва в Україні в цілому та у розрізі закладів культури та мистецтва. Визначено пріоритетні завдання запровадження інноваційного механізму бюджетного фінансування сфери культури та мистецтва.
  • Item
    Мапування ключових інтересів та зон комплементарності стейкхолдерів в умовах реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції
    (Сумський державний університет, 2021) Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергіївна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Барвінок, Вероніка Юріївна; Барвинок, Вероника Юрьевна; Barvinok, Veronika Yuriivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
    У цій статті розглянуто проблему трудової міграції через призму питання реформування системи освіти. Підтвердження такого припущення є факт того, що попри високий рівень освіченості населення України, зокрема постійне зростання частки населення з вищою освітою, рівень заробітної плати та працевлаштування є незадовільними, що спонукає до міграційних коливань, до того ж серед працездатного населення віком 25–44 років третина з вищою освітою. Метою даної роботи є визначення ключових інтересів та зон комплементарності основних стейкхолдерів системи освіти, що здатні сприяти гальмуванню трудової міграції. У роботі запропоновано власний підхід до мапування зон компліментарності стейкхолдерів в умовах реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції, що ґрунтується на базі стратегічного стейхолдер-менеджменту та модифікованій матриці Менделоу. Це дозволило виділити чотири групи стейкхолдерів (інвестори, реформатори, підтримувані та мотиватори системи освіти) і сформувати стратегії взаємодії з ними (заохочувати до співпраці, тісно співпрацювати, підтримувати та тримати поінформованими). Ця матриця й може стати успішним інструментом для розроблення стратегії реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції.
  • Item
    Реформування системи освіти для запобігання трудовій міграції
    (Сумський державний університет, 2021) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Артюхов, Артем Євгенович; Артюхов, Артем Евгеньевич; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Височина, Аліна Володимирівна; Высочина, Алина Владимировна; Vysochyna, Alina Volodymyrivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Діденко, Ірина Вікторівна; Диденко, Ирина Викторовна; Didenko, Iryna Viktorivna; Дейнека, Ольга Валеріївна; Дейнека, Ольга Валерьевна; Deineka, Olha Valeriivna; Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych; Криклій, Олена Анатоліївна; Криклий, Елена Анатольевна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Люта, Ольга Василівна; Лютая, Ольга Васильевна; Liuta, Olha Vasylivna; Самусевич, Ярина Валентинівна; Самусевич, Ярина Валентиновна; Samusevych, Yaryna Valentynivna; Аніщенко, О.В.; Прийма, С.М.; Захарченко, В.М.; Маслак, О. І.; Гришко, Н.Є.; Яковенко, Я.Ю.; Лівенцова, К.В.; Цвірко, О.О.
    У монографії наведено теоретико-методологічні й прикладні підходи щодо реформування системи освіти, вдосконалення діяльності провайдерів освітніх послуг з урахуванням вимог сучасного ринку праці, а також механізмів зменшення міжнародних міграційних потоків. У виданні розглянуто питання підвищення внутрішнього та зовнішнього оцінювання освітніх програм як інструменту підвищення конкурентоспроможності закладів освіти. Особливу увагу приділено визначенню результатів неформального й інформального навчання як освітніми установами, так і незалежними інституціями. У роботі запропоновано методичний підхід до мапування зон компліментарності стейкхолдерів в умовах реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції.
  • Item
    Методика дослідження казуального впливу транспарентності звітності державних компаній на їх фінансову ефективність
    (Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, 2020) Макаренко, Інна Олександрівна; Макаренко, Инна Александровна; Makarenko, Inna Oleksandrivna; Смоленніков, Денис Олегович; Смоленников, Денис Олегович; Smolennikov, Denys Olehovych; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
    Методика дослідження казуального впливу транспарентності звітності державних компаній на їх фінансову ефективність базується на використанні рангових коефіцієнтів кореляції Фехнера і Спірмена та тесту Грейнджера на причинність і дозволяє виявити явні/неявні взаємозв’язки між механізмом корпоративної соціально-екологічної відповідальності, прозорістю та ефективністю компаній державного сектору економіки в абсолютному і відносному вимірах
  • Item
    Digital inclusion of population: economic, social, educational determinants in the COVID-19 era
    (Centre of Sociological Research, 2021) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Криклій, Олена Анатоліївна; Криклий, Елена Анатольевна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych
    The study develops a conceptual framework for establishing patterns of dependence of the level of digital inclusion of the population on the most relevant determinants, considering the type of digital divide in a pandemic crisis. In the research solution of the following tasks: have been formed the digital inclusion concept and defined its features as the object of estimation; have been improved the methodological basis for determining the determinants of digital inclusion as the reasons that determine its actual level and trends; have been deepened the theoretical foundations of defining concurrent relationships in the chain “digital gaps – education – digital inclusion”; have been determined the features of the impact of the COVID-19 coronavirus pandemic on the digital inclusion of the population; have been analyzed the digital inclusion of the population at the global level (digital gaps between regions and countries) and digital gaps between individual strata of citizens within the country); have been assessed the needs for civic education online and identify current needs for civic education in this format, considering barriers to its development.