Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
6 results
Search Results
Item Фактори, що впливають на ціноутворення у воєнний час(Український державний університет залізничного транспорту, 2025) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Ярута, Д.С.Війна ускладнює ціноутворення через руйнування, скорочення виробництва та порушення логістики. У статті проаналізовано фактори, які впливають на ціну (курс валют, ціни на споживчі товари, пальне, енергоносії, зміна харчових звичок, рівень заробітної плати тощо), динаміку їх зміни, вплив на рівень цін на ринку та розроблено рекомендації щодо ціноутворення під час війни.Item Вплив стресу на фізичне та ментальне здоров'я людини(Сумський державний університет, 2025) Гарбузова, Вікторія Юріївна; Harbuzova, Viktoriia YuriivnaТретя лекція програми підвищення кваліфікації викладачів ЗВО "Фізичне і метальне здоров'я людини: принципи життєстійкості у кризових умовах". У лекції розглянуто причини та види стресу, стадії розвитку стресу, значення симпато-адреналової системи та ендокринних механізмів у виникненні стресу, зміни мозкової активності при стресі та психофізіологічні підходи подолання стресу.Item Емоційне здоров'я - важлива складова життєстійкості(Сумський державний університет, 2025) Гарбузова, Вікторія Юріївна; Harbuzova, Viktoriia YuriivnaЧетверта лекція програми підвищення кваліфікації викладачів ЗВО "Фізичне і метальне здоров'я людини: принципи життєстійкості у кризових умовах". У лекції розглянуто: значення, прояви та класифікація емоцій, нейрофізіологічні основи виникнення емоцій: роль дофаміну, серотоніну та інших біологічно-активних речовин у формуванні емоційних станів, емоційний інтелект та інструменти його розвитку, основи управління емоціями, причини, ознаки і фактори ризику професійного вигорання, шляхи подолання вигорання.Item Особиста резильєнтність, як здатність конструктивно долати життєві труднощі(Sumy State University, 2025) Гарбузова, Вікторія Юріївна; Harbuzova, Viktoriia YuriivnaП’ята лекція програми підвищення кваліфікації викладачів ЗВО "Фізичне і метальне здоров'я людини: принципи життєстійкості у кризових умовах". У лекції розглянуто: резильєнтні фактори особистості, принципи їх розвитку, методи визначення резильєнтності, предиктори резильєнтності у осіб різних вікових груп, життєстійкість як основна передумова ментального здоров’я та розвитку людини, основні способи підвищення життєстійкості.Item Застосування Microsoft Teams в онлайн-навчанні студентів: методичний аспект(Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, ДЗВО «Університет менеджменту освіти», 2024) Яненко, Ярослав Васильович; Yanenko, Yaroslav VasylovychУ статті з’ясовано основні засоби, методи та прийоми застосування Microsoft Teams у онлайн-навчанні студентів. та представлено детальні методичні рекомендації щодо організації викладачем навчального процесу за допомогою Microsoft Teams, які ґрунтуються на практичному досвіді автора. Наведені рекомендації дають можливість читачам легше опанувати особливості роботи у Teams, що визначає практичну цінність статті. Створено модель застосування Teams в онлайн навчанні студентів. З’ясовано, що використовуючи Teams, викладач може враховувати особливості синхронного та асинхронного способів здачі студентами завдань, а також можливості здачі ними пропущених тем практичних занять. Серед основних переваг також відзначено, що у Teams передбачено створення та розміщення основних видів навчальних матеріалів, зокрема записи відеолекцій, практичні завдання та завдання для самостійної роботи, поточні оцінки студентів, тести, підсумкові оцінки тощо. У статті відзначено, що Teams добре інтегрована з основними програмами Microsoft 365, такими як PowerPoint, Word тощо, що є перевагою для ефективної організації навчального процесу, адже цих програм цілком достатньо для демонстрації викладачами презентацій на лекціях у режимі відеоконференцій, а також для перевірки ними виконаних студентами завдань у форматі тексту або презентацій. Особлива увага приділяється визначенню найважливіших особливостей роботи викладача у Teams, таких як необхідність створення окремих команд для кожної дисципліни, підключення студентів до команд дисциплін за наявними корпоративними університетськими обліковими записами у Microsoft, можливість розміщення різних видів навчальних матеріалів, коментування та оцінювання викладачем виконаних завдань. В результаті відзначено головну перевагу застосування Microsoft Teams у онлайн-навчанні, яка полягає у можливості організації навчального процесу за допомогою однієї платформи. Відповідно, структурованість навчальних матеріалів за допомогою Teams може стати одним з важливих чинників підвищення якості освіти студентів за умов онлайн-навчання.Item Застосування платформи mix для організації змішаного навчання загальної хімії здобувачів інженерних спеціальностей(Інститут інформаційних технологій та засобів навчання; Університет менеджменту в освіті; Інститут модернізації змісту освіти, 2020) Большаніна, Світлана Борисівна; Большанина, Светлана Борисовна; Bolshanina, Svitlana Borysivna; Диченко, Тетяна Василівна; Дыченко, Татьяна Васильевна; Dychenko, Tetiana Vasylivna; Чайченко, Н.Н.Актуальність статті обумовлена тим, що систематичних досліджень використання змішаного навчання в сучасній методиці викладання хімії в закладах вищої освіти недостатньо. Обґрунтовано доцільність втілення моделі «перевернутий клас» у процес викладання загальної хімії здобувачам вищої освіти інженерних спеціальностей. З’ясовано, що змішування очного та дистанційного навчання, – одна з найбільш поширених комбінацій. Наведено моделі змішаного навчання, які класифікуються за співвідношенням традиційної та електронної форми навчання й ступенем самостійності здобувачів вищої освіти в процесі опанування навчального матеріалу. У межах педагогічного експерименту обрано модель «перевернутий клас», оскільки її реалізація не потребує змін у навчальних планах підготовки фахівців. Під час педагогічного експерименту навчально-методичні матеріали розміщувались на платформі MIX електронного ресурсу Сумського державного університету. Запропоновано модель вивчення тем із загальної хімії. Аналіз результатів педагогічного експерименту показав, що: 1) успішність здобувачів вищої освіти під час проходження атестаційних заходів в експериментальних групах є значно вищою, ніж у контрольній групі; 2) студенти вважають змішану форму навчання сучасною, зручною та більш ефективною; 3) під час самостійного опрацювання матеріалу здобувачі вищої освіти краще сприймають не текстовий матеріал, хоча він ілюстрований і прекрасно оформлений, а презентацію з аудіо і відеосупроводженням; 4) для заохочення здобувачів вищої освіти до регулярного і самостійного опрацьовування матеріалу доцільно ввести коефіцієнт (у нашому експерименті – 1,5). На цей коефіцієнт помножують усі бали з кожної теми за умови успішного домашнього тестування (не менше ніж на 60%) здобувача вищої освіти напередодні відповідного заняття. Використання моделі змішаного навчання «перевернутий клас» під час викладання дисципліни «Загальна хімія» сприяє підвищенню ефективності процесу підготовки здобувачів інженерних спеціальностей, а також набуттю ними предметної компетентності з загальної хімії. Дисперсійний аналіз одержаних результатів педагогічного експерименту показав їх достовірність.