Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
Search Results
Item Використання засобів масової інформації на заняттях з іноземної мови(Сумський державний університет, 2019) Суровцова, А.В.Можна навести безліч прикладів завдань, які може застосовувати вчитель на уроках з іноземної мови. Комп'ютерний навчальний матеріал має багато переваг над звичайними та застарілими методами навчання. Це дає нагоду тренувати та вдосконалювати різні види діяльності (мовленнєвої та усної), допомагає у розвитку мовних навичок та лінгвістичних здібностях, а також підтримують реалізацію індивідуального вивчення тієї чи іншої мови. Актуальність цієї роботи полягає у вивченні особливостей використання засобів масової інформації в навчальних закладах на заняттях з іноземної мови та обґрунтування позитивного впливу новітніх технологій на процес уроку. На сьогодні, впровадження комп'ютерної системи, технологій мультимедійного оснащення та глобальної інформаційної мережі Інтернет, має великий вплив на систему освіти, викликаючи різноманітні методи викладання іноземних мов. Застосування засобів масової інформації на заняттях з англійської та німецької мов, дозволяє учням удосконалити надбані раніше знання, значно розширити словниковий запас, розвити дослідницькі якості та здатності до критичного аналізу інформації, також дає стимул до самовираження в іноземній мові. Дуже важливим етапом є те, що використання мультимедійний пристроїв, не виключає традиційні методи навчання, а навпаки гармонійно співіснує з ним. не зважаючи на досить потужні механізми, які мають багато можливостей, вони не замінюють викладача, а лише є його інструментом у викладанні. Але використання комп’ютерної техніки дозволяє в рази підвищити ефективність навчання та бажання учнів на подальше самостійне вивчення інформації. Усе перераховане вище допомагає школярам досягти найвищих показників у мовній компетенції . Та головним фактором залишається готовність вчителів оволодіти новими знаннями в інформаційних технологіях. Все це є необхідністю та важливим елементом сучасного вчителя.Item Альтернативні підходи до вивчення іноземних мов у школі(Сумський державний університет, 2019) Ліб, А.С.У роботі сфокусовано увагу на проблемі відсутності чітких та ефективних підходів та засобів навчання англійської мови найрозповсюдженішої мови міжнародного спілкування. Розгляд традиційних підходів до навчання допоміг встановити, що далеко не всі традиційні методи (комунікативний, сугестивний метод Г. Лозанова, усний метод Г. Пальмера та інші) є актуальними до застосування у ХХІ столітті, зважаючи на активний процес євроінтеграції. Із врахуванням державних освітніх стандартів базової освіти, тенденцій до реформування освітнього процесу в українських школах, встановлено, що серед найбільш ефективних сучасних методів вивчення англійської мови – аудіо-візуальний, метод кейсів, метод silent way, прямий, інтенсивний, метод комунікативних завдань та багато інших. Усі перелічені методи надають учителеві доступ до широкого вибору різноманітних підходів навчання лексики, граматики, розвитку компетенцій учнів. На основі розглянутих сучасних підходів розроблено план уроку та надано практичні рекомендації із залученням як традиційних форм роботи, так і інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій: мультимедійних засобів, можливостей мережі Інтернет тощо.Item Формування іншомовної лексичної компетенції учнів(Сумський державний університет, 2019) Герус, О.С.Мета: з’ясування стратегій, підходів та ефективних засобів формування іншомовної лексичної компетенції, зокрема, засобами змішаного навчання з урахуванням вікових, психологічних особливостей та інтересів учнів старшої школи. Теоретичне значення: обґрунтування принципів формування лексичної компетенції старшокласників сучасними засобами змішаного навчання із урахуванням психологічних та вікових особливостей підлітків. Отримані результати можуть бути використані при подальшому дослідженні методики викладання англійської мови у старшій школі. У роботі сфокусовано увагу на проблемі формування іншомовної лексичної компетенції учнів старшої школи, від якої залежать можливість використовувати пасивний словниковий запас, ефективне поетапне засвоєння нового вокабуляру, здатність учнів вільно висловлювати думки англійською – мовою міжнародного спілкування. Із врахуванням сучасних освітніх стандартів, тенденції до технологізації освітнього процесу в українських загальноосвітніх школах, вікових та соціальних особливостей підлітків, визначено ефективні способи навчання англомовної лексики на різних етапах: семантизації, автоматизації та застосування. Зазначені фактори визначили необхідність впровадження системи змішаного навчання (blended learning) на уроках англійської мови, що дозволяє використання як традиційного навчання (очної взаємодії учителя та учня), так і можливостей електронного та мобільного навчання (U-learning). Встановлено, що змішане навчання лексики дозволяє урізноманітнити навчальний процес, використовуючи вправи на основі інструкцій вчителя, традиційних автентичних джерел: підручників, довідників, словників, а також розробляти завдання за допомогою засобів E-learning та M-learning: подкастів, електронної пошти, блогів, соціальних мереж, освітніх онлайн-платформ, електронних словників тощо. На основі розглянутих засобів змішаного навчання розроблено практичні рекомендації та вправи для формування англомовних лексичних умінь та навичок учнів старшої школи на різних етапах засвоєння лексики.