Навчально-науковий медичний інститут (НН МІ)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/40

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 215
  • Item
    Контроль техніки бігу на короткі дистанції кваліфікованих спортсменів 19-20 років
    (Сумський державний університет, 2024) Цибульник, А.В.
    Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, практичних рекомендацій, списку використаної літератури (62 найменувань). Робота містить 5 таблиць та 2 рисунки. Загальний обсяг роботи складає 61 сторінку. Особливості структури бігових кроків відіграють важливу роль в оптимізації системи спортивної підготовки, що забезпечує вдосконалення технічних дій в умовах напруженої спортивної боротьби. Під час бігу на короткі дистанції кожен елемент бігового кроку має бути виконаний з максимальною точністю, що включає оптимальну довжину та частоту кроків, кут відштовхування і позицію тіла під час рухових дій для ефективного досягнення високих результатів. Мета дослідження – контроль техніки бігових кроків на короткі дистанції за допомогою спеціальних технічних пристроїв. Використано такі методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, педагогічні спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Обґрунтовано впровадження технічних пристроїв, що забезпечує контроль частин та ланок тіла під час бігу спринтерською дистанцією. Розроблено методику підвищення ефективності тренувального процесу кваліфікованих бігунів із використанням технічних конструкцій контролю параметрів бігових кроків. Доповнені дані про засоби та методи контролю у бігу на короткі дистанції. Запропонований методичний підхід застосування технічних пристроїв, що забезпечує об'єктивний контроль структурних елементів бігових кроків на короткі дистанції дає можливість значно підвищити ефективність системи технічної підготовки спринтерів. Розроблені тренувальні засоби можуть використані у тренувальному процесі спортсменів, які спеціалізуються у бігу на спринтерські дистанції в системі ДЮСШ та СДЮСШОР.
  • Item
    Індивідуалізація психомоторної підготовки юних легкоатлетів 10-12 років з урахуванням соматотипу
    (Сумський державний університет, 2024) Твірітін, Р.О.
    Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, практичних рекомендацій, списку використаної літератури (61 найменування). Робота містить 6 таблиць та 2 рисунки. Загальний обсяг роботи складає 71 сторінку. Морфотипологічні особливості, такі як форма тілобудови, структура м'язів, довжина кінцівок, а також певні види психомоторних здібностей (реактивність, координація, точність рухів), багато у чому обумовлені генетичними чинниками, що говорить, про спортивний потенціал у певній дисципліні на основі аналізу морфотипу та психомоторних характеристик спортсмена. Мета дослідження – розробити та обґрунтувати індивідуальні програм психомоторної підготовки юних легкоатлетів з урахуванням соматотипу. Використано такі методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, лабораторні методи, анкетування, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Висвітлено комплексний підхід до фізичного розвитку, статури та психомоторної підготовленості юних легкоатлетів різних соматотипів, що дозволило визначити ключові параметри за нормативними критеріями їхнього оцінювання. Набуло подальшого розвитку розкриття ключових психомоторних здібностей, які сприяють досягненню високих результатів і розробляти більш ефективні програми підготовки спортсменів у легкій атлетиці. Практична значимість полягає у можливості застосування практичних рекомендацій з урахуванням їхніх морфотипологічних особливостей, психомоторних здібностей легкоатлетів з урахуванням типу статури і статі. Регулярний контроль психомоторних здібностей дозволяє своєчасно коригувати тренувальні навантаження, а також забезпечити оптимальний баланс між обсягом та інтенсивністю тренувань. Практичні рекомендації з психомоторної підготовки можуть бути використані у тренувальному процесі ДЮСШ і ДЮСШОР для підвищення ефективності психомоторних здібностей.
  • Item
    Методичні особливості підготовки юних гандболістів 10–11 років на етапі початкової підготовки
    (Сумський державний університет, 2024) Холодяков, М.А.
    Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, практичних рекомендацій, списку використаної літератури (60 найменувань). Робота містить 2 таблиці та 8 рисунків. Загальний обсяг роботи складає 63 сторінки. Аналіз змісту чинної програми з гандболу для дитячо-юнацьких спортивних шкіл показує, що, будучи основним документом, який регламентує процес підготовки юних спортсменів від етапу початкового навчання до спортивного вдосконалення, вони не встигають враховувати низку особливостей, які висувають сучасні вимоги спортивної практики. Практично не вивченою залишається змагальна діяльність юних гандболістів, є незначна кількість робіт із вивчення окремих фрагментів їх змагальної діяльності. Мета дослідження – розробити ефективну тренувальну програму, що сприяє розвитку основних технічних і тактичних навичок юних гандболістів на етапі початкової підготовки.. Використано такі методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, педагогічне спостереження, анкетування, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Розроблено тренувальну програму з акцентом на гандбольні вправи та спеціальні засоби, що спрямовані на формування технічних і тактичних навичок, загальної фізичної підготовки необхідних для вдосконалення злагодженості дій та точності прийомів під час гри юними спортсменами на етапі початкової підготовки. Виявлено труднощі, з якими стикаються тренери під час удосконалення технічної підготовки гандболістів 10–11 років, щодо швидкості мислення, точних передач м'яча, розвитку сили основних м’язів і координації у тренувальному процесі. Отримали подальший розвиток дані про комплексний підхід до підготовки юних гандболістів, що враховує технічні, тактичні, фізичні та психологічні аспекти. Практична значимість полягає в отримані результатів щодо чинників, які визначають ефективність тренувальної і змагальної діяльності на даному віковому етапі, а також зміст і співвідношення загальних і спеціальних засобів технічної і фізичної підготовки на етапі початкової підготовки, що надають тренерам можливість ефективно використовувати під час підготовки юних гравців. Розроблені практичні рекомендації також сприяють вдосконаленню змісту програм з гандболу для ДЮСШ та СДЮШОР.
  • Item
    Методика навчання подачі з настільного тенісу дітей 10-12 років
    (Сумський державний університет, 2024) Чернявський, С.А.
    Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, практичних рекомендацій, списку використаної літератури (60 найменування). Робота містить 2 таблиці та 17 рисунків. Загальний обсяг роботи складає 60 сторінок. У багатоплановому процесі підготовки юних тенісистів самостійним та актуальним постає питання навчання їх тактиці реалізації подачі – ігрового елемента, що істотно визначає перебіг тенісного поєдинку. Мета дослідження – теоретичне та експериментальне обґрунтування змісту та методики навчання тенісистів 10 12 років тактиці реалізації подачі. Використано такі методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Теоретично та експериментально обґрунтовано методику навчання тактики реалізації подачі та її місце у системі підготовки тенісистів 10–12 років. Запропоновано систематизацію мети подачі та структуровані чинники її ефективності на умови прийому тенісистами 10–12 років, для встановлення функціональної залежності влучення подачі від координат точки відправки м'яча. Практична значимість результатів дослідження визначається тим, що методика навчання спортсменів реалізації подачі, передбачає використання відповідних засобів та методів навчання, що дозволило суттєво підвищити ефективність техніко-тактичної підготовки тенісистів 10–12 років. Застосування моделей розрахунку параметрів подачі, алгоритмізація оптимальної тактики її реалізації та відповідна їй модель вибору оперативно-тактичних рішень сприяє підвищенню ефективності даного ігрового елемента. Результати дослідження можуть бути використані у процесі техніко-тактичної підготовки спортсменів у ДЮСШ та секції з настільного тенісу.
  • Item
    Сучасні аспекти технічної підготовки студентів-баскетболістів у річному циклі підготовки
    (Сумський державний університет, 2024) Шкурат, Ю.В.
    Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, практичних рекомендацій, списку використаної літератури (60 найменувань). Робота містить 3 таблиці та 16 рисунків. Загальний обсяг роботи складає 62 сторінки. Сучасний баскетбол вимагає від гравців універсальності, стабільності та точності виконання ключових техніко-тактичних елементів. Кидок у кошик, як кульмінація атаки, є визначальним чинником успішності гри. Його стабільність та точність залежать не тільки від біомеханічних і фізіологічних аспектів, а й від психологічної стійкості, особливо в умовах інтенсивної гри та змагального стресу. Висока результативність гри неможлива без системного вдосконалення цього прийому, що потребує інтеграції сучасних методик навчання, технічних засобів і координаційно складних вправ. Мета дослідження – підвищення ефективності кидкової підготовки баскетболістів. Використано такі методи дослідження: теоретичний аналіз науково-методичної літератури; педагогічне спостереження; педагогічне тестування; педагогічний експеримент; методи математичної статистики Розкрито зміст характеристик техніко-тактичної діяльності студентів-баскетболістів на основі аналізу та співвідношення технічних прийомів у різних ігрових зонах баскетбольного майданчика. Подальшого розвитку набули підходи до оптимізації навантажень, структури технічних вправ та їх адаптації до конкретних ігрових ситуацій, що дозволяє підвищити рівень технічної майстерності і загальну ефективність студентів-баскетболістів у змагальних умовах. Практична значимість полягає у розробці рекомендацій для підвищення точності кидків баскетболістів віком 16–17 років, що включають спеціальні фізичні вправи з використання тренувального обладнання для ефективного вдосконалення точності потрапляння м'яча в кошик. Запропоновані рекомендації можуть бути інтегровані у тренувальний процес та включені до навчальних програм ДЮСШ і СДЮШОР з баскетболу, спрямованих на вдосконалення техніко-тактичної майстерності юних спортсменів.
  • Item
    Фітнес-технології для підвищення рівня фізичного стану жінок другого періоду зрілого віку
    (Сумський державний університет, 2024) Торкіна, А.О.
    Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаної літератури (64 найменувань). Робота містить 7 таблиць та 20 рисунків. Загальний обсяг роботи складає 69 сторінок. Однією з головних проблем, з якою стикаються науковці, практики та фахівці у сфері оздоровчого фітнесу є ефективний підбір засобів, методів та організаційних форм занять для покращення фізичного стану жінок другого періоду зрілого віку без шкоди для їхнього здоров’я. Дослідження як вітчизняних, так і зарубіжних науковців підкреслюють важливість занять різними видами фізичної активності для жінок віком 36–45 років, оскільки цей період є найбільш значущим і складним у теорії та методиці оздоровчої фізичної культури. Науковці зазначають, що регулярні фітнес-заняття різної спрямованості можуть сприяти тривалому збереженню та покращенню фізичного стану жінок. Однією з таких ефективних програм є система «FitCurves», яка має значні переваги: безпечне гідравлічне обладнання, гнучкий графік та комплексний підхід до тренувань. Мета дослідження – науково обґрунтувати та експериментально перевірити вплив оздоровчої фітнес-технології «FitCurves» на рівень фізичного стану жінок другого періоду зрілого віку. Методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, соціологічні методи дослідження (анкетування), антропометрія, методи функціональної діагностики, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Визначено й теоретично обґрунтовано вплив оздоровчої фітнес-технології «FitCurves», що забезпечило покращення на вище середнього і високого рівнів фізичних і функціональних показників у жінок другого періоду зрілого віку. Набули подальшого розвитку дані щодо засобів сучасних фітнес-технологій для використання потенціалу оздоровчо-рекреаційної рухової активності та збереження здоров’я жінок другого періоду зрілого віку.
  • Item
    Техніко-тактична підготовка тенісистів на етапі попередньої базової підготовки
    (Сумський державний університет, 2024) Цюпко, О.К.
    Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, практичних рекомендацій, списку використаної літератури (60 найменування). Робота містить 8 таблиць. Загальний обсяг роботи складає 64 сторінки. Актуальність роботи зумовлена необхідністю розробки програмно-методичного забезпечення для підготовки юних спортсменів. Сучасні підходи до техніко-тактичної підготовки включають інтеграцію ігрових методик, персоналізованих тренувальних програм і інноваційних засобів моніторингу стану спортсменів. Мета дослідження – розробка та експериментальна перевірка найбільш ефективних засобів і методів підвищення рівня техніко-тактичної підготовки тенісистів віком 10–12 років. Використано такі методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Впроваджено метод «великої кількості м'ячів», що включає нові робочі зони та специфічні засоби, які сприяють ефективному засвоєнню техніко-тактичних навичок тенісистів віком 10–12 років. Визначено доступні, інформативні показники функціональних можливостей, техніко-тактичної підготовки, фізичної підготовленості юних тенісистів на етапі попередньої базової підготовки до виконання складних ігрових ситуацій у тренувальному процесі. Запропоновані вправи дозволяють вдосконалювати основні технічні елементи гри, а також покращувати тактичне мислення юних спортсменів через систематичне повторення і варіативність виконання різновидів ударів. Практичні рекомендації, дозволяють оптимізувати підготовку юних тенісистів і підвищити ефективність їх техніко-тактичного вдосконалення на різних етапах тренувального циклу.
  • Item
    Вплив спортивно-ігрових методів у процесі навчання плаванню дітей молодшого віку
    (Сумський державний університет, 2024) Савицька, Н.О.
    Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, практичних рекомендацій, списку використаної літератури (60 найменування). Робота містить 3 таблиці та 5 рисунків. Загальний обсяг роботи складає 60 сторінок. Актуальність дослідження полягає в необхідності вдосконалення підходів до початкового навчання плаванню дітей, зважаючи на важливість вікового періоду 6–7 років для розвитку рухових здібностей. У цьому віці координація, швидкість реакцій та рівновага активно формуються, що робить цей етап ключовим для створення бази майбутнього фізичного розвитку. Мета дослідження – розробка та обґрунтування практичних рекомендацій з елементами ігрових підходів щодо формування базових навичок техніки плавання для дітей 6–7 років. Використано такі методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Обґрунтовано організаційно-методичні прийоми ефективного формування техніки плавання дітей 6–7 років, які включають ігрові форми навчання, варіювання вправ і завдань, що реалізуються через співпрацю та суперництво, стимулювання ініціативи та творчих дій, а також контрольні тестування у вигляді змагальних ігор. Практична значимість полягає у розробці методичних рекомендацій щодо організації та проведення початкового навчання плаванню ігровим методом. Результати дослідження можуть бути використані тренерами та інструкторами з плавання для ефективного навчання дітей базовим елементам техніки плавання, а також для підвищення мотивації та інтересу до занять у водному середовищі.
  • Item
    Розвиток фізичних якостей спортсменів 8–10 років у дзюдо
    (Сумський державний університет, 2024) Марченко, В.М.
    Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаних джерел (39 найменувань). Робота містить 6 таблиць і 2 рисунки. Загальний обсяг роботи складає 70 сторінок. Розвиток фізичних якостей у дзюдо є ключовою складовою спортивної підготовки, що забезпечує основу для вдосконалення технічної майстерності майбутніх спортсменів. Традиційні методи не можуть у повній мірі вирішувати проблему розвитку фізичних якостей дітей 8-10 річного віку, тому варто звернути увагу на ігровий метод. Мета дослідження – розробити тренувальну систему для удосконалення процесу розвитку фізичних якостей дітей 8-10 річного віку на заняттях з дзюдо у спортивній секції закладу загальної середньої освіти та перевірити її ефективність. Методи дослідження: методи емпіричного дослідження, метод теоретичного пізнання, загальнологічні методи дослідження, методи обробки результатів експерименту. В роботі проаналізовано науково-методичну літературу на предмет висвітлення теоретичних і практичних аспектів організації ефективного навчально-тренувального процесу у шкільних секціях дзюдо. Розроблено тренувальну систему для удосконалення процесу розвитку фізичних якостей дзюдоїстів 8-10 років, яка передбачає використання рухливих ігор, спеціальних і акробатичних вправ. Підтверджено експериментальним шляхом ефективність тренувальної системи з використанням ігор для розвитку фізичних якостей борців 8-10 річного віку. Презентовано результати дослідження шляхом публікації тез у студентській науковій конференції.
  • Item
    Фізична і технічна підготовки спортсменів-лучників у спортивних секціях закладів вищої освіти
    (Сумський державний університет, 2024) Вихрова, А.Ю.
    Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаної літератури (60 найменувань). Робота містить 6 таблиць та 29 рисунки. Загальний обсяг роботи складає 65 сторінок. Сучасний рівень спортивних досягнень вимагає пошуку все більш ефективних засобів і методів удосконалення фізичної і технічної підготовки спортсменів і організаційних форм побудови навчально-тренувального процесу в закладах вищої освіти. Для теорії і практики спорту питання науково обґрунтованої та ефективної системи фізичної і технічної підготовки студентів-лучників, яка є одним із вирішальних чинників для досягнення високих результатів залишаються актуальними. Мета дослідження – розробка та експерементальна перевірка методики фізичної і технічної підготовки спортсменів-лучників у спортивних секціях закладів вищої освіти. Використано такі методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Обгрунтовано процес удосконалення технічної та фізичної підготовки лучників у спортивних секціях закладів вищої освіти за допомогою тренажерних пристроїв і контрольних вправ, що дають змогу відслідковувати технічні дії в тренувальних та змагальних умовах. Набули подальшого розвитку відомості щодо використання контрольних вправ у технічній та фізичній підготовці стрільців із лука. Практична значимість полягає в оптимізації навчально-тренувального процесу стрільців з урахування спеціалізованої підготовки, що спрямована розвиток основних рухових та координаційних якостей для підготовки до змагань.