Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/100157
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Генеративні моделі в телевізійних медіа: нова ера контенту |
Other Titles |
Generative models in television media: a new era of content |
Authors |
Овсянніков, Є.
|
ORCID | |
Keywords |
генеративні моделі штучний інтелект телевізійні медіа цифрова трансформація етика в медіа ШІ-контент generative models artificial intelligence television media digital transformation ethics in media AI content |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2025 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/100157 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Овсянніков Є. Генеративні моделі в телевізійних медіа: нова ера контенту / наук. кер. В. М. Каленич // Cучасний масовокомунікаційний простір: історія, реалії, перспективи : збірник наукових праць ІV Науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих науковців, м. Суми, 22–23 травня 2025 р. / ред.кол.: В. Садівничий, І. Жиленко, Т. Ковальова та ін. ; відп. за вип. В. Садівничий. Суми : Сумський державний університет, 2025. С. 108-112. |
Abstract |
У роботі проаналізовано трансформацію телевізійного контенту під впливом
розвитку генеративних моделей штучного інтелекту. Досліджено можливості використання
таких технологій у створенні телевізійних форматів: новин, розважальних програм, соціальної
реклами та інших видів мовлення. Визначено позитивні аспекти впровадження генеративних
моделей – зниження витрат на виробництво, підвищення швидкості створення контенту,
персоналізація продукту. Окремо розглянуто потенційні загрози: поширення дезінформації,
етичні дилеми, зниження довіри до медіа. У роботі акцентовано увагу на необхідності розробки
чітких регуляторних підходів до застосування ШІ в телевізійній сфері. The work analyzes the transformation of television content under the influence of the development of generative models of artificial intelligence. The possibilities of using such technologies in the creation of television formats: news, entertainment, social advertising and other types of broadcasting. The positive aspects of the introduction of generative models are defined - reducing production costs, increasing the speed of content creation, personalizing the product. The potential threats are considered separately: the spread of misinformation, ethical dilemmas, and a decrease in trust in the media. The work focuses on the need to develop clear regulatory approaches to the use of AI in the television sphere. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ovsyannikov_generative_models.pdf | 43.75 MB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.