Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/100179
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Інструменти реклами та pr для просування мобільної гри «Shadows of Arcana»: створення концепції |
Other Titles |
Advertising and pr tools for promoting the mobile game “Shadows of Arcana”: creating a concept |
Authors |
Ishchenko, Olena Anatoliivna
![]() Сіренко, Д. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9274-8566 |
Keywords |
реклама інструменти реклами та PR рекламна кампанія мобільна гра прямі й непрямі конкуренти advertising advertising and PR tools advertising campaign mobile game direct and indirect competitors. |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2025 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/100179 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Іщенко О., Сіренко Д. Інструменти реклами та pr для просування мобільної гри «Shadows of Arcana»: створення концепції // Cучасний масовокомунікаційний простір: історія, реалії, перспективи : збірник наукових праць ІV Науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих науковців, м. Суми, 22–23 травня 2025 р. / ред.кол.: В. Садівничий, І. Жиленко, Т. Ковальова та ін. ; відп. за вип. В. Садівничий. Суми : Сумський державний університет, 2025. С. 205-208. |
Abstract |
У роботі здійснена спроба розробки стратегії рекламної кампанії для мобільної
гри «Shadows of Arcana», яка охоплює всі ключові етапи: від аналізу ринку й конкурентів до
формування креативного рішення, вибору каналів комунікації та оцінки ефективності кампанії.
Визначено, що для ефективного просування необхідно здійснити аналіз прямих і непрямих
конкурентів, якіми є мобільні ігри, що належать до жанру RPG із фентезійною тематикою,
складною сюжетною лінією та розвиненою системою персонажів RAID: Shadow Legends
(Plarium Games), AFK Arena (Lilith Games), Hero Wars (Nexters), Genshin Impact (HoYoverse) та
Clash of Clans / Clash Royale (Supercell). Запропонована концепція рекламної кампанії охоплюєь:
запуск і реліз гри на платформах iOS та Android, інфлюенсер-маркетинг і співпраця зі
стрімерами, участь у галузевих ігрових виставках і конкурсах, соціальні мережі та спільноти
гравців. The paper attempts to develop an advertising campaign strategy for the mobile game "Shadows of Arcana", which covers all key stages: from market and competitor analysis to the formation of a creative solution, selection of communication channels and assessment of campaign effectiveness. It was determined that for effective promotion it is necessary to analyze direct and indirect competitors, which are mobile games belonging to the RPG genre with a fantasy theme, a complex storyline and a developed “RAID character system: Shadow Legends (Plarium Games)”, “AFK Arena (Lilith Games)”, “Hero Wars (Nexters)”, “Genshin Impact (HoYoverse)” and “Clash of Clans / Clash Royale (Supercell)”. The proposed concept of the advertising campaign covers: launch and release of the game on iOS and Android platforms, influencer marketing and cooperation with streamers, participation in industry gaming exhibitions and competitions, social networks and player communities. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ishchenko_advertising_campaign.pdf | 43.75 MB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.