Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18992
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Педагогічний маркетинг у діяльності навчальних закладів |
Other Titles |
Педагогический маркетинг в деятельности учебных заведений Pedagogical marketing in activity of educational institutions |
Authors |
Тєлєтова, Світлана Григорівна
Телетова, Светлана Григорьевна Tielietova, Svitlana Hryhorivna Tielietov, Oleksandr Serhiiovych |
Keywords |
педагогический маркетинг маркетинг образования маркетинг учебного заведения маркетинговые исследования в образовании коммуникации в системе образования маркетинг образовательных услуг pedagogical marketing marketing of education marketing of educational institution marketing researches in education communications in system of education marketing of educational services |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18992 |
Publisher | Вид-во СумДУ |
License | |
Citation | Тєлєтова С.В. Педагогічний маркетинг у діяльності навчальних закладів / С.В. Тєлєтова, О.С. Тєлєтов // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – № 3. – Т. 2. – С. 117-124. |
Abstract |
Розглянуто складові педагогічного маркетингу: освітній продукт, попит на освітні послуги та маркетингові дослідження відповідного ринку, комплекс маркетингу навчального закладу. Охарактеризовано поняття конкуренції у сфері педагогічного маркетингу. На конкретних прикладах показано окремі аспекти сучасного стану освіти в Україні.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18992 Рассмотрены составляющие педагогического маркетинга: образовательный продукт, спрос на образовательные услуги и маркетинговые исследования соответствующего рынка, комплекс маркетинга учебного заведения. Охарактеризовано понятие конкуренции в сфере педагогического маркетинга. На конкретных примерах показаны отдельные аспекты современного состояния образования в Украине. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18992 The components of pedagogical marketing are considered: an educational product, demand for educational services and marketing researches of the appropriate market, complex of an educational institution marketing. The concept of a competition in pedagogical marketing sphere is characterized. On concrete examples the separate aspects of a modern condition of education in Ukraine are shown. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18992 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

2

7

6

692

1

65125400

1

1

4

2

41

1

19623413

36021

42374407

129
Downloads

7

1

2048135

1005591

1

1

1

1

1

6181326

6181318

6181321

42374408

1005593

3090649

3090673
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2011_3_2_117_124.pdf | 270,35 kB | Adobe PDF | 71159027 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.