Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18992
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Педагогічний маркетинг у діяльності навчальних закладів
Other Titles Педагогический маркетинг в деятельности учебных заведений
Authors Тєлєтова, Світлана Григорівна
Телетова, Светлана Григорьевна
Tielietova, Svitlana Hryhorivna
Tielietov, Oleksandr Serhiiovych
Keywords педагогический маркетинг
маркетинг образования
маркетинг учебного заведения
маркетинговые исследования в образовании
коммуникации в системе образования
маркетинг образовательных услуг
pedagogical marketing
marketing of education
marketing of educational institution
marketing researches in education
communications in system of education
marketing of educational services
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18992
Publisher Вид-во СумДУ
Citation Тєлєтова С.В. Педагогічний маркетинг у діяльності навчальних закладів / С.В. Тєлєтова, О.С. Тєлєтов // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – № 3. – Т. 2. – С. 117-124.
Abstract Розглянуто складові педагогічного маркетингу: освітній продукт, попит на освітні послуги та маркетингові дослідження відповідного ринку, комплекс маркетингу навчального закладу. Охарактеризовано поняття конкуренції у сфері педагогічного маркетингу. На конкретних прикладах показано окремі аспекти сучасного стану освіти в Україні. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18992
Рассмотрены составляющие педагогического маркетинга: образовательный продукт, спрос на образовательные услуги и маркетинговые исследования соответствующего рынка, комплекс маркетинга учебного заведения. Охарактеризовано понятие конкуренции в сфере педагогического маркетинга. На конкретных примерах показаны отдельные аспекты современного состояния образования в Украине. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18992
The components of pedagogical marketing are considered: an educational product, demand for educational services and marketing researches of the appropriate market, complex of an educational institution marketing. The concept of a competition in pedagogical marketing sphere is characterized. On concrete examples the separate aspects of a modern condition of education in Ukraine are shown. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18992
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Belarus Belarus
1
Canada Canada
1
China China
2
EU EU
7
France France
6
Germany Germany
7
Iran Iran
1
Japan Japan
1
Netherlands Netherlands
4
Norway Norway
2
Russia Russia
41
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
421
United Kingdom United Kingdom
4
United States United States
63
Unknown Country Unknown Country
129

Downloads

China China
7
EU EU
1
France France
7
Germany Germany
3
Italy Italy
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
14
Ukraine Ukraine
212
United States United States
2
Unknown Country Unknown Country
490

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_3_2_117_124.pdf 270,35 kB Adobe PDF 739

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.