Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18993
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Підходи до визначення поняття та до типізаціі залучення підприємства-споживача у процес ухвалення рішення
Other Titles Подходы к определению понятия вовлеченности и к типизации вовлеченности предприятия-потребителя в процесс принятия решения
The approaches to the definition of involvement and to types of companies-customers involvement in decision-making process
Authors Frolov, Serhii Mykhailovych  
Troian, Mariia Yuriivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9374-7274
http://orcid.org/0000-0003-3094-9906
Keywords вовлеченность в процесс принятия решения
предприятие-потребитель
классификация
involvement in decision-making process
company-customer
classification
залучення у процесс ухвалення рішення
підприємство-споживач
класифікація
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18993
Publisher Вид-во СумДУ
License
Citation Фролов С.М. Підходи до визначення поняття та до типізаціі залучення підприємства-споживача у процес ухвалення рішення / С.М. Фролов, М.Ю. Троян // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – № 3. – Т. 2. – С. 125-134.
Abstract З’ясовані підходи до визначення поняття залучення та до класифікації основних його типів. Класифікацію доповнено за ознакою «залучення маркетинговими стимулами» (залучення комунікаційною, товарною, ціновою та збутовою політиками) та за комбінацією типів (залучення як реакція) та особливостями прояву різних типів залучення підприємств-споживачів на ринку. Розширено класифікацію типів залучення за ознакою «база інформаційних процесів» поняттям конативного залучення. Визначено та науково обґрунтовано поняття конативного залучення. Виявлено основні властивості залучення: інтенсивність, спрямування та стійкість. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18993
Определены подходы к определению понятия вовлеченности и к классификации основных его типов. Дополнено классификацию типов вовлеченности предприятия-потребителя. Определено и научно обосновано понятия конативной вовлеченности. Выявлены основные свойства вовлеченности: интенсивность, направленность и стойкость. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18993
The approaches to the definition of involvement and to its basic type’s classification are developed. The classification of types of companies-customers involvement is supplemented. The concept of connotative involvement is defined and scientifically proven. The basic properties of the involvement: the intensity, direction and stability are developed. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/18993
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
4
EU EU
1
France France
1
Germany Germany
213
Iran Iran
1
Ireland Ireland
1012641
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
9805
Poland Poland
1
Russia Russia
31
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
2
Turkey Turkey
6
Ukraine Ukraine
9760530
United Kingdom United Kingdom
4899868
United States United States
54722237
Unknown Country Unknown Country
9760529

Downloads

China China
3
Germany Germany
214
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
29278600
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2770059
Unknown Country Unknown Country
193

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_3_2_125_134.pdf 309,94 kB Adobe PDF 32049073

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.