Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22721
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Патентно-кон’юнктурні дослідження рівня та значення новизни розроблюваної продукції промислових підприємств
Other Titles Патентно-конъюнктурные исследования уровня и значения новизны разрабатываемой продукции промышленных предприятий
Patent and market research level and value of novelty products developed by industry
Authors Nahornyi, Yevhen Ihorovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-0756-8398
Keywords новая продукция
новизна продукции
виды новизны
патентно-конъюнктурные исследования
new products
novelty products
types of novelty
patent and market research
нова продукція
новизна продукції
види новизни
патентно-кон’юнктурні дослідження
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22721
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Нагорний Є.І. Патентно-кон’юнктурні дослідження рівня та значення новизни розроблюваної продукції промислових підприємств / Є.І. Нагорний // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №4. – Т. ІІ. – С. 58-63.
Abstract У статті розглянуті основні підходи науковців до визначення і розрахунку рівня та значення новизни нової продукції, зазначені основні недоліки, з якими можна зіткнутися під час її розрахунку. Запропоновано власну методику, що дозволяє визначити рівень і значення новизни розроблюваної промислової продукції, яка базується на патентно-кон’юнктурних дослідженнях. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22721
В статье рассмотрены основные подходы ученых к определению и расчету уровня и значения новизны новой продукции, указаны основные недостатки, с которыми можно столкнуться при ее расчете. Предложена авторская методика, позволяющая определить уровень и значение новизны разрабатываемой промышленной продукции, которая базируется на патентно-конъюнктурных исследованиях. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22721
The article discusses the basic approaches of scientists to identify and calculate the level of importance and novelty of new products, these major shortcomings you might encounter during its calculation. Propose their own methodology to determine the level of novelty and significance of the contemplated industrial products based on patent and market research. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22721
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
56402682
China China
9477008
France France
229676
Germany Germany
40758
Greece Greece
1
Ireland Ireland
391353500
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
229674
Russia Russia
34
Slovakia Slovakia
2
Sweden Sweden
229660
Turkey Turkey
10
Ukraine Ukraine
74631
United Kingdom United Kingdom
71304
United States United States
1374838567
Unknown Country Unknown Country
161558

Downloads

Australia Australia
1
China China
135993
Germany Germany
518
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
2
Ukraine Ukraine
147678
United States United States
1374838568
Unknown Country Unknown Country
251

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_4_2_58_63.pdf 252,24 kB Adobe PDF 1375123014

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.