Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22774
Title: Креативність як основа менеджменту організації
Other Titles: Креативность как основа менеджмента организации
Creativity as a basis for management organization
Authors: Kalenichenko, Yurii Borysovych
Смірнова, Яна Ігорівна
Смирнова, Яна Игоревна
Smirnova, Yana Igorivna
Keywords: креативность
менеджмент
организация
креативный менеджмент
инновационная сторона
«школы опыта»
генерация идей
creativity
management
organization
creative management
innovative side
«school experience»
generation of ideas
креативність
менеджмент
організація
креативний менеджмент
інноваційна сторона
«школи досвіду»
генерація ідей
Issue Year: 2011
Publisher: ТОВ «ВТД «Університетська книга»
Citation: Каленіченко Ю.Б. Креативність як основа менеджменту організації / Ю.Б. Каленіченко, Я.І. Смірнова // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №4. – Т. ІІ. – С. 186-191.
Abstract: Стаття присвячена особливостям підходів трактування понять «креативність» та «креативний менеджмент», особливостей розуміння поєднання трьох термінів – «організація», «менеджмент» та «креативність», розгляд креативності як основи менеджменту організації. Авторами досліджено формулювання поняття «креативність» та «креативний менеджмент», розуміння та вивчення цих понять, а також застосування на практиці, у менеджменті організації. Детально описані підходи до трактування поняття «креативний менеджмент». При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22774
Статья посвящена особенностям подходов трактовки понятий «креативность» и «креативный менеджмент», особенностей понимания сочетания трех терминов «организация», «менеджмент» и «креативность», рассмотрение креативности как основы менеджмента организации. Авторами исследованы формулировки понятий «креативность» и «креативный менеджмент», пониманиее и изучениее этих понятий, а также применениее на практике, в менеджменте организации. Подробно описаны подходы к трактовке понятия «креативный менеджмент». При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22774
Article is devoted to the peculiarities of treatment approaches the concepts of «creativity» and «creative management» features a combination of understanding of the three terms «organization», «management» and «creativity», the consideration of creativity as the basis for the organization’s management. The authors studied the language concepts of «creativity» and «creative management» to understand and study these concepts and practical application in the management of the organization. It is detailed description of the approaches to the interpretation of the concept of «creative management». When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22774
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22774
ISSN: 2218-4511
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other141
Brazil1
Canada1
China4
Germany5
EU3
France4
United Kingdom3
Italy2
Netherlands5
Norway1
Poland1
Russia31
Turkey3
Ukraine164
United States60
Downloads
Other827
Belarus1
China1
Czech Republic1
Germany2
EU3
France8
Ireland4
Russia22
Ukraine161
United States3
Uzbekistan1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
mmi2011_4_2_186_191.pdf251.31 kBAdobe PDF1034Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.