Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23870
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Методика анализа ассортимента на основе применения моделей оптимизации
Other Titles Method of product portfolio analysis based on optimization models
Методика аналізу асортименту на основі застосування моделей оптимізації
Authors Лозюк, Віолета Миколаївна
Лозюк, Виолетта Николаевна
Lozyuk, Violeta Mykolaivna
ORCID
Keywords ассортиментная единица
портфель
оптимальный ассортиментный портфель
доходность
риск
асортиментна одиниця
портфель
оптимальний асортиментний портфель
дохідність
ризик
SKU
portfolio
optimal product portfolio
profitability
risk
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23870
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Лозюк В.Н. Методика анализа ассортимента на основе применения моделей оптимизации / В.Н. Лозюк // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №4. - Т.1. - С. 90-95.
Abstract Дослідження присвячено оптимізації структури асортиментного портфеля торговельного підприємства з використанням принципів інвестиційного моделювання. У роботі отримали подальший розвиток моделі оптимізації інвестиційного портфеля, що дозволило застосувати відомі методики Марковіца і Шарпа з метою визначення оптимального товарного портфеля торгового підприємства. Адаптовані до товарного ринку моделі оптимізації рекомендується до застосування в діяльності підприємств торгівлі. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23870
Исследование посвящено оптимизации структуры ассортиментного портфеля торгового предприятия с использованием принципов инвестиционного моделирования. В работе получили дальнейшее развитие модели оптимизации инвестиционного портфеля, что позволило применить известные методики Марковица и Шарпа с целью определения оптимального товарного портфеля торгового предприятия. Адаптированные к товарному рынку модели оптимизации рекомендуются к применению в деятельности предприятий торговли. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23870
The research is devoted to optimization of the structure of product portfolio of trading company with using the principles of the investment modeling. We further developed the models of investment portfolio optimization, using the known Markowitz and Sharp methods to determine the optimal portfolio of trade company. Adapted to the goods market the models in this study could be applied to the business of trade companies. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23870
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Armenia Armenia
1
Australia Australia
1
Belarus Belarus
2647631
Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
-505872081
France France
2
Germany Germany
757159654
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1765088
Italy Italy
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
2
Netherlands Netherlands
15393
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1
Russia Russia
52
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
5
Ukraine Ukraine
1266081797
United Kingdom United Kingdom
81552491
United States United States
-971220361
Unknown Country Unknown Country
244621880

Downloads

Belarus Belarus
2
Bulgaria Bulgaria
4
China China
-505872080
Finland Finland
1
Germany Germany
61563
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Japan Japan
1
Kazakhstan Kazakhstan
757159655
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
102
Ukraine Ukraine
1266081798
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-971220360
Unknown Country Unknown Country
603

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_4_1_90_95.pdf 305.33 kB Adobe PDF 546211295

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.