Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23941
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Оцінка результатів діяльності керівників маркетингових служб
Other Titles Оценка результатов деятельности руководителей маркетинговых служб
Assessment of results of functional units department of marketing
Authors Райко, Діана Валеріївна
Райко, Диана Валерьевна
Raiko, Diana Valeriyivna
ORCID
Keywords оцінка діяльності
керівники маркетингових служб
оценка деятельности
руководители маркетинговых служб
assessment of heads
assessment of heads of departments of marketing
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23941
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Райко Д.В. Оцінка результатів діяльності керівників маркетингових служб / Д.В. Райко // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2011. - №4. - Т.2. - С. 155-166.
Abstract Удосконалено методичне забезпечення з оцінки діяльності керівників відділів департаменту маркетингу, відмінність якого полягає в урахуванні функціональної спрямованості роботи кожного відділу, застосуванні експертних методів із використанням універсальної шкали Харінгтона для кількісного визначення показників за двома складовими: результатами роботи та якостями керівників (діловими, професійними та особистісними). Загальна оцінка керівника відповідає якісним ознакам від «низька» до «дуже висока», що дозволяє ухвалювати кадрові рішення при просуванні керівників та їх матеріальному мотивуванні, а також визначати пріоритетні напрями поліпшення результатів їх роботи та вдосконалення професійних, ділових, особистісних якостей. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23941
Усовершенствовано методическое обеспечение по оценке деятельности руководителей отделов департамента маркетинга, отличие которого заключается в учете функциональной направленности работы каждого отдела, применении экспертных методов с использованием универсальной шкалы Харрингтона для количественного определения показателей по двум составляющим: результатам работы и качествам руководителей (деловым, профессиональными и личностными). Общая оценка руководителя соответствует качественным признакам от «низкая» до «очень высокая», позволяет принимать кадровые решения при продвижении руководителей и их материальном мотивировании, а также определять приоритетные направления улучшения результатов их работы и совершенствования профессиональных, деловых, личностных качеств. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23941
Improved methodological support of the evaluation of heads of departments of marketing, the distinction which is urahuvanni functional orientation of each department, the application of expert methods using universal scale Harinhtona for the quantitative determination of performance in two components: the results of the work and qualities of leaders (business, professional and personal). The total score corresponds to the head of qualitative features of the «low» to «very high», which allows to make personnel decisions for the promotion of leaders and motivating material as well as identify priority areas to improve the results of their work and improving the professional, business, personal qualities. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23941
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
2
Germany Germany
989935
Iran Iran
1
Ireland Ireland
190722
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
11207
Russia Russia
23
Singapore Singapore
1
Turkey Turkey
2
Ukraine Ukraine
46077530
United Kingdom United Kingdom
1598429
United States United States
98119836
Unknown Country Unknown Country
3174445

Downloads

China China
3
Czechia Czechia
1
EU EU
2
France France
8
Germany Germany
150
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Russia Russia
17
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
9520661
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
98119835
Unknown Country Unknown Country
277

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_4_2_155_166.pdf 330.25 kB Adobe PDF 107640958

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.