Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24138
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Функціональний підхід до застосування маркетингу для розвитку діяльності закладів вищої освіти
Other Titles Functional approach to marketing application for development of Higher School establishments
Функциональный подход к применению маркетинга для развития деятельности учреждений высшего образования
Authors Дмитрів, Анна Ярославівна
Дмитрив, Анна Ярославовна
Dmytriv, Anna Yaroslavivna
ORCID
Keywords ринок послуг вищої освіти
функції маркетингу послуг вищої освіти
вищий навчальний заклад
освітня послуга
рынок услуг высшего образования
функции маркетинга услуг высшего образования
высшее учебное заведение
образовательная услуга
market of higher educational services
functions of higher educational services marketing
higher school establishment
educational service
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24138
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Дмитрів А.Я. Функціональний підхід до застосування маркетингу для розвитку діяльності закладів вищої освіти / А.Я. Дмитрів // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №3. – Т.1. – С. 130-136.
Abstract У статті визначено основні тенденції та проблеми розвитку ринку послуг вищої освіти. Запропоновано вдосконалену систему функцій маркетингу на ринку послуг вищої освіти. Розглянуто необхідність застосування зовнішнього та внутрішнього маркетингу у вищому навчальному закладі. Зроблено аналітичний огляд товарної політики, цінової політики та політики розподілу на ринку послуг вищої освіти. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24138
В статье определены основные тенденции и проблемы развития рынка услуг высшего образования. Предложено усовершенствованную систему функций маркетинга на рынке услуг высшего образования. Рассмотрена необходимость применения внешнего и внутреннего маркетинга в вузе. Сделано аналитический обзор товарной политики, ценовой политики и политики распределения на рынке услуг высшего образования. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24138
Basic tendencies and problems of the higher educational services market development are certain in the article. The improved system of marketing functions higher educational services is offered. The necessity of application the external and internal marketing for higher educational establishments is considered. The product policy, price policy and policy of distribution for the market of higher educational services are analyzed. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24138
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belarus Belarus
3935
Canada Canada
1
China China
8
Finland Finland
1
France France
617476929
Germany Germany
220
Iceland Iceland
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
6145876
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
20007
Peru Peru
1
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Russia Russia
27
Turkey Turkey
9
Ukraine Ukraine
147813717
United Kingdom United Kingdom
114272440
United States United States
174871623
Unknown Country Unknown Country
228464861

Downloads

China China
3
France France
617476930
Germany Germany
221
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Ukraine Ukraine
1234953852
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
174871624
Unknown Country Unknown Country
239

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_3_1_130_136.pdf 254,23 kB Adobe PDF 2027302874

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.