Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24166
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості поведінки споживачів послуг зеленого туризму
Other Titles The specialties of the behavior of green tourism’s consumer
Особенности поведения потребителей услуг зелёного туризма
Authors Зінченко, Анастасія Ігорівна
Зинченко, Анастасия Игоревна
Zinchenko, Anastasiia Igorivna
ORCID
Keywords продукт зелёного туризма
потребитель продукта зелёного туризма
поведение потребителя
потребности
мотивы
потребности потребителей зелёного туризма
green tourism product
consumer of green tourism product
behavior of consumer of green tourism
needs
motives
продукт зеленого туризму
споживач продукту зеленого туризму
поведінка споживача
потреби
мотиви
потреби споживачів продукту зеленого туризму
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24166
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Зінченко А.І. Особливості поведінки споживачів послуг зеленого туризму / А.І. Зінченко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №3. – Т.1. – С. 212-217.
Abstract Розглянуто різні підходи до визначення понять «потреби» та «мотивації», а також визначено фактори, що вплинули на появу нових видів туризму із зміною потреб споживачів. Систематизовано фактори внутрішнього (індивідуального) та зовнішнього характеру для трьох сегментних груп споживачів продукту зеленого туризму. Визначено, що туристичний продукт має відповідати вимогам споживачів та задовольняти їх потреби і тому його основним завданням є здоровий споживач. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24166
Рассмотрены разные подходы к определению понятий «потребности» и «мотивации», а также определены факторы, которые повлияли на возникновение новых видов туризма с изменением потребностей потребителей. Систематизированы факторы внутреннего (индивидуального) и внешнего характера для трёх сегментных групп потребителей продукта зелёного туризма. Определено, что туристический продукт должен соответствовать требованиям потребителей и удовлетворять их потребности, поэтому основным его заданием – здоровый потребитель. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24166
There’re described different ways of determination of the definition “needs” and “motives”, also there’re defined the factors which influenced on appearance of new types of tourism with the change of needs of consumers. There’re systemized the factors of internal (individual) and external characteristic for three segment groups of consumers of green tourism product. There’re determined, that tourist product has to connect with the requirements of consumers and to delight the customers, creating a healthy consumer When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24166
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
3
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
France France
5
Germany Germany
2084
Iran Iran
1
Ireland Ireland
1190492
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
4
Poland Poland
1
Russia Russia
414
Turkey Turkey
2
Ukraine Ukraine
29617417
United Kingdom United Kingdom
14855291
United States United States
77664120
Unknown Country Unknown Country
29617416

Downloads

China China
1
Cyprus Cyprus
1
France France
14855289
Germany Germany
11188047
Italy Italy
77664118
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
344213
Poland Poland
1
Spain Spain
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
152947254
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
152947254
Unknown Country Unknown Country
171

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_3_1_212_217.pdf 232,29 kB Adobe PDF 409946353

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.