Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24173
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Scientific provocation as a method for stimulating the participation of distance learning students
Other Titles Провокация как научный метод по содействию деятельности студентов в дистанционном обучении
Провокація як науковий метод сприяння діяльності студентів в дистанційному навчанні
Authors Борисов, Боріслав Дімітров
Борисов, Борислав Димитров
Borisov, Borislav Dimitrov
ORCID
Keywords дистанційне навчання
наукові завдання
кейси
рольові ігри
дистанционное обучение
научные задачи
кейсы
ролевые игры
distance learning
scientific provocation
case studies
role-playing games
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24173
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Borisov B.D. Scientific provocation as a method for stimulating the participation of distance learning students / // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №3. – Т.2. – С. 15-20.
Abstract У статті розглядається наукова провокація, як один з можливих методів стимулювання інтересу студентів до вивчення навчального матеріалу, початку їх наукових досліджень та формування їх як активних учасників процесу навчання. Він застосовується в основному до медіа-орієнтованої моделі навчання. Дистанційне навчання дозволяє здійснення широкого спектру методів, які, якщо обрані належним чином, призводять до позитивного ефекту, збільшують переваги моделі навчання. Додаючи провокаційний елемент в процесі навчання для вирішення завдань, заснованих на реальних чи гіпотетичних ситуаціях і випадках, що вимагають польових досліджень і збирання інформації, так само як використання методу рольових ігор в навчальному процесі як в реальному бізнесі, надає студентам необхідні навички проведення незалежних досліджень, а також збирання та обробки інформації. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24173
В статье рассматривается научная провокация, как один из возможных методов стимулирования интереса студентов к изучению учебного материала, начала их научных исследований и формирования их как активных участников процесса обучения. Он применяется в основном к медиа-ориентированной модели обучения. Дистанционное обучение позволяет осуществлять широкий спектр методов обучения, которые, если выбраны надлежащим образом, приводят к положительному эффекту, увеличивают преимущества модели обучения. Добавляя провокационный элемент в процесс обучения для решения задач, основанных на реальных или гипотетических ситуациях и случаях, требующих полевых исследований и сбора информации, также как использование метода ролевых игр в учебном процессе как в реальном бизнесе, дает студентам необходимые навыки проведения независимых исследований, а также сбора и обработки информации. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24173
The paper reviews provocation as a possible motivating factor to stimulate the interest of distance learning students in the subject studied, to catalyze their research potential and make them active participants in the learning process. It is mostly applicable in the event-oriented learning model. The distance learning model may include a great variety of teaching methods, which, if properly selected, multiply its positive effects and make it a preferable alternative to the conventional learning model. The introduction of a provocative element in the learning process of case studies based on real or hypothetical cases and situations and requiring field research and collection of information as well as the role-playing model relates the educational process to the real-life business and provides the students with the necessary attitude and skills to conduct independent research as well as to gather and process the collected information. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24173
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
1
Bulgaria Bulgaria
29952
Canada Canada
1
China China
4
Finland Finland
1
France France
7
Germany Germany
208
Iceland Iceland
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
460406
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
2
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
7490
New Zealand New Zealand
1
Philippines Philippines
1
Russia Russia
26
Slovakia Slovakia
3
Spain Spain
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
74890789
United Kingdom United Kingdom
33168727
United States United States
145768943
Unknown Country Unknown Country
4012634
Vietnam Vietnam
29955

Downloads

Brazil Brazil
1
Bulgaria Bulgaria
1
China China
2013804
Germany Germany
29947
Ukraine Ukraine
12034444
United Kingdom United Kingdom
2013803
United States United States
145768944
Unknown Country Unknown Country
116
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_3_2_15_20.pdf 211,69 kB Adobe PDF 161861061

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.