Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24338
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетингові інновації банків з іноземним капіталом в Україні
Other Titles Маркетинговые инновации банков с иностранным капиталом в Украине
Marketing innovations of banks with foreign capital in Ukraine
Authors Гусєв, Ярослав Олександрович
Гусев, Ярослав Александрович
Gusev, Yaroslav Oleksandrovych
ORCID
Keywords маркетинговая инновация
банковский маркетинг
иностранный капитал
банковские услуги
концентрация
marketing innovation
bank marketing
foreign capital
banking services
concentration
маркетингова інновація
банківський маркетинг
іноземний капітал
банківські послуги
концентрація
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24338
Publisher ТОВ «ВТД «Університетська книга»
License
Citation Гусєв Я.О. Маркетингові інновації банків з іноземним капіталом в Україні / Я.О. Гусєв // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №3. – Т.2. – С. 151-158.
Abstract Стаття присвячена аналізу сутності і масштабів впровадження маркетингових інновацій, пов`язаних з входженням у фінансовий сектор України іноземних банків. У дослідженні автором було виявлено ключові напрямки впливу експансії іноземних банківських установ на динаміку оновлення і модернізації вітчизняного ринку фінансово-кредитних послуг, особливості розгортання конкурентної боротьби за споживачів та окремі сегменти бізнес-простору, характер процесу універсалізації діяльності банківських структур і значення якості банківського обслуговування. Було визначено стимули до пошуків банками нових підходів у напрямку розширення власної діяльності, в першу чергу шляхом освоєння інструментів банківського маркетингу. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24338
Статья посвящена анализу сущности и масштабов внедрения маркетинговых инноваций, связанных с вхождением в финансовый сектор Украины иностранных банков. В исследовании автором были выявлены ключевые направления влияния экспансии иностранных банковских учреждений на динамику обновления и модернизации отечественного рынка финансово-кредитных услуг, особенности развертывания конкурентной борьбы за потребителей и отдельные сегменты бизнес-пространства, характер процесса универсализации деятельности банковских структур и значение качества банковского обслуживания. Были определены стимулы к поискам банками новых подходов в направлении расширения собственной деятельности, в первую очередь путем освоения инструментов банковского маркетинга. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24338
This paper analyzes the essence and the scale of implementation of marketing innovations related to the entry in Ukraine’s financial sector by foreign banks. In a study author has found the key areas of influence of the foreign banks expansion on the dynamics of renewal and modernization of the domestic market for financial and credit services, features of the competition intensification for consumers and segments of business space, the essence of a process of universalization of banking institutions and the quality of banking services. It was determined banks’ incentives for looking for new approaches towards expanding its own operations, primarily through the development of bank marketing tools. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24338
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
25165
China China
1032885
EU EU
1
France France
1
Germany Germany
24792367
Iran Iran
1
Ireland Ireland
169614012
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
74908
Romania Romania
1
Russia Russia
29
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
445877864
United Kingdom United Kingdom
1857348439
United States United States
1074604841
Unknown Country Unknown Country
445877863

Downloads

China China
5
EU EU
2
France France
1
Germany Germany
297
Hungary Hungary
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
10
Ukraine Ukraine
188577
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-275718914
Unknown Country Unknown Country
383

Files

File Size Format Downloads
mmi2011_3_2_151_158.pdf 279,18 kB Adobe PDF -275529636

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.