Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25332
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Теоретико-методичні засади створення бренда міста
Other Titles Теоретико-методические основы создания бренда города
The theoretic-methodological basics of brand creation
Authors Bilovodska, Olena Anatoliivna  
Haidabrus, Nataliia Vitaliivna
ORCID http://orcid.org/0000-0003-3707-0734
Keywords бренд міста
бренд города
brand city
територіальний маркетинг
территориальный маркетинг
regional marketing
оцінка бренда міста
оценка бренда города
evaluation of brand
моделі брендингу міст
model of city branding
модели брендинга городов
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25332
Publisher ТОВ "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Біловодська, О.А. Теоретико-методичні засади створення бренда міста [Текст] / О.А. Біловодська, Н.В. Гайдабрус // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 1. — С. 35-43.
Abstract У статті розкрито актуальність та роль бренда міста у формуванні його конкурентних переваг. Наведено цілі міста та держави у створенні бренда міста та розроблено підхід до формування стратегії брендингу міста. Запропоновано адаптовану до українських міст модель С. Анхольта для оцінки привабливості бренда міста. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25332
В статье раскрыта актуальность и роль бренда города при формировании его конкурентных преимуществ. Приведены цели города и государства в создании бренда города и разработан подход по формированию стратегии брендинга города. Предложена адаптированная к украинским городам модель С. Анхольта для оценки привлекательности бренда города. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25332
Actuality and role of city’s brand in the formation of it’s competitive advantages are revealed in the article. Goals of city and state in creating the city brand and approach of branding strategy are provided in article. In the article shown an adapted S. Anholt’s model for evaluation the attractiveness of the brand to the Ukrainian cities. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/25332
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Austria Austria
1
Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
102434
EU EU
1
France France
3
Germany Germany
1574046409
Greece Greece
499526
Ireland Ireland
23567921
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2076725249
Russia Russia
27
Slovakia Slovakia
2
Turkey Turkey
5
Ukraine Ukraine
-688300764
United Kingdom United Kingdom
805685095
United States United States
-1190790400
Unknown Country Unknown Country
151748

Downloads

Austria Austria
1
Canada Canada
1
China China
4
EU EU
7
France France
47135842
Germany Germany
1158183855
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
22
South Korea South Korea
1
Ukraine Ukraine
-1752784552
United Kingdom United Kingdom
102432
United States United States
-1752784553
Unknown Country Unknown Country
295

Files

File Size Format Downloads
Bilovodska.pdf 638,66 kB Adobe PDF 1994820652

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.