Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27554
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Аналіз теоретичних основ наукового прогнозування на засадах маркетингу
Other Titles Анализ теоретических основ научного прогнозирования на принципах маркетинга
Theoretical bases analysis of scientific prediction on marketing principles
Authors Rosokhata, Anna Serhiivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-6944-1515
Keywords передбачення
предвидение
prediction
гіпотеза
гипотеза
hypothesis
прогноз
prediction
план
plan
наукове прогнозування
научное прогнозирование
scientific prediction
економічне прогнозування
экономическое прогнозирование
economic prediction
прогнозування на засадах маркетингу
прогнозирование на основе маркетинга
prediction on basis of marketing
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27554
Publisher Видавництво СумДУ
License
Citation Росохата, А.С. Аналіз теоретичних основ наукового прогнозування на засадах маркетингу [Текст] / А.С. Росохата // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2012. - №2. - С. 99-111.
Abstract У статті викладений огляд категорійного апарату наукового передбачення та результати дослідження теоретичних основ наукового прогнозування, що є невід’ємною частиною ефективного управління економічною діяльністю. Розглянуто підходи науковців до прогнозування у різних суспільствознавчих сферах наукової діяльності та запропонована модифікація категорій наукового передбачення, що ґрунтуються на засадах маркетингу. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27554
В статье дан обзор категорийного аппарата научного предвидения и результаты исследования теоретических основ научного прогнозирования, которые являются неотъемлемой частью эффективного управления экономической деятельностью. Рассмотрены подходы ученых к прогнозированию в различных обществоведческих сферах научной деятельности и предложена модификация категорий научного предвидения, основанные на принципах маркетинга. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27554
The article presents an overview categorical apparatus of scientific predictions and theoretical foundations results of scientific forecasting. They are integral part of effective management of economic activities. The approaches to the prediction of scientists in different fields of Social science and the categories modification of scientific prediction, based on principles of marketing are proposed. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27554
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
7328
China China
885090519
France France
1
Germany Germany
36635
Ireland Ireland
2299928
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
4
Poland Poland
1
Russia Russia
27
Slovakia Slovakia
2
Sweden Sweden
207069
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
153258532
United Kingdom United Kingdom
76640259
United States United States
-1696532679
Unknown Country Unknown Country
153258531

Downloads

China China
-425733837
Czechia Czechia
1
France France
7757456
Germany Germany
56836933
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Romania Romania
1
Russia Russia
6
Ukraine Ukraine
442545265
United Kingdom United Kingdom
17230277
United States United States
885090519
Unknown Country Unknown Country
384

Files

File Size Format Downloads
Rosohata.pdf 694,58 kB Adobe PDF 983727008

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.