Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29899
Title: Маркетинг комерціалізації результатів інноваційної діяльності в промисловості
Other Titles: Маркетинг коммерциализации результатов инновационной деятельности в промышленности
The marketing of innovation activity results commercialization in industry
Authors: Калиниченко, Максим Петрович
Keywords: маркетинг
комерціалізація інновацій
інновації
інноваційна діяльність
коммерциализация инноваций
инновации
инновационная деятельность
marketing
commercialization of innovation
innovation
innovation activity
Issue Year: 2012
Publisher: "ВТД "Університетська книга"
Citation: Калиниченко, М.П. Маркетинг комерціалізації результатів інноваційної діяльності в промисловості [Текст] / М.П. Калиниченко // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — №4. — С.43-50.
Abstract: У статті розкрито теоретичні та методологічні положення маркетингу комерціалізації інновацій, розроблено науково-практичні рекомендації щодо використання маркетингового підходу для комерціалізації результатів інноваційної діяльності у промисловості. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29899
В статье раскрыты теоретические и методологические положения маркетинга коммерциализации инноваций. Разработаны научно-практические рекомендации по использованию маркетингового подхода для коммерциализации результатов инновационной деятельности в промышленности, которые заключаются в соблюдении последовательности этапов для обеспечения процесса управления маркетинговым проектом коммерциализации, а также в применении проектного, сценарного и сетевого планирования. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29899
The article explores the theoretical and methodological principles of marketing commercialize innovations. Scientific and practical recommendations about use of marketing approach for commercialization of innovative activity results in the industry are developed. They consist of stages of commercialization marketing project management process observance and application of design, scenaring and network planning. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29899
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29899
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other75
Canada1
China1
Germany11
EU2
France1
United Kingdom2
Netherlands1
Russia21
Turkey6
Ukraine55
United States24
Downloads
Other345
Australia1
China3
Germany2
France6
United Kingdom1
Italy1
Romania1
Russia7
Ukraine128
United States1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
mmi2012_4_43_50.pdf305.29 kBAdobe PDF496Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.