Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29901
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Модель спроса на продукцию предприятия, учитывающая фактор потребительских ожиданий
Other Titles Модель попиту на продукцію підприємства, що враховує фактор споживчих очікувань
Demand model for production of an enterprise taking into account factor of consumer expectations
Authors Потрашкова, Людмила Владимировна
Keywords потенциал предприятия
взаимоотношения предприятия с покупателями
моделирование спроса
потребительские ожидания
инновационная продукция
потенціал підприємства
взаємовідносини підприємства із покупцями
моделювання попиту
споживчі очікування
інноваційна продукція
potential of enterprise
relations between enterprise and consumers
model of demand
consumer expectations
innovative products
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29901
Publisher "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Потрашкова, Л.В. Модель спроса на продукцию предприятия, учитывающая фактор потребительских ожиданий [Текст] / Л.В. Потрашкова // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С. 51-57.
Abstract Запропоновано динамічну математичну модель попиту на інноваційну та неінноваційну продукцію підприємства, яка дозволяє оцінити майбутній попит на основі очікувань покупців відносно якості продукції підприємства. При цьому очікування покупців розглядаються як ресурсний компонент маркетингового потенціалу підприємства, що формується тривалий час під впливом характеристик продукції підприємства. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29901
Предложена динамическая математическая модель спроса на инновационную и неинновационную продукцию предприятия, позволяющая оценить будущий спрос на основе учета потребительских ожиданий относительно качества продукции предприятия. При этом потребительские ожидания рассматриваются как ресурсный компонент маркетингового потенциала предприятия, формирующийся продолжительное время под влиянием характеристик продукции предприятия. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29901
This article presents a dynamic mathematical model of demand for innovative and uninnovative production of enterprises. The model allows to estimate future demand as a result of consumer expectations of production quality. Consumer expectations are considered as the resource component of enterprise marketing potential. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29901
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
4
Germany Germany
322
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2
Russia Russia
39
Turkey Turkey
17
Ukraine Ukraine
4824
United Kingdom United Kingdom
31647
United States United States
84381
Unknown Country Unknown Country
53

Downloads

China China
5
Germany Germany
11
Russia Russia
7
Ukraine Ukraine
4361
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
47470
Unknown Country Unknown Country
96

Files

File Size Format Downloads
mmi2012_4_51_57.pdf 316,89 kB Adobe PDF 51951

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.