Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29924
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Инновационное совершенствование подсчета рейтинга в образовании: от университета до студента
Other Titles Інноваційне удосконалення підрахунку рейтингу в освіті: від університету до студента
Innovative improvement rating calculation in education: from the university to the students
Authors Полозов, Андрей Анатольевич
ORCID
Keywords рейтинг
цитируемость
бально-рейтинговая оценка
университет
студент
инновации
цитованість
бально-рейтингова оцінка
університет
студент
інновації
rating
quoting
ballroom-rating
university student innovation
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29924
Publisher "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Полозов, А.А. Инновационное совершенствование подсчета рейтинга в образовании: от университета до студента [Текст] / А.А. Полозов // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С.236 - 246.
Abstract Стаття присвячена інноваційним змінам у рейтингуванні ВНЗ. Рейтинги ВНЗ, їх менеджменту, викладачів і студентів повинні мати ієрархічні взаємозв'язки. Вирішення проблеми «частинами» призводить до створення великої кількості незв'язаних між собою вирішень, що базуються на бально-рейтингових підходах. Запропоновано комплексний підхід, що ґрунтується на єдиних базових компонентах, що включають такі складові, як цитованість наукових досліджень, рівень фактично переданих студенту знань і незалежні оцінки (наприклад, ЗМІ), що становлять, по суті, приватні рейтинги. Розглядається питання про інтеграцію на ряді конкретних прикладів, зокрема стосовно рейтингу професорсько-викладацького складу і студентів. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29924
Статья посвящена инновационным изменениям в рейтинговании вузов. Рейтинги вузов, их менеджмента, преподавателей и студентов должны иметь иерархические взаимосвязи. Решение проблемы «по частям» приводит к созданию большого числа несвязанных между собой решений, основанных на бально-рейтинговых подходах. Предложен комплексный подход, основанный на единых базовых компонентах, включающих такие составляющие, как цитируемость научных исследований, уровень фактически переданных студенту знаний и независимые оценки (например, СМИ), представляющие, по сути, частные рейтинги. Рассматривается вопрос об интеграции на ряде конкретных примеров, в частности, применительно к рейтингу профессорско-преподавательского состава и студентов. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29924
The article is devoted to innovative changes in the ratings of universities. University rankings, their management, teachers and students should have a hierarchical relationship. Solution to the “piecemeal” leads to a large number of unrelated decisions based on ballroom-rating approaches. A combined approach based on a common set of basic components, including components such as the citation of research, the level of student knowledge actually transferred and independent evaluation (eg, the media), which are, in fact, private ratings. We consider the integration of a number of case studies, particularly in relation to the rating of the teaching staff and students. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29924
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
148
France France
1
Germany Germany
9
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
319126
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
6562
Russia Russia
26
Turkey Turkey
7
Ukraine Ukraine
4087296
United Kingdom United Kingdom
2050209
United States United States
35739342
Unknown Country Unknown Country
4087295

Downloads

China China
2
France France
1
Germany Germany
2
Russia Russia
7
Ukraine Ukraine
14637976
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
35739343
Unknown Country Unknown Country
143

Files

File Size Format Downloads
mmi2012_4_236_246.pdf 351,88 kB Adobe PDF 50377475

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.