Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29924
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Инновационное совершенствование подсчета рейтинга в образовании: от университета до студента |
Other Titles |
Інноваційне удосконалення підрахунку рейтингу в освіті: від університету до студента Innovative improvement rating calculation in education: from the university to the students |
Authors |
Полозов, Андрей Анатольевич
|
ORCID | |
Keywords |
рейтинг цитируемость бально-рейтинговая оценка университет студент инновации цитованість бально-рейтингова оцінка університет студент інновації rating quoting ballroom-rating university student innovation |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29924 |
Publisher | "ВТД "Університетська книга" |
License | |
Citation | Полозов, А.А. Инновационное совершенствование подсчета рейтинга в образовании: от университета до студента [Текст] / А.А. Полозов // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С.236 - 246. |
Abstract |
Стаття присвячена інноваційним змінам у рейтингуванні ВНЗ. Рейтинги ВНЗ, їх менеджменту, викладачів і студентів повинні мати ієрархічні взаємозв'язки. Вирішення проблеми «частинами» призводить до створення великої кількості незв'язаних між собою вирішень, що базуються на бально-рейтингових підходах. Запропоновано комплексний підхід, що ґрунтується на єдиних базових компонентах, що включають такі складові, як цитованість наукових досліджень, рівень фактично переданих студенту знань і незалежні оцінки (наприклад, ЗМІ), що становлять, по суті, приватні рейтинги. Розглядається питання про інтеграцію на ряді конкретних прикладів, зокрема стосовно рейтингу професорсько-викладацького складу і студентів.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29924 Статья посвящена инновационным изменениям в рейтинговании вузов. Рейтинги вузов, их менеджмента, преподавателей и студентов должны иметь иерархические взаимосвязи. Решение проблемы «по частям» приводит к созданию большого числа несвязанных между собой решений, основанных на бально-рейтинговых подходах. Предложен комплексный подход, основанный на единых базовых компонентах, включающих такие составляющие, как цитируемость научных исследований, уровень фактически переданных студенту знаний и независимые оценки (например, СМИ), представляющие, по сути, частные рейтинги. Рассматривается вопрос об интеграции на ряде конкретных примеров, в частности, применительно к рейтингу профессорско-преподавательского состава и студентов. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29924 The article is devoted to innovative changes in the ratings of universities. University rankings, their management, teachers and students should have a hierarchical relationship. Solution to the “piecemeal” leads to a large number of unrelated decisions based on ballroom-rating approaches. A combined approach based on a common set of basic components, including components such as the citation of research, the level of student knowledge actually transferred and independent evaluation (eg, the media), which are, in fact, private ratings. We consider the integration of a number of case studies, particularly in relation to the rating of the teaching staff and students. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29924 |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
China
297564864
France
1
Germany
9
Hong Kong SAR China
1
Ireland
46290025
Lithuania
1
Netherlands
6562
Russia
26
Singapore
446347225
Turkey
7
Ukraine
4087296
United Kingdom
2050209
United States
446347223
Unknown Country
4087295
Downloads
China
446347223
France
1
Germany
2
Russia
7
Singapore
1
Ukraine
14637976
United Kingdom
1
United States
446347224
Unknown Country
143
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
mmi2012_4_236_246.pdf | 351.88 kB | Adobe PDF | 907332578 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.