Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29946
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Методичні засади визначення параметрів ринків інноваційних турпродуктів
Other Titles Methodical basis of innovative tourism products markets options determination
Методические основы определения параметров рынков инновационных турпродуктов
Authors Мілютіна, Юлія Сергіївна
ORCID
Keywords дифузія інновацій
інноваційний туристичний продукт
модель Френка М. Басса
суперлідери
лідери
послідовники лідерів
коефіцієнт техніки продажу
диффузия инноваций
инновационный туристический продукт
модель Фрэнка М. Басса
суперлидеры
лидеры
последователи лидеров
коэффициент техники продаж
diffusion of innovations
innovative tourism product
Frank M. Bass model
superlidery
leaders
leaders followers
sales technique coefficient
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29946
Publisher "ВТД "Університетська книга"
License
Citation Мілютіна, Ю.С. Методичні засади визначення параметрів ринків інноваційних турпродуктів [Текст] / Ю.С. Мілютіна // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2012. — № 4. — С.367-374.
Abstract У статті досліджено можливість застосування математичної моделі Френка М. Басса для оцінки міри та часу сприйняття споживачами інноваційного туристичного продукту. Наведено авторську класифікацію цільових споживачів інноваційних турпродуктів. Обґрунтовано необхідність адаптації моделі Френка М. Басса до потреб туристичного ринку шляхом введення коефіцієнта, який би відображав специфіку персонального продажу. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29946
В статье исследована возможность применения математической модели Фрэнка М. Басса для оценки степени и времени восприятия потребителями инновационного туристического продукта. Приведена авторская классификация целевых потребителей инновационных турпродуктов. Обоснована необходимость адаптации модели Фрэнка М. Басса к потребностям туристического рынка путем введения коэффициента, который бы отражал специфику персональной продажи. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29946
The article is investigated the applicability of the Frank M. Bass mathematical model to assess extent and timing of innovative tourism product consumers' perception. An author's classification of innovative tourism products target consumers is done. The necessity of Frank M. Bass model adaption to the needs of the tourism market by introducing a factor that would reflect the personal selling specifics is proved. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29946
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
6155210
France France
3
Germany Germany
14
Greece Greece
1
Ireland Ireland
53937
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
2414
Spain Spain
1
Turkey Turkey
7
Ukraine Ukraine
767594
United Kingdom United Kingdom
388597
United States United States
36716532
Unknown Country Unknown Country
767593

Downloads

China China
107876
France France
3
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
10
Ukraine Ukraine
2194854
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
44851907
Unknown Country Unknown Country
284

Files

File Size Format Downloads
mmi2012_4_367_374.pdf 305,03 kB Adobe PDF 47154939

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.