Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30037
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості впровадження дистанційних технологій в навчальний процес у вищій школі
Authors Bilous, Olena Anatoliivna  
Hovorun, Tetiana Pavlivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2288-4030
http://orcid.org/0000-0002-9384-5250
Keywords віртуальні лабораторні роботи
дистанційне навчання
дистанційні тренажери
виртуальные лабораторные работы
Type Conference Papers
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30037
Publisher Белгородский филиал Московского государственного университета статистики, экономики и информатики МЭСИ
License
Citation Білоус, О.А. Особливості впровадження дистанційних технологій в навчальний процес у вищій школі [Текст] / О.А.Білоус, Т.П.Говорун //Дистанционное образование XXI века: проблемы, опыт, перспективы: сборник научных статей Международной научно - практической конференции, Белгород, 27 апреля 2012 г. – Белгород: МЭСИ, 2012. - C. 19-24.
Abstract У статті розглядаються проблеми розвитку дистанційної освіти в українських вузах. Дистанційне навчання студентів з педагогічної точки зору має широкі перспективи. Автори зробили висновки, що віртуальні тренажери та віртуальні лабораторні роботи значно поліпшують якість освіти студентів усіх форм навчання. У статті розглядаються перспективи розвитку змішаного навчання. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30037
В статье рассматриваются проблемы развития дистанционного образования в украинских вузах. Дистанционное обучение студентов с педагогической точки зрения имеет широкие перспективы. Авторы сделали выводы, что виртуальные тренажеры и виртуальные лабораторные работы значительно улучшают качество образования студентов всех форм обучения. В статье рассматриваются перспективы развития смешанного обучения. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30037
The article deals with the problems of the development of distance education in the Ukrainian universities. Distance learning students from the pedagogic point of view have prospects. The authors made findings that virtual simulators and Labs dramatically improve the quality of education for students in all forms of education. The article discusses the prospects for the development of blended learning. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30037
Appears in Collections: Наукові видання (ЕлІТ)

Views

Canada Canada
1
China China
1
France France
4
Germany Germany
14
Greece Greece
1
Ireland Ireland
80552
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3558
Norway Norway
1
Russia Russia
15
Slovakia Slovakia
1
Turkey Turkey
3
Ukraine Ukraine
3529980
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
319823
United States United States
6434534
Unknown Country Unknown Country
625425

Downloads

China China
6
Czechia Czechia
6434534
EU EU
5
Estonia Estonia
1
France France
40274
Germany Germany
40279
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Russia Russia
17
Ukraine Ukraine
10993916
United Kingdom United Kingdom
40274
United States United States
6434535
Unknown Country Unknown Country
600

Files

File Size Format Downloads
stbelgorod.pdf 173,7 kB Adobe PDF 23984445

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.