Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30386
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Управління маркетинговими ресурсами в умовах інноваційного розвитку вітчизняних підприємств
Other Titles Marketing resources management in conditions of domestic enterprises’ innovative development
Управление маркетинговыми ресурсами в условиях инновационного развития отечественных предприятий
Authors Bilovodska, Olena Anatoliivna  
Коваленко, Я.А.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-3707-0734
Keywords ресурси підприємства
ресурсы предприятия
enterprise resources
маркетингові ресурси
маркетинговые ресурсы
marketing resources
управління маркетинговими ресурсами
управление маркетинговыми ресурсами
marketing resource management
інноваційна діяльність
инновационная деятельность
innovative activities
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30386
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Біловодська, О.А. Управління маркетинговими ресурсами в умовах інноваційного розвитку вітчизняних підприємств [Текст] / О.А. Біловодська, Я.А. Коваленко // Маркетинг і менеджмент інновацій.- 2013.- № 1.- С. 90-99.
Abstract У статті розглянуто актуальність розмежування понять «маркетинговий потенціал» та «маркетинговий ресурс», доцільність виокремлення маркетингових ресурсів в окрему складову ресурсної бази інноваційно-спрямованого підприємства, досліджено теоретичні засади процесу управління маркетинговими ресурсами на інноваційно-спрямованому підприємстві, запропоновано авторський підхід до класифікації маркетингових ресурсів та формування принципів їх управління. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30386
В статье рассмотрена актуальность разграничения понятий «маркетинговый потенциал» и «маркетинговый ресурс», целесообразность выделения маркетинговых ресурсов в отдельную составляющую ресурсной базы инновационно ориентированного предприятия, исследованы теоретические основы процесса управления маркетинговыми ресурсами на инновационно ориентированном предприятии, предложен авторский подход к классификации маркетинговых ресурсов и формированию принципов их управления. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30386
In the article the urgency of differentiation of concepts «marketing potential» and «marketing resource» is examined. The appropriateness of marketing resources allocation into a separate part of the resource base of innovation-directed enterprises is defined. Theoretical bases of marketing resources management for innovation-oriented enterprise are investigated. The author's approach to classification of marketing resources and formation of principles of their management is offered. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30386
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Armenia Armenia
1
Belgium Belgium
1
China China
4
Czechia Czechia
4
France France
2
Germany Germany
9
Greece Greece
20935
Ireland Ireland
133206
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
21
Slovakia Slovakia
2
Turkey Turkey
6
Ukraine Ukraine
2161710
United Kingdom United Kingdom
1084664
United States United States
17607842
Unknown Country Unknown Country
2161709

Downloads

China China
1
France France
11
Germany Germany
2
Ireland Ireland
1
Kazakhstan Kazakhstan
3
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
6
Ukraine Ukraine
2161711
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
17607843
Unknown Country Unknown Country
192

Files

File Size Format Downloads
Bilovodska O.A. Upravlinnia.pdf 373,41 kB Adobe PDF 19769772

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.