Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31389
Title: Научные основы маркетинга инноваций
Other Titles: Наукові основи маркетингу інновацій
Scientific bases of marketing of the innovations
Authors: Illiashenko, Serhii Mykolaiovych 
Prokopenko, Olha Volodymyrivna
Tielietov, Oleksandr Serhiiovych
Illiashenko, Nataliia Serhiivna
Melnyk, Yuliia Mykolaivna
Sumina, Olha Mykolaivna
Shypulina, Yuliia Serhiivna 
Shkola, Viktoriia Yuriivna
Hryshchenko, Olena Fedorivna
Shevliuha, Olena Hennadiivna
Keywords: маркетинг інновацій
інноватика
стратегічне управління
інноваційний розвиток
управління підприємством
екологічні інновації
сталий розвиток
маркетинг инноваций
инноватика
стратегическое управление
инновационное развитие
управление предприятием
экологические инновации
устойчивое развитие
marketing of innovations
innovation
strategic control
innovation development
management of enterprise
ecological innovations
steady development
Issue Year: 2013
Publisher: ООО "Печатный дом "Папирус"
Citation: Научные основы маркетинга инноваций : монография в 3 т. Том 1. / под. ред. д.э.н. профессора С.Н. Ильяшенко. – Сумы: ООО "Печатный дом "Папирус", 2013. – 279 с.
Abstract: У монографії викладені методологічні й теоретико-методичні основи маркетингу інновацій. Розкрито передумови формування концепції маркетингу інновацій, показана роль інновацій і маркетингу в глобальних економічних процесах. Розглянуто підходи до стратегічного управління інноваційним розвитком у руслі концепції маркетингу інновацій. Поглиблено теоретико-методичні основи управління підприємством у руслі концепції інноваційного маркетингу. Викладено основи маркетингу екологічних інновацій, показана його роль у переході до стійкого розвитку. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31389
В монографии изложены методологические и теоретико-методические основы маркетинга инноваций. Раскрыты предпосылки формирования концепции маркетинга инноваций,показана роль инноваций и маркетинга в глобальных экономических процессах. Рассмотрены подходы к стратегическому управлению инновационным развитием в русле концепции маркетинга инноваций. Углублены теоретико-методические основы управления предприятием в русле концепции инновационного маркетинга. Изложены основы маркетинга экологических инноваций, показана его роль в переходе к устойчивому развитию. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31389
In the monograph the methodological and theoretical- systematic bases of marketing of innovations are presented. The prerequisites of molding of the concept of marketing of innovations are opened, the role of innovations and marketing in the global economic processes is shown. Approaches to strategic control of innovation development in the river bed of the concept of marketing of innovations are examined. The theoretical- systematic the bases of management of enterprise in the river bed of the concept of innovation marketing are deepened. The bases of marketing of ecological innovations are presented, its role in the passage to the steady development is shown. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31389
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31389
ISBN: 978-966-2787-00-9
Type: Monograph
Appears in Collections:Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views
Other154
United Arab Emirates1
Belarus1
Canada1
China3
Czech Republic2
Germany20
Spain2
EU2
France3
United Kingdom26
Italy2
Netherlands15
Pakistan1
Poland3
Romania1
Russia29
Slovakia2
Turkey2
Ukraine107
United States60
Downloads
Other1030
United Arab Emirates1
Armenia1
Azerbaijan3
Belarus28
China7
Czech Republic6
Germany7
Egypt1
EU10
France48
United Kingdom1
Italy1
Kyrgyzstan3
Kazakhstan11
Luxembourg1
Moldova1
Norway3
Peru1
Romania5
Russia496
Slovakia1
Ukraine574
United States38
Uzbekistan2


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Illiashenko_market_innov_t1.pdf4.24 MBAdobe PDF2280Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.