Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31392
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Научные основы маркетинга инноваций
Other Titles Наукові основи маркетингу інновацій
Scientific bases of marketing of the innovations
Authors Illiashenko, Serhii Mykolaiovych  
Bozhkova, Viktoriia Viktorivna  
Перерва, Петро Григорович
Перерва, Петр Тригорьевич
Pererva, Petro Grigorovich
Prokopenko, Olha Volodymyrivna
Derykolenko, Oleksandr Mykolaiovych
Karpishchenko, Oleksandr Oleksiiovych  
Makhnusha, Svitlana Mykhailivna
Mitsura, Olena Oleksiivna
Holysheva, Yevheniia Oleksiivna
Domashenko, Maryna Dmytrivna  
Кобєлєва, Е.
Кобелева, Е.
Kobeleva, E.
Saher, Liudmyla Yuriivna  
Ткачова, Н
Tkachova, N. P.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5484-9788
http://orcid.org/0000-0002-1557-3819
http://orcid.org/0000-0002-5527-89027
http://orcid.org/0000-0002-6987-8992
http://orcid.org/0000-0002-5628-5477
Keywords маркетинг инноваций
инновационный процесс
организационно-экономическое обеспечение
инвестиционное обеспечение инноваций
инновационные технологии
анализ и формирование конъюнктуры рынка
управление инновационными рисками
интеллектуальная собственность
мотивация потребления инноваций
эффективность маркетинговых коммуникаций
маркетинг інновацій
інноваційний процес
організаційно-економічне забезпечення
інвестиційне забезпечення інновацій
інноваційні технології
аналіз і формування кон'юнктури ринку
управпіння інноваційними ризиками
інтелектуальна власність
мотивація споживання інновацій
ефективність маркетингових комунікацій
marketing of innovations
innovation process
organizational-economic guarantee
investment guarantee of innovations
innovation technologies
analysis and the formation of market behavior
control of innovation risks
intellectual property
motivation of the consumption of innovations
effectiveness of the marketing communications
Type Monograph
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31392
Publisher ООО "Печатный дом "Папирус"
License
Citation Научные основы маркетинга инноваций : монография в 3 т. Том 3. / под. ред. д.э.н. профессора С.Н. Ильяшенко. – Сумы: ООО "Печатный дом "Папирус", 2013. – 334 с.
Abstract У монографії викладено методологічні й теоретико-методичні основи маркетингу інновацій. Викладено підходи до організаційно-економічного забезпечення інноваційного процесу на основі принципів маркетингу, інвестиційного забезпечення інноваційної діяльності. Запропоновано інноваційні технології формування й оцінки кон'юнктури ринку. Розкрито практичні аспекти управління інноваційними ризиками. Показано роль об'єктів інтелектуальної власності в маркетинговій і інноваційній діяльності підприємства. Удосконалено підходи до мотивації споживання продуктових інновацій, а також до оцінки ефективності маркетингових комунікацій. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31392
В монографии изложены методологические и теоретико-методические основы маркетинга инноваций. Изложены подходы к организационно-экономическому обеспечению инновационного процесса на основе принципов маркетинга, инвестиционному обеспечению инновационной деятельности. Предложены инновационные технологии формирования и оценки конъюнктуры рынка. Раскрыты практические аспекты управления инновационными рисками. Показана роль объектов интеллектуальной собственности в маркетинговой и инновационной деятельности предприятия. Усовершенствованы подходы к мотивации потребления продуктовых инноваций, а также к оценке эффективности маркетинговых коммуникаций. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31392
In the monograph the methodological and theoretical- systematic bases of marketing of innovations are presented. Approaches to the organizational-economic guarantee of an innovation process on the basis of the principles of marketing, the investment guarantee of innovation activity are presented. The innovation technologies of formation and estimation of market behavior are proposed. The practical aspects of control of innovation risks are opened. The role of the objects of intellectual property in the marketing and innovation activity of enterprise is shown. Are to improve approaches to the motivation of the consumption of product innovations, and also to the estimation of the effectiveness of marketing communications. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31392
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Belarus Belarus
1
Bulgaria Bulgaria
1
China China
2
Czechia Czechia
2
Denmark Denmark
1
France France
2
Germany Germany
21
Ireland Ireland
292804
Italy Italy
2
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
4398
Norway Norway
1
Pakistan Pakistan
2
Poland Poland
3
Romania Romania
1
Russia Russia
17
Slovakia Slovakia
2
Spain Spain
3
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
4
Ukraine Ukraine
1613232831
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
806625188
United States United States
1234399084
Unknown Country Unknown Country
1613232830

Downloads

Azerbaijan Azerbaijan
1
Belarus Belarus
221037338
Bulgaria Bulgaria
1
China China
2
Czechia Czechia
1
EU EU
4
Estonia Estonia
2
Finland Finland
221037339
France France
50645
Germany Germany
991651319
Kazakhstan Kazakhstan
2215
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
3
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
2
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Romania Romania
11
Russia Russia
991651303
Sweden Sweden
1
Thailand Thailand
50650
Ukraine Ukraine
972819911
United Kingdom United Kingdom
806625184
United States United States
972819911
Unknown Country Unknown Country
894
Uzbekistan Uzbekistan
1

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_market_innov_t3.pdf 5,43 MB Adobe PDF 882779445

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.