Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31480
Title: Дослідження факторів маркетингового ціноутворення на вітчизняних промислових підприємствах
Other Titles: Исследование факторов маркетингового ценообразования на отечественных промышленных предриятиях
Research of factors of marketing pricing at domestic industrial enterprises
Authors: Bozhkova, Viktoriia Viktorivna 
Riabchenko, Iryna Mykhailivna 
Keywords: ціна
ціноутворення
фактори ціноутворення
промислові підприємства
цена
ценообразование
факторы ценообразования
промышленные предприятия
price
pricing
pricing factors
price policy
industrial enterprises
Issue Year: 2013
Publisher: Сумський державний університет
Citation: Божкова, В.В. Дослідження факторів маркетингового ціноутворення на вітчизняних промислових підприємствах [Текст] / В.В. Божкова, І.М. Рябченко // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2013. - № 2. - С. 40-48
Abstract: У статті досліджено та систематизовано фактори маркетингового ціноутворення, визначено їх характерні риси. Надано пропозиції щодо удосконалення процесу ціноутворення для вітчизняних промислових підприємств. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31480
В статье исследовано и систематизировано факторы маркетингового ценообразования, определены их характерные черты. Предоставлены предложения по усовершенствованию процесса ценообразования для отечественных промышленных предприятий. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31480
The aim of the article. The purpose of the article is research and systematization of factors of marketing pricing, which affect on realization of products of industrial enterprises. Works of domestic and foreign scientists on this issue were analysed. Traditionally pricing factors are classified into two groups: internal (controlled) and external (uncontrolled). Such division of factors is the first stage of pricing system analysis. On the second stage of analysis each of these groups is divided by certain criterion. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31480
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31480
Type: Article
Appears in Collections:Маркетинг і менеджмент інновацій

Views
Other82
Brazil1
China5
Czech Republic1
Germany19
EU1
France3
United Kingdom4
Italy1
Netherlands4
Russia37
Slovakia3
Turkey5
Ukraine59
United States31
Downloads
Other216
China2
Germany2
EU3
France15
United Kingdom3
Russia26
Ukraine199
United States1


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Bozhkova_Ryabchenko_Tsinoutvorennya.pdf533.72 kBAdobe PDF467Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.