Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31494
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Управління маркетинговою діяльністю дослідницьких компаній на основі рейтингового оцінювання нематеріальних активів
Other Titles Management of marketing activities of research companies on the basis of rating evaluation of intangible assets
Управление маркетинговой деятельностью исследовательских компаний на основе рейтинговой оценки нематериальных активов
Authors Кудирко, О.В.
ORCID
Keywords рейтингове управління
дослідницькі компанії
нематеріальні активи
інтелектуальний капітал
конкурентоспроможність
рейтинговое управление
исследовательские компании
нематериальные активы
интеллектуальный капитал
intangible assets
rating
research management
research companies
intangible assets
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31494
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Кудирко, О.В. Управління маркетинговою діяльністю дослідницьких компаній на основі рейтингового оцінювання нематеріальних активів [Текст] / О.В. Кудирко // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2013. - № 2. - С. 95-105.
Abstract У статті розглянуто роль нематеріальних активів в управлінні маркетинговою діяльністю дослідницьких компаній на основі їх рейтингової оцінки. Визначено, що управління засноване лише на фінансових інвестиціях, не сприятиме ефективному функціонуванню компанії на ринку. Натомість розвиток та нарощення нематеріальних активів дослідницьких компаній сприятимуть підвищенню їх конкурентоспроможності на ринку. Відповідно до цього пропонується схема визначення рейтингу дослідницьких компаній за рівнем розвитку нематеріальних активів. Показано взаємозв’язок стратегії розвитку таких компаній зі станом їх нематеріальних активів. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31494
В статье рассмотрена сущность управления маркетинговой деятельностью исследовательских компаний на основе рейтинговой оценки. Определено, что управление, основанное лишь на финансовых инвестициях, не будет способствовать эффективному функционированию компании на рынке. В свою очередь, развитие и наращивание нематериальных активов исследовательских компаний будет способствовать повышению их конкурентоспособности на рынке. Согласно этому предлагаются схема определения рейтинга исследовательских компаний по уровню развития нематериальных активов и взаимосвязь стратегии развития таких компаний с состоянием нематериальных активов. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31494
The article considered the essence of management of marketing research companies on the basis of intangible assets ratings. Despite the quantitative growth of the research market remain actual such problem as the market niche definition, the formation of own customer network, the effective positioning on the market. There are no objections that it is impossible to win the competition relying only on the strengths of tangible assets using. Competitive of the research companies is determined by using not only productive assets and financial resources, but also intangible assets. Thus, there is a need of using special tools for competitiveness improving. In such circumstances, the development and increase of intangible assets as estimated part of research companies can be a tool for services of research companies promotion When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31494
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
China China
2
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
52234
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
13063
Lithuania Lithuania
1
Pakistan Pakistan
1
Russia Russia
15
Switzerland Switzerland
1
Turkey Turkey
2
Ukraine Ukraine
151784
United Kingdom United Kingdom
901826
United States United States
2996026
Unknown Country Unknown Country
151783

Downloads

EU EU
1
France France
3
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
5
Poland Poland
2
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
454589
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1725309
Unknown Country Unknown Country
198

Files

File Size Format Downloads
Kudyrko_Nematerialni_aktyvy.pdf 597.03 kB Adobe PDF 2180112

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.